Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 15 May 2015

Sama, tapi tak serupa

Salam Jumaat penuh barokah.....
Hari ni Pak Jilap cuti, esok nak hantar SA balik. Eh? Apa kena mengenanya? Memang tak de kena mengena, saja peramah haha......
Terkenang zaman anak anak kecik suatu masa dulu..... 
Dua dua gambar diambik di Genting Highland. Hajat dihati nak ambik gambar kat tempat yang sama, pose yang sama macam dalam gambar lama tu, tapi apa kan daya, tempat tak dapat dikesan, tetiba hilang ingatan haha... 


Sama tapi tak serupa.....

Cepatnya masa berlalu.....
Tak perasan mereka semua dah besar panjang rupanya. Tapi mak...... semakin dimamah usia huhu.... Begitulah putaran alam, yang kecik akan membesar, yang muda akan tua, yang hidup akan mati.

Syukur alhamdulilah, masih diberi peluang melihat mereka membesar. Moga kau menjadi anak anak yang soleh dan solehah duhai anak anakku....

47 comments:

  1. Kira boleh lah tu hainom..
    Mengulang semula momentum yg terindah itu..
    Mesti masa tu mak jilapah lah yg amik gambar tu kan kan..

    ReplyDelete
  2. Abang pun dah sama size dgn ayah
    Adik dan kakak dah sama besar
    Suka pulak kanda tengok dua gambar ni dinda...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..dapat melihat ,mrk membesar ..terasa kita makin dimamah usia kan kak...
    hensem & ayu gitu...:)

    ReplyDelete
  4. Seronok ye tgk gambar throwback ni...besar dah anak2...

    ReplyDelete
  5. Tak serupa tak pe okje..janji orang yang tang sama

    ReplyDelete
  6. Masing2 sporting jer posing ikut arahan camerawomen.... Kejap kan rasa mereka besar?

    Saya pun suka tgk gambar anak2 masa kecik... Kadang2 seronok tgk gambar2 lama dengan mereka... Masing2 gelak tgk karenah masing bila saya candid gambar pasal "kenakalan" mereka...

    Alhamdulillah, masih dipanjangkan umur tengok mereka membesar depan mata... semoga dapat tgk mereka berjaya dan ada keluarga masing2... Insya Allah...

    ReplyDelete
  7. Ermmm...pak jilap pon lain bona dah ghoman ee.. alahai yg kecik sekali tu pun..mak jilap mane?

    ReplyDelete
  8. sengaja snap gambar sama camnih atau kebetulan OKjer??
    sweet lah zura tengok gambar nih.
    hehehehe

    ReplyDelete
  9. seronok tengok..letak satu frame ni, cantik gak.

    ReplyDelete
  10. 1 gambar muka kanak2..1 gambar muka matang..masih ada iras masing2..

    Jemput singgah ke blog saya:
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. nmapk makin muda lg pak jilap kak... percaya lah.. awet muda sungguh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yap, sy setuju, saham tgh naik, hati2 geng, opsssss... ( jgn maraaaaah naaa, gurau jer... )

      Delete
  12. anak tinggi dari bapak..mmg serupa tapi tak sama.

    ReplyDelete
  13. Anak2 hainom handsome dan cantik macam mama dan ayah mereka hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 100% tepat, maklumlah mak & ayah mmg cantik + kacak..

      Delete
  14. maknya awet mudah gitu.. huntonglah.. ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi sy setuju, ni yg kita jeles 101%.. hi3..

      aikkkk yg ni blog siapa? Sy pula yg lebih2 menjawab..

      Delete
  15. bukan saja anak2 yang berubah ,suami hainom pun lain dulu lain sekarang nmpak lebih matang.Anak2 yang comel masa kecil dan cantek bila dh besar.

    ReplyDelete
  16. salam isuk hainom
    Moga kau menjadi anak anak yang soleh dan solehah duhai anak anakku....
    ameen

    ReplyDelete
  17. seronok tgok gambar2 lama..camni pun best..pandai posing bagi sama

    ReplyDelete
  18. huhuhu....saya dah banyak kali pasang niat nak ambik gambar masa kecik dulu & sekarang. raya nie mungkin masa yang sesuai untuk di ambil bersama adik beradik.....

