Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 14 April 2015

Kening Shinchan

Salam Selasa.....

Hari ni Pak Jilap cuti. Semalam petang, balik kerja terus berdezup ambik anakanda SA. Tengahari kang sampailah agaknya, kalau tak merayau dua beranak tu.....Tapi selalunya memang tak pandai merayau. Hurmmmm...... diam tak diam, dah habis dah setahun Program Asasi dia. Sekejapnya masa berlalu....

Dapat benda ni daripada geng WA.

So .....sapa yang suka cabut bulu kening tu..... harapnya bolehlah kurang kurangkan habit tu sebelum tinggalkan terus, kang kena penyakit lupa kang nak ke? hihi....

Seingat mak, mak pernah sekali je buat kerja menerim bulu kening ni. Tu pun Mak Andam punya kerja. Nak jadi pengantin punya pasal, mak ikutkan ajelah hihi....Suka jugak tu sebenarnya. Teringin gak nak tengok muka lain. Memang cantiklah kot, kemas jadinya.   Penat tau mak crop, brush bagai gambar tu, nak tunjuk kening mak punya pasal hihi....


Sekarang? Huh...... dah macam Kening Shinchan je nengoknya hihi......

31 comments:

  1. ooo baru tau ade kaitan ngan brain okje....

    ckp pasal kening, mgu lepas lieya naik antu sebab tgk si mia potong kening die...adoiiii mmg ade laa fasa budak2 ni sekali seumur hidup potong kening kan.... tak tau le die tiru sape....kene gak le hanger kat kaki tu buat pengajaran ....sakit dada omaknye ni hah!

    ReplyDelete
  2. hihihi ada-ada jer hainom ni.. CH ingatkan apa lah kening shinchan tu.. terima kasih lah info tu, baru tau ada kaitan dengan brain.. Alhamdulillah CH tak ada habit suka cabut bulu kening tu.. uban yg kat kepala ni pun tengok jer sekarang bila dapat info tak boleh cabut dari Ustaz Don Danial..

    ReplyDelete
  3. betui tu .... kite tak penah cabut kening tp cukur penah la .. tu pun kerja mak andam .. kak kening shinchan tu dan kena sgt dah ngan muka akak ...lawa

    ReplyDelete
  4. lea dulu masa kahwin jelah.tupun mak andam punya kerja.kita ni manalah tau

    ReplyDelete
  5. Salam, dtg menjengah bila ada sedikit kelapangan. Walau jrg bertamu, ingatan itu tetap ada dikalbu. KA mmg x pernah buat pun !

    ReplyDelete
  6. Kening.. hahahaa.. tak pernah pulak selama ni ambik berat pasal kening huhuhu :P

    ReplyDelete
  7. kita lg le geng, lgsg x reti nak make up bagai, apatah lg nak ukir kening, cukup le tempek bedak sejuk kt muka, ahakkkk...

    ReplyDelete
  8. Setiap yg Allah gariskan pasti ada hikmahnya. Haram bagi kita mencukur atau mencabut bulu kening utk tujuan nak cantik. Sekiranya dicukur kerana mudharat seperti utk dioperation contohnya baru boleh... Wallahu'alam..

    ReplyDelete
  9. kakak tak pernah pulak cabut bulu kening ni ,wlpun ada mulut2 celupar masa zmn muda dulu kata mcm ulat bulu lah...huhuuu sakit hati tau ,nasib baik zmn tu belum kenal sinchan lagi...tapi kerana bulu kening ni lah jadi tarikan ...hihiii perasaan dah...
    SA dah habis asasi ya hainom....cepat nya terasa.,kini giliran anak kakak pulak tapi tak tau ke mana.

    ReplyDelete
  10. Kita rasa kita tak pernah cabut bulu keninglah, Mak. Masa kahwin dulu pun, adalah kot trim tapi takdalah sampai tak berkening atau bergaris lurus gitu. Ish, tak kuasa....

    Mak ni, gambar the latest tu buat apa nak susah-susah crop. Macam tak biasa selfie di hujung entri.

    Dah, gusi kita bengkak, nak balik rumah sekarang....

    ReplyDelete
  11. kira ni lagiiiiiiiii lah kak. dah habis sekolah baru nak nampak kening. kalau tidak orang duk panggil kening togel. ciput je haaa

    ReplyDelete
  12. ohh ada kaitan.patut pun Allah haramkan kita cukur bulu kening!

    ReplyDelete
  13. saya lukis lukis je...hihi..xde cabut cabut bagai..

    ReplyDelete
  14. Kalau sudah ada larangan mesti ada sebab2 tertentu.
    Dulu bulu kening kak zai lebat dan hitam.

    ReplyDelete
  15. Kalau sudah ada larangan mesti ada sebab2 tertentu.
    Dulu bulu kening kak zai lebat dan hitam.

    ReplyDelete
  16. Ermmm.. xtau nk komen apa. Hehee

    ReplyDelete
  17. kening sinchan pun tetap kiut miut kak...hihi

    ReplyDelete
  18. Dulu2 mak andam memang dia cukur..kalau sekarang tak payah cukup dah.depa ada gam khas tutup kening tu..tapi saya suka kening saya sekarang...menawan kalbu ..

    tak kisah Okje nak gelak ke apa..
    saya memang terlebih keyakinan diri...


    hehhehe

    ReplyDelete
  19. Kening saya x lebat..so memang x pernah cabut pun.
    betuah akak ada kening lebat..x payah nak draw2 lg dh

    ReplyDelete
  20. kalau cabut hari-hari mau cepat nyanyuk jadinya hoho..
    kaka wa gambo tawen nak tengoks ..

    arek ndelok... :)

    ReplyDelete
  21. takde cukur-cukur tapi kerap orang tegur saya cukur kening..kening dah jenis terbentuk..
    nak kongsi tips, lepas ambil wuduk, usap kening berserta selawat..nanti kening terbentuk..

    ReplyDelete
  22. Bkn nk jadi ustazah tapi haram hukumnya cabut bulu kening apatah lgi nak bentuk2knnya....

    org skrg nk cntik peduli hukum tu...hp jgn kitalh...

    ReplyDelete
  23. "zaman jahiliyah" memang ada buat bila tengok berselerak sana sini. naudzubillah...moga dosa saya diampunkan. baru tahu kesan dari sudut sains. betullah..apa yang Allah larang, Nabi larang ada sebabnya. kita ni yg selalu bangkang...

    ReplyDelete
  24. Dulu zaman muda remaja selalu buat. Konon nak bagi cantik ... ish ish ish. Sekarang dah insaf dah. Biarlah kening berserabut. Yg penting hubby tetap kata cantik ahaks! :D

    ReplyDelete
  25. SubhanAllah
    Aku x pernah wat apa2 kt kening!

    ReplyDelete
  26. Mmm saya tak pernah lagi cukur kening hehe
    Jangan cukur or cabut or apa apa dah cantik ciptaan yang Allah jadikn

    ReplyDelete
  27. saya memang tak cabut kening, ada pun ciput je kang botak terus pulak kalau dibiasakan cabut sokmo.. eh, ada kesan ya, baik jangan amalkan selalu ya...

    ReplyDelete
  28. Assalam okje,
    he3
    iols tak pernah cabur
    tapi dok lopa semedang
    cencaner he3

    ReplyDelete
  29. tak pernah lg terlintas nk cabut bulu kening...

    ReplyDelete
  30. Tak pernah lagi cabut bulu kening...
    Tapi kalau diingat ingat balik..masa nak make up nak bersanding dulu..mak andam ada cukur siket kot....hoho.. :D

    ReplyDelete