Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 5 March 2015

Ayam Golek tepi jalan

Salam Khamis....

Sejak kebelakangan ni, macam ramai jer geng blogger mak yang menyepi macam  Geng LipisYana Yani, Sura...... Mana korang pergi yek? Lama betul korang tak muncul.....

Balik daripada menghantar SA beberapa minggu sudah, Pak Jilap ambik susur keluar Bukit Beruntung sebab nak mengelakkan jem Jalan Duta. So sebelum sampai rumah tu singgah makan kat gerai TomYam tepi jalan area Tesco Rawang tu. Kiranya kedai ni tepi jalan pergi balik kerja Pak Jilaplah ni. Pernahlah jugak dia makan kat sini.

Kebetulan ada pulak orang jual Ayam Golek dekat dekat situ. Terliur sudah mak! hihi.....
Lama tak pekena Ayam Golek tepi jalan ni sebenarnya. Selalu beli Ayam Golek Terriyaki Aeon jer RM15 henggit seekor. Ayam Golek Ayamas lagilah lama tak rasa, sejak menjak dah harga dah mahal ni haha......

Dulu dulu OKje memang suka beli Ayam Percik kat Ayamas ni..... sedap!! Zaman OKje suka beli tu harga dia baru Rm15 henggit seekor rasanya, pas tu naik RM18 henggit, la ni dah naik Rm25 henggit ko....

Agak agak korang berapa harga Ayam Golek tepi jalan sekarang? 

RM18 henggit hokay! hehe..... Tapi puas hatilah jugak sebab ayam dia kira mak beranak soranglah hihi..... Sedang sedang, tak kecik sangat, tak besar sangat! Yang pasti memang sedap untuk tekak mak!

Orang lain makan seekor untuk kenduri, Mak Jilap, seekor untuk 4 orang haha...... Haih! jangan kutuk....jangan kutuk!


Tak taulah kalau sedap sebab makan panas panas atau pun perut mak tengah lapar ..... tapi memang sedap! Tak rugi beli!

Paknya...... maknya tetiba macam teringin nak makan Ayam Golek tu lagi pulak......
Balik kerja boleh tapau tak? hihi....


32 comments:

  1. aah ayam golek ayamas dah mahal sobsss. kira beli sos ayamas je kak. balik beli ayam golek tepi jalan macam akak ni cicah dengan sos ayamas. boleh la nak feeling makan ayam golek ayamas hikhihkihk

    ReplyDelete
  2. Amboi...pepagi tayang ayam pulak dah ni....nmpk kilatan sedapnya tu...huhuhu...telan ayaq liuq je la ha....

    ReplyDelete
  3. Sedap nye nampak ayam tu.
    Lah ler bfast td makan sekadarnya...dah lapar balik ni..walau baru pukul 10 pagi hokeh....huhu

    ReplyDelete
  4. kalo bulan puasa tengok ayam golek memang tergoda kak..
    skrang ni ok ok lagi..napsu tak besar..hahahaaa

    ReplyDelete
  5. ya Allah..
    lapar la plak..
    nampak sgt menyelerakan

    ReplyDelete
  6. Aduh CH pulak dah terliur tengok ayam golek ni pulak hainom.. kedai tepi jalan tu pun laluan en suami pergi kerja juga tu hainom.. boleh juga nak dikirim nanti ni ehe :)

    ReplyDelete
  7. ooo sedapnyer., kitorang mkn rangka ayam jer ., huhuhu

    ReplyDelete
  8. Serius tak boleh tahan tengok kegaringan ayam golek dalam gambar ni. Terpancut-pancut air liur keluar. Hahaha....

    Lenkali letaklah gambar macam ni barulah Kak Ton teruja nak tengok gambar. Ni selfie wefie 24-7, penat Kak Ton muntah kaler-kaler tau!

    Yalah, Mak... kenapa sekarang ni rasa sayup-sayup je rakan-rakan alam maya ni! Kenapa kita je yang tak sesibuk orang lain? Rasa konpius pulak. Mak pun sekarang dah rajin buat kerja rumah berbanding dok depan pc, kan Mak, kan.....

    ReplyDelete
  9. sedapnya ayam golek ...dh lama tak makan .harga biasa lah tu kat Johor ni pun biasanya 18rm gak...sekali hadap je kami ratah....macam kucing gitu makan ayam je...tapi kalau tak bulan puasa payah sikit nak jumpa org jual.
    ialah hainom kalau kawan2 blogger lama tak bersiaran ...rindu nk baca entry diorg kan ....rindu juga pada kakzakie yang banyak beri motivasi ..

