Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 5 November 2014

Yong Tau Foo RM26 henggit

Salam Rabu weyh....

2-3 hari jugaklah hidung mak Jilap ni tersroot sroot, achooum tak berhenti, nasiblah tak mendemam. Kalau mendemam, memang kena ambik MC ni tau pak Jilap. Satu kerja hape pun mak Jilap tak mau buat, mak cuma nak baring jew ......... nyampah yek, dah berkilau pun masih ada hati nak menggedix! haha.....

Tak de idealah weyh sebenarnya.....

Layan ajelah Yong Tau Foo RM26 henggit mak hujung minggu lepas kat Alamanda. Pergh!!...... memang kalahlah harga Caribbean Fish Fillet kat Resepi Rahsia tu ha hihi......

jiayingpenang
Malangnya gambar sebenar tuan blog teleh terdelete. Tapi yang pasti Yong Tau Foo RM26 henggit bukan banyak ni huhu.....Pinjam gambar ye Jiayingpenang!

Sebenarnya RM26 henggit ni bagi dua dengan TLBD. Mak satu mangkuk, dia satu mangkuk. Tak sangka pulak lepas gunting, Yong Tau Foo tu jadi satu besen ! Tulah, tamak haloba sangat masa memilih..... Padanlah muka!

Penuh macam macam ball tau perut mak malam tu!




36 comments:

  1. ermm..sdapnya..kira murahlah tu kak..:)

    ReplyDelete
  2. 26 hengget???

    slalu mkn yong tau fu paling mahai sorang mkn pon 7 hengget cmtu

    ReplyDelete
  3. citer pasal yong tau foo ni lieya penah kene mimpi ngeri tau okje...lebih kurang cerita okje jugak laaa....amik besen, kemain pilih2.... sekali tgk harga nak dekat rm30....lepas kene celur gunting mak oiii mcm nak ajak jiran sebelah umah dtg mkn sekali hahaahahha..sejak tu taubat dahhh....mmg amik pun hati2 awal2 dah niat jangan tamak haahahahaha....

    ReplyDelete
  4. Dah check kolesterol belum? bukan apa geng, hari2 dok tayanf makaban sedap2, kita sebagai rakan kilauan emas nak mengingati sesama kita, yalah.. dalam usia beginu, mudah sangat penyqkit itu penyakit ini mari.

    Notis sebenar komen UA, " KITA JELES TAU, HARI2 MAKAN SEDAP..."

    ReplyDelete
    Replies
    1. ** tayang makanan sedap2.. adoiiiiii silap taip manjang, naper ni?

      Delete
  5. Mak aii banyak nya. Sy kLw beli rm18 pun dah kira mahai tau. Tp yong tau fu ni mmg sedap lah. Kkw nak bli kena ambik sikit2 je. Klw x x habis

    ReplyDelete
  6. kdg2 kita pilih xla byk sgt tapi dh gunting tue.. berlambak plak...

    ReplyDelete
  7. CH kalau beli yong taufoo ni paling byk pun RM15 jer hainom.. kekadang tak habis bermalam pula didalam peti ais.. ;)

    ReplyDelete
  8. 26 ringgit? kalau sedap
    tutup mata ajelah

    ReplyDelete
  9. tudiaaaa.. 26hengget!!
    berani makan x habes???
    perut cam bola pon tetap kena habeskan! rugi wohhh.

    Zura pon x berani nak amik byk2 YTF nih!
    amik sikit pon dh kena bape RM. kalo lagi banyak amik.. lagi byk lah yg kena bayar khennn..hehehe

    ReplyDelete
  10. nak mengedik tak kisah lah ....bila lagi nak manja2 kan...lagi lah masa2 tak sehat .

    sebesen makan berdua tu....tentu kenyang amat.....

    ReplyDelete
  11. huhuh..
    mmg sodap bila time amik.
    suma nmpk sodap dn kiut miut.
    shark kureng sket kalau kuah sup.

    ReplyDelete
  12. sedapnya, mak Jilap...
    semoga cepat sembuh.