    ReplyDelete
  19. Geng, gambar td bukan sayalah, jgn salah faham k, send jap ke google+ ntuk copy paste k dlm laporan prgm.. terlupa nak delete, hi3

    ReplyDelete
  20. Geng, gambar td bukan sayalah, jgn salah faham k, send jap ke google+ ntuk copy paste k dlm laporan prgm.. terlupa nak delete, hi3

    ReplyDelete
  21. haishhhhh ape pulak

    mak makin melecun okessssss

    ReplyDelete
  22. Tak sama Okje.. dalam gambar atas tu yang duduk sebelah SA ialah adiknya yg angah, kan? Yang gambar bawah tu sebelah SA ialah TLBD kan? Kan? Haha.. ke saya yang salah ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg awak yg salah AN.....gambar bawah tu dah molek ikut susunan gambar atas doh.....

      Mmg sekarang ni adik dia dah sama besar ngan kakak....rasanya mmg akan lebih besar dpd kakak tu

      Delete
    2. Banyak pulak 'memang'nya.....hihi

      Delete
  23. Sweetnya gambo ni..
    Pak.jilap maintain sado..
    Wes suwi orak dolan genting..
    Kepiye ey saiki?

    ReplyDelete
  24. ehh., knp pak jilap nya makin muda., huhu

    ReplyDelete
  25. anak2 ambo kemain lonjong semuanya... tapi mak pak menten.. kekal muda remaja :)

    ReplyDelete
  26. Eh, eh... PakJilap makin tua makin bergetah ler.... Hahaha....Oppss...jangan hempuk kita yang tak berdosa. Kita memuji jerk nih....

    Kalau tengok gambar memang tak sedar masa tu pantas berlalukan, Mak. Tau-tau aje anak-anak dah besar panjang, dah boleh terima menantu dah ni. Bila nak hantar kad jemputan kahwin kat Kak Ton? Eh, tersasar pulak komen!

    Mak oh Mak...berapa lamamu nak senyap membisu seribu bahasa? Rajin-rajinkanlah diri tu Mak oi. Jangan ditimpa malas selalu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah ......tak yah memuji sangat kang Pak Jilap perasan sama naik dengan jiran sebelah susah pulak mak hihi....

      Huiiiii......tak mau mak dpt cucu cepat ....sapa nak bagi makan cucu nanti... Jangan nak ngengada yer SA, kumpul duit bawak mak jenjalan dulu baru nak approved nak kawen hihi....

      Tulah Kak Ton ....rindu dah mak nak menebeng rumah rumah org ni tau....

      Delete
  27. Eerrrr....gambar okje mana?..

    ReplyDelete
  28. sungguh menginsafkan..yang pergi tak akan datang kembali ke dunia ini..

    ReplyDelete
  29. Dalam gambar tu macam kakak lebih besar dari adik..betul ke...semua cantik dan baik-baik sahaja. Insyaallah..

    ReplyDelete
  30. Lama tak nampak.. Kemana OKje?

    ReplyDelete
  31. Lama tak nampak.. Kemana OKje?

    ReplyDelete
  32. mane ade dimamah usia okje...nampak awet muda jek laaa heheheeheh...

    trendkan amik pic gini...pic yg lame tapi di ambil baru style same mcm yg lama..... suke tgk pic okje nie....

    ReplyDelete
  33. Begitu pantas masa berlalu.. Rasa baru semalam duk main ting ting, mandi sungai, terjun parit.. Huhu.. Rindu zaman kecik2 dulu..
    RosmizaAli.Com™

    ReplyDelete
  34. Dulu lain sekarang lain, dulu kecik2 sekarang dah beso2...hehe

    ReplyDelete
  35. wahhhhhhhhhhhhhhhh
    aku suka gambar ni
    dulu dan sekarang

    sangat klasik
    nampak perubahan kat 2 gambar tu
    moga terus bahagia keluarga ini sampai ke jannah

    ReplyDelete
  36. Suweeetnya gambar ni tapi mak jilapnya mana .. upppss tukang katik kamera hehe

    ReplyDelete