Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 22 December 2014

Pasangan Rempit Kilauan


Salam Isnin......

Entah mimpi apa Pak Jilap malam tu agaknya, tetiba ajak mak bercanda kat tasik pagi semalam. Alah, tasik kat kawasan perumahan jer. Dulu, zaman anak anak kecik, boleh kata setiap hujung minggu, mesti datang sini. Selain tengok ikan yang banyak dalam tasik tu, dah tentulah mereka nak main kat tapak permainan ni. Masih terbayang lagi depa berebut main buai kat sini. Huhu.....

Alahai...... cepatnya masa berlalu! Terasa diri dah semakin kilauan pulak huhu.....






















Lepas bercanda 5 round keliling tasik, pergi merempit keliling taman pulak........
Sila fokus kabus kat belakang tu yeh korang, jeling sikit jer kat pasangan rempit kilauan tu tau, jangan pulak tak jeling langsung! hehe..... Penat tau mak posing tunjuk jempol tu keh...keh....keh.......


Sebenarnya malas nak riak, tapi taunya mak, korangkan kepochi......  mesti nak tau mak naik motor apa kan......kan,kan.... eleh macam tak tau!!! Eh? Ni sebenarnya sapa yang kepochi ni? hihi..... Alahhhhh, mak naik motor biasa biasa aje. Motor macam model bawah ni jer......  Malas nak beli helmet lain jer hihi.....

                               


51 comments:

  1. lawa motor tu..bertuah En abang bawa naik motor ..satu tanda bahagia nom tu..kena terima kasih tau kat abnag tu hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas accident taktaulah asben saya berani tak bawak moto ni.

      Delete
    2. Haha......betul tu cikgu, masih ada cik abang nak bawak round roundkan....
      Mestilah berterima kasih cikgu.....

      Kalau pernah jatuh, serik jugak tu Nazeck utk beberapa bulan rasanya

      Delete
  2. tak apa lah ..kita niat yang baik ..kenalkan motor tu bukan riak ..apa sahaja. Itu adalah rezeki keluarga nom tu. Bersyukurlah dengan apa yang ada ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu ni betul betul lurus tau....... haha....

      Delete
    2. Cikgu, kitaorang pakai motor kapchai aje..... hihi tak mampulah weyh nak beli motor mahal tu cikgu, pakai motor besar gitu, kalau tumbang, tak tentu pak Jilap boleh angkat hihi....

      Delete
  3. seronoknya bercanda2 berdua...
    dlm keadaan kakak kurang sehat ni duk tersengih sorang2 baca blog hainom ni tau...terutama bab tunjuk jempol tu ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alah SI.....siannya , moga SI cepat sembuh yer....

      Delete
  4. hahahaha...sempat ber-wefie lagi tu...
    helmet Swan tu secocok la dgn motor hitam tu...wakakakaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mestilah sempat...... kan habit Mak Jilap tu hihi....
      Nak perli oranglah tuuuuu...... huhu

      Delete
  5. wowwww motor best tue....
    mai nk pjm merempit....

    ReplyDelete
  6. saja pak nya nk mengulit kenangan lama la tu... nk romantik2 lah

    ReplyDelete
  7. hamboih... apasal tunjuk jempol tuh kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.....tunjuk kabus kat belakang tu sebenarnya

      Delete
  8. anom..jempol tu memang berkilauan lah..hahah
    KY n en.papa kalau dapat nerempit dgn moto tu harus terus ke alam maya..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.... KY, tak perasan tertunjuk kilaun pulak ...
      Adoiii musykil tu KY...ke alam maya mana tu agaknya hihi

      Delete
  9. amboi2 geng, kalau ya pun berselfie le biar nampak motor, kalu tak faham, bek tengok contoh Cikgu Etuza berselfie bersama moto beberapa hari lepas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng kasi surprise le hihi...... tak boleh selpie ngan motor sekali, kaki pak Jilap tak sampai tanah kalau naik beso gitu haha.....
      Ohhh ada yeh...haih cikgu tu tak leh lawan selpie, mesti kalah punya

      Delete
  10. seronok hainom .. bercanda sambil joging ni.. dah lama CH tak gi joging ni.. ok hainom.. CH tengok kabus tu hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah CH..... mmg best berjogging ni keluar peluh, rasa ringan badankan.....

      Delete
  11. cer selfie dgn motor sebenar lak..hahahaa

    ReplyDelete
  12. okjer...selamat berjumpa kembali..
    nanti saya qadha entry okjer yg lepas2 ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana pergi Nim selama ni menghilang?

      Delete
  13. wow moto kuwi, eita sukak banget
    iki dino, nyong njegong nang ngumah
    ayem2
    wes suwi orak rempit koyo iki
    loving couple ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooo yolah nde'ey kan sukak merempit yor hihi...
      Udan udan dak sesuai merempit....... dalan ney licin....

