Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 8 October 2014

Selfie Raya Haji

Salam Rabu....

Sowi korang........ mak belum dapat blogwalking dengan jayanya hari ini sebab Pak Jilapah masih bercuti lagi..... Kilang dia kan lain macam sikit hehe..... Time orang lain semua dah naik kerja, dia pulak yang masih sedap sedap cuti.

Cerita Raya Haji mak, biasa biasa aje. Tak tahulah korang, tapi mak Jilap dari dulu lagi dah jadi tradisi kalau Raya Haji sambutannya taklah semeriah Hari Raya Puasa. Baju, pakai je mana yang ada. Mak, pakai jer jubah 2 tahun sudah. Yang pakai baju baru dalam gambar tu, sorang jer....orang yang pakai songkok hijo tu!! Berkurta grey lagi ko paknya  pagi raya! Ngelatkan!!! Haha......

Kuih lagilah, sebalang langsung nan hado....... Masak pagi Raya pun ala kadar jer......

Yang pasti, banyak masa lah nak berselfie anak beranak, tambah lagi duk rumah mak sendiri haha.....



Gerhana Bulan kan hari ni!.....

36 comments:

  1. Terserlah muka kebahagian Okje dapat beraya bersama mak.... Bestnyer dapat bergambar dengan mak gaya lentok2 cenggitu.... Jelly ai tau... Tunggu lah tahun depan....
    Owh lupa nak komen... yang gambar atas sekali tu, tak cam mana satu mak ayah.... semua nampak mcm adik beradik jer... muda remaja gituuu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Psssstttt; agak2nya teman baik kita nan sorang ni mandi ke idok bila dipuji gitu.... ahakkk....

      Delete
    2. Hehe...tak pe insyaallah tahun depan giliran awak pulak Bijen, kasi mak pulak berjelly hehe....
      Bijen, awok kena pakai spek tebal tu! hehe....
      Pssst UA......... teman idak lut kalau dipuji haih...

      Delete
  2. cantiknya sis Okje Hainom...

    ReplyDelete
  3. takpe janji ada kenangan.. enth esok lusa ada lgi ke tk.. kn.. samalh mcm knor... berselfie, sampai ank dgn somi geleng kepala...

    ye gerhana bulan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullah Knor gambar sebagai kenangan...... tetiba jadi sedih pulak.....huhu

      Delete
  4. Salam mak zilap yang super jelita..kita mai ni...hamboi kemaain berselpie gitu..saya nih tak bergmbo lngsung time rayaa ajie sibuk makan dging katanyer hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woih Lizz mana hang pi? Lama cheq tak nampak hang naaaa....takkan dari dulu sampai la ni sibuk makan daging kot hehe.....

      Delete
  5. Untungnya geng dapat beraya dengan mak, Kita yatim piatu sejak berbelas tahun lalu, tiba2 rindukan mereka yang tiada.... :) al fatihah

    Nota: mood sedih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai geng ....... kita pun turut sedih jugak ni. Alfatihah jugak buat mereka yg telah pergi termasuklah arwah abah kita.....huhu

      Delete
  6. Kakcik anak-beranak memang takde baju raya, kuih apatah lagi...

    ReplyDelete
  7. raya haji mmg x de baju baru sbb dok umah jer hainom ...

    ReplyDelete
  8. Saya beraya kat kampung tanah tumpah darah juga tapi tak bergambar pun. Entah kalut pasal pa hari raya tu. Hari kedua dah btolak balik pula..

    Okje ni memang nampak mudalah.. ai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh suka lew tu dapat balik kampung hehe..... Tak jammed ke? Ke balik ngan flight?