    ReplyDelete
  10. tahu pula okje ayam tu baru beranak sorang ... kihkih
    jarang makan ayam golek. Pernah beli kat Giant tapi tak berapa nak sedap

    ReplyDelete
  11. Kira murah lagi la tu MakJilap kalo RM18. Kat Pantai Dalam ni ada kedai Ayam Golek 5 Bintang dah rm22 dah harga dia seekor.

    ReplyDelete
  12. akak nih bt terliur org je tau... kadang mmg yg tepi jln tu lg sedap dr ayamas tau

    ReplyDelete
  13. Perghhhhhhhhhhhh.. kijam sungguh OKje ni tauuuu! terbaca lak ngam2 masa lunch ni.. busy plak ni.. adoiii.. seyes sedap sungguh nampak pic tu

    ReplyDelete
  14. Salam. Hee nanti pak Jilap nak mintak upah. Amboii. ;D

    ReplyDelete
  15. Salam nasi tambahan. Hee sebab sekarang ramai blogger senyap sunyi gelita tak berupdet blog sbb dorg sekarang tengah sibuk updet fesbuk ke instagram ke., ape klise main blog saje kann.,kihkih2

    ReplyDelete
  16. makin mahal ye...nampak kena golek sendirilah...
    mak jilap tolong beli utk knorlh...

    ReplyDelete
  17. semua benda pun mahal skang ni..bukan ayam golek ja!

    tetiba nmpk sedap Sgt ayam golek ni..biasanya makan time bulat posa ja

    ReplyDelete
  18. bukan selalunya kalau tepi jalan ayam golek harga 20 lebih..kan?? kalau 18 tu ok lagi kot..yang penting sedap..kan??

    ReplyDelete
  19. SEDAKKKKNYE KAK .. SINI ADE GAK JUAL .. TP TIAP KALI TINGIN NAK MAKAN .. NK G BELI .. SELALU JE HABIS . HAHAHA

    ReplyDelete
  20. kaknyerrr...
    adik nyer pun kepingin arek mangan ayam nggolek
    ihiks ^_^

    ReplyDelete
  21. salam hainom ..
    ngences ndelok ayam kuwi la ..
    njalok sitik

    ReplyDelete
  22. dagingnya nampak lembut dan berjus tu ... pergh , ngences ! kalau sya maunya nak melantak sensorang . dah mcm biawak lah pulak kan . terover gitu ... heh heh heh ... P/S link blog satu lagi -> http://harumankasehvee.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. ayam golek mahall..nak2 masa bulan puasa..20ringgit sekor haiaaa.. tp gambar tu nmpak menyelerakan,,terasa nak makan ayam golek la petang kang hihihi

    ReplyDelete
  24. Assalam okje,
    he3
    best kan ayam yang golek tepi jalan itu he3

    ReplyDelete
  25. uikkk... sedapnya tgk gambar aym,,, bercicit bunyi perut,,, hehe

    ReplyDelete
  26. yoler dulu kitapun suka ayamas... dah lama sangat rasanya tak ke ayamas...

    ReplyDelete
  27. Bizi + stress, langsung idea hancur, maaf WhatsApp tadi belum berbalas, x smpat nak tgok..

    Sedap ayam golek tu tapi belum punyai keinginan nak makan, letih sgt geng..

    ReplyDelete
  28. Wah.. kecik atila Okje tak sebut nama saya gak kat sini.. hihu.. nak balik dah la..

    ReplyDelete
  29. Dulu saya pun penggemar Ayam Percik Ayamas sebab harga baru RM15 ..kira berbaloi la juga tapi semenjak harganya naik melambung tu mmg tak pernah beli lagi lah...lebih baik google resepi dan masak di dapur sendiri guna magic pan

    ReplyDelete
  30. nama ku akhirnya diseru! yes! yes!
    sebab kena seru tu yang baru ni nak memunculkan diri...wahaha
    ada aje ni huh, busy sikit katanya! =)

    mak ai ayam golek, bikin lapo dibuatnya ni okje wei
    dah lama tak dan makan lagi ni
    tapi badan beso juga ni huh, tak paham daku

    ReplyDelete