    ReplyDelete
  13. Biasa memang macam tu kalau ambil utk yong tau fu tak sedar tahu-tahu penuh semangkuk. Tapi dinda ni dah sebesen hahaha.... melampau tu:) Nasib baik ada adik makan sama.

    ReplyDelete
  14. sebesen makan dua orang ok lagi Okje..kalo mkn sensorang..bergolek mcm ball ler jawabnya..hehe

    ReplyDelete
  15. biasa saya makan kat dataran JB..kurang rm20 untuk 2 orang makan..tu pon kenyang sebab berkuah kan

    ReplyDelete
  16. Saya pun pernah terkena macam ni, OKje. Masa tu kat pasar malam ke pasar tani kat Putrajaya tu. Saya bukan main lagi alahai main ambil je ikut sedap. Tiba masa nak digunting Kak Yong tu, nampak macam banyaknya. Bila disebut harga, terus terkelu lidah. Dalam RM20-RM30++ jugalah kena. Nak nangis makan yong tau fu ni dengan penuh keterpaksaan tau.

    ReplyDelete
  17. tu dia ... mahai nye tp klu dgr cara sebut penuh besen tu berbaloi la kot kan

    ReplyDelete
  18. Tu baru YTF..
    Cuba pi makan pasembor kat Padang Kota, Penang.
    Boleh tersembur bila dengar harga!
    Hahahaha

    ReplyDelete
  19. yong tau fu kat Bagan Ajam, Penang best..hehehe...

    ReplyDelete
  20. Mahaii rasenye tu..even x2.
    Tapi memang mengiurkan.

    ReplyDelete
  21. masa memi;ih memang tak nampak banyak..main angkat je..lepas tu terkejut."eh!banyak nye.."
    hehehe

    ReplyDelete
  22. Kalau memilih YTF memang selalu hilang ingatan.. sedap memilih masuk bakul.. skali dah gunting tengok selambak.. harga pun boleh tahan sengat.. hahaha

    ReplyDelete
  23. Hujan-hujan, hirup kuah yong tau foo panas, sedap ni Mak Jilab ooi...hehe

    ReplyDelete
  24. asal sedap akak.. bedal ajerlah... harap berbaloi dgn harga dia jugak.. hehe ^_^

    ReplyDelete
  25. Uikkkk RM 26.00 tu... boleh tahan tapi sekali sekali tak apa la kot kan hehee.. :D

    ReplyDelete
  26. benda alah ni
    masa amik tak ingat
    skali dah potong2
    amik ko sebesen nak kena abiskan
    hahahhahaha
    aritu makan benda alah ni kat alamanda
    tak sedap la sos dia
    pastu ball2 yang saya amik ada yang cam dah lama
    apa la malang nasib saya aritu kan

    ReplyDelete
  27. weh rega nyer mahai betul tu... kalau rupa itu baik makan len je !

    ReplyDelete
  28. mak aiiihh..mahal nau..tapi kalau beli yong tau fu mmg gitu selalunye..main ambik je ikut nafsu

    ReplyDelete
  29. yong tau foo ni ada kelas . tak ada kangkong tapi ada brokoli ... klu dah byk gitu , redha je lah . yg ptg semua dah selamat masuk perut ... heh heh

    ReplyDelete
  30. dah lama tak makan benda alah ni, bukan apa..susah skit kalau dah byk syak wasangka ni, kalau jumpa yg yakin betul-betul baru berani beli.

    ReplyDelete
  31. Nyamannya klu dpt makan yong tau foo ni okje. Tapi di kk ni susah cari yang halal. Org muslim jarang jual yong tau foo ni.

    Penuh 1 besen ?? Tp klu okje yang punya mesti langsung tak ada pembaziran . Kan mak jilap yg makan kihkihkih

    ReplyDelete
  32. Sebenarnya barang2 sekarang ni mahal, setakat RM50, kejap jer melayang..

    ReplyDelete
  33. Hhaha.. sedap dan makan abis kan? Tak apalah utk kali ni. Lain kali kena ingat jangan ambil banyak2 lagi ya.. kira ok lagi kalau tak kata, lepas ni setahun tak nak makan lagi, kesan kenyang amat snagat makan sesuatu. Penah tak?

    ReplyDelete