      AN, kat gambar jer tu nampak muda, realitinya tidak pun.....kalau dah kilauan tu, kilauan jugaklah....huhu

      Delete
  9. Salam Aidil Adha... Amboi! Manis2 senyuman berselfie... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Aidil Adha buat awak jugak BM

      Delete
  10. kita tadek pon gambar di pagi raya....hihi

    ReplyDelete
  11. amboi lawa bersinar licin mulus je wajah kak okje sekeluarga di hari raya.. ini mesti pakai camera 360 ni kan... keh3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..... tambah lagi Gee, bedak sekilo

      Delete
  12. Amboiii...lawanyaaaa..seronok berselfie gitu.. :)

    ReplyDelete
  13. Amboi3 bukan main lagi selfie sekeluarga ... pak jilap nmpk lain sikit rupanya, mungkin sebab dia sorang jak yg baju baru hehe
    Mak jilap menten kiut ... apakah rahsianya okje??? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mia rahsianya senang jer...... Kamera 360 hehe

      Delete
  14. Salam AidilAdha. Seronok bila beraya kan. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Aidil adha jugak buat awak PMDR

      Delete
  15. Anak branak comey...hainom kasi petua sikit..camno boleh nampak muda remaja..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sura tak yah tertipulah, dalam gambar jer tuuuu

      Delete
  16. Best ya raya rumah Mak sendiri, boleh buat perangai cam biasa. OKje yang tukang masak ke atau mak masak Okje anak beranak tukang makan? Huhuhu... Eh, OKje... baju itu Pak Jilap macam sama je dengan baju Hubbydearie. Ada macam button dan zip kat tengah tu kan? Warna pun cam sama jek....

    Kita pakai baki baju raya puasa yang tak sempat pakai. Anak beranak pakai baju raya. Siap salam raya lagi walaupun beraya kat rumah sendiri, masak sendiri dan lepas tu terbongkang tidur masing-masing. Nikmat weyh dapat beraya empat beranak. Hihihi ...

    ReplyDelete
  17. Best sebab boleh buat perangai sebenarnya hihi......
    Hish....Kak Ton ni suka tau ngumpat mak, nyampah mak .....Mak kita tu jalan pun pakai tongkat kaki ompek tau, nak potong bawang pun tak mampu dah, masak apa tah lagi.... Mak Jilap lama dah tak rasa air tangan ibunda tau huhu.....Air tangan jiran apa tah lagi!!! Eh? tersebut plak hoho.....

    Yelah, betul tu kurta, sama yeh? hihi.....boleh le marhaban sekali nanti hihi....
    Weyh mak pun kalau boleh nak jugak terbongkang lima beranak pagi Raya ....tp tak pelah selagi mereka masih ada, berkorbanlah sikit demi mereka huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...padan muka deme ada baju boria. Nasib baik saling tak mengenali. Kalau tidak boleh je jadi kawan boria. Keh3x. HD beli kat PKNS Shah Alam kalau tak silap saya. Lepas beli, kejap-kejap pakai konon nampak cunlah ada button+zip kat tengah tu. Lain daripada yang lain sampai anak sedara saya pun kata cun (bajunya tapi bapaknya selalu perasan kata dirinya kacak bergaya gitu. Ikutkan ajelah dah suamikan...)

      Alah, bukan MakJilap ke tak dapat merasa nikmat air tangan mak sendiri, Kak Ton pun sama juga. Dah bertahun tak dapat merasa kesedapan hingga menjilat celah jari bila mak masak. Huhuhu....sedih.... sebab itulah sekarang ni suka masak demi anak-anak. Supaya mereka ingat lebih kat Mommy mereka bila mereka makan. Hihihi....

      Delete
  18. salam hainom ..
    anak2 koyok gambaran karo kakak ea ..
    ayu banget ..
    hi..hi..

    ReplyDelete
  19. gambar ngan adik2 ke tu?? hehehe..tomei je yg tudung putih hitam tu...

    ReplyDelete
  20. Aidil Adha memang di sambut sederhan je kan Kak..tapi ada gak gambor selfie melfie tu.. OK lah tu... rumah mak sendiri memang lebih suka suki... haha

    ReplyDelete
  21. Tak BW pun tak apa.. cik bedah kan dalam hari hanimun lagi.. sila lah berjimba yer.. hehehe

    ReplyDelete
  22. ewah2, berselfie ye
    saya anak kecik-kecik susah nak bagi semua duduk elok2 =)
    anyway OKje nampak muda semacam aje
    guna jamu apa ni =)

    ReplyDelete
  23. amboi suka plak KA tgk pic okke sekeluarga ni

    ReplyDelete