      Delete
  14. syoknye merempit dengan moto besar ek...

    ReplyDelete
  15. wah..moto besau nya..suami saya naik kapcai je.sebab tu saya takpernah tumpang dia nak kemana2..takut luruh dengan berat badan comel saya nih..hahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moto beso tu gambo jer DR hihi....Kalau OKje pulak hadap jerlah moto kecik yg ada ni, tak kiralah okje yg bawak moto ke apa haha....Nak buek camno dah itu jer yg ada haha

      Delete
  16. syok jugak ek....berdua-duaan ronda2 naik motor..
    boleh bg cadangan kat cik abang saya ni...hehe

    ReplyDelete
  17. ahahhaaa... tu nak tunjuk jempol ke atau nak tunjuk kilauan emas kat pergelangan tangan tu ?? wakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekalilah tu NH hihi......Eh sebenarnya tak terniat pun.....hoho

      Delete
  18. Amboi mak, sekarang dah dapat hobi baru pulak yek? Dah boring ukur jalan, skrang nak merempit pulak hujung minggu.... Pesan kat Arjuna, merempit la leklok, ramai yg sayang kat Arjuani tau... Tapi gambar selfie atas bukit berkabus tu, saya suka.. saya suka :)

    Kemain kerlas lagi motor mak.... Teringat masa belajar dulu2.... Arwah ayah pernah sekali jemput saya naik sekolah naik motor besar ni... Tanjat gegirl bila ayah buat surprise cenggitu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhhhh dahsyatnya gegurlz ayah jemput naik motor beso, mesti boboy kat U tu mesti terbeliak bijik mata...... nampaknya tak de peluanglah nak ngurat gegurlz hoho...

      Bijen...OKje harap tengok kabus tu ajelah huhu.....nak tengok snow mcm kat Bradford ...huh mmg tak yah mimpilah haha

      Delete
  19. Amboi, Mak! Naik motor dah macam dalam filem Azura. Ni kononnya Jamal Abdillah dengan Ogy Ahmad Daud tengah naik motor ler tu. Merempit ni hobi baru Mak ke sekarang ni? Ingatkan Mak nak drift dalam kereta Ferrari je pi solat jemaah kat masjid. Hahaha....

    Untung anak-anak dah besar. Bila depa tak mahu ikut kita ke mana-mana selalu, bolehlah sesekali feeling macam hero-heroin filem, dating berdua-duaan. Mak ni kan memang ratu selfie. Atas motor pun sempat lagi. Nasib baik jalan tu dia aje yang punya, takda kenderaan lain. Kalau Kak Ton lalu belakang motor ni, memang Kak Ton hon kuat-kuat biar terkojut pasangan kilauan tak berapa emas nih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer kak Ton .... tukar selera dah katanya mak awet mudakan hihi.... Sementara lutut belum longgar katanya, mak merempit dululah....

      Masa ni anak anak mak membuta lagi, entah menurun sapa agaknya suka no membuta, rasanya jiran sebelah kot.Hahaha...... tau pun jiran sendiri ratu selpie....so redho ajelah kak Ton....Eleh masa mak merempit ni pagi tau so tak mungkin kak Ton dapat hon sebab mak tau Kak Ton sama je mcm anak anak dara mak tu.... tgh membuta!

      Delete
  20. pasni try naik vespa..tu baru ye kilauan..romantik gitu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ar Sal.... Vespa mmg sangat nostalgic ek..... Tetiba teringat A Mamud dengan girlpren dia....haha

      Delete
  21. Hahahahaa.. motor tu mmg penuh bergaya :D

    ReplyDelete
  22. naik motor bestnya dpt melekat ... heh heh heh ... cantik lah mmg kabus kat bukit belakang tu . sempat gi berselfie kat atas motor . nasib baik x de yg terbang ... heheheee

    ReplyDelete
  23. kalau naik moto tu memang kalau boleh nak ronda selagi tak panas berkelip atas kepala hihihihihi

    ReplyDelete
  24. hehe...saya biasa juga merempit ni OKje
    boleh kata ari-ari
    jom kita race yok, tengok sape menang
    confirm pak jilap tak mampu kejar kepantasan kami...hehe

    ReplyDelete
  25. amboi kemain lagi atas moto pun sempat selfie..motor besar lagi..untunglah bila anak2 dh besar,boleh merempit dating feeling bercinta gitu

    ReplyDelete
  26. Ni ala ala Awie dan Erra lah kan ... hehe tapi helmet pak jilap dan motor tu ... *sepadan sangat ... kihkihkih

    ReplyDelete
  27. "mak pusing tunjuk jempol" ? auwww...hahahaha...

    ReplyDelete