Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 1 June 2015

D.U.I.T

Salam Isnin......

Selamat bercuti kepada cikgu cikgu yang bercuti, yang bukan cikgu, kerjalah dengan hati yang ikhlas. Banyakkan sabau ye hihi...

Malam Sabtu hari tu mak pergi sekolah Angry Bird. Ada kem motivasi apa ke namanya entah..... lupa pulak mak hihi....Kemnya tu dari pagi Sabtu lagi. Cuma, majlis penutup belah malam tu ibu bapa digalakkan hadir. So apa lagi, layan kuliah maghrib finalis Pencetus Ummah, PU Sufian ler mak malam tu...... Tajuk Anak anak dan Ibu bapa cemerlang! Best jugak PU Sufian ni, walaupun bukan juara! 

Dapat ambik gambar dia dari jauh jer, malu pulak mak nak beriya....... Tapi itu tak penting, yang penting dapat ambik gambo belakang boypren mak hihi....


Harap harap si TLBD pun termotivasi sekali hendaknya hihi.....

Memang dah jangka pun, sebab apa mak ayah digalakkan datang pada majlis penutup ni. Sebab ada sessi 'Hujan Lebat' hihi..... Rasanya sama jer dengan mana mana kem motivasi lain pun, mesti ada part last yang anak anak  kena dapatkan emak ayah mintak maaf sambil nangis nangis...... Suka part ni! 

Banyak banyak ilmu yang PU Sufian kongsikan, ini jer yang mak dapat malam tu haha.....

DUIT memang perlu untuk berjaya.

D - Doa dan restu daripada ibu bapa
U - Usaha yang kuat dari diri sendiri
I - Istiqamah dengan apa yang dilakukan
T - Tawakkal kepada Allah

34 comments:

  1. Memang tiap kali ada motivasi utk budak nak periksa akan ada 'hujan lebat' dinda.
    Tapi kena anak kanda masa tu aje meleleh air mata sakan, balik rumah dah lupa semula.

    ReplyDelete
  2. Mujur tak banjir ye hainom... hujan lebat bertakung takat buku lali jer..
    Selalu macam tu lah.. bermotivasi masa kat dalam dewan tu.. 2 3 hari dah mula lemau.. hihihi CH lah selalu macam tu :)

    ReplyDelete
  3. Doa, Usaha, Istiqamah dan Tawakkal....penting tu.
    Kalau anak saya, bertahan beberapa hari aje..hoho. Lepas tu mama dia hantar lagi gi kem motivasi :D

    ReplyDelete
  4. Patutlah takde gambo selfie dgn boypren, girlpren duk kat belakang...
    Amboi mak, suka sgt dgn sesi hujan lebat yer... Saya belum lagi ada pengalaman tu... hehehe

    ReplyDelete
  5. hehe..kite dulu2 pun cenggitu..ade kem..ade motibasi..nah kau.. last2 tu teriak mcm apeke.. dulu zaman ddk hostel.. mana nk ada mak ayah skali.. lepas tu balik je sesampai hostel.... terus hppy lupa nak insap..sape lah tu ye..hehe

    ReplyDelete
  6. takde gambo OKje sdg hujan lebat ke? hehee

    ReplyDelete
  7. Kak zai dah lama tak ada hujan lebat sebab anak2 dah besar. Dah tak pergi motivasi kem lagi.

    Gambar yang kat bawah tu awet muda ya.

    ReplyDelete
  8. teringat zaman sekolah dulu..time sesi ni uishh..menangis esak2..haha..

    salam kenal dari akak..akak letak link blog ni di side bar..Insya Allah berkunjung selalu.

    ReplyDelete
  9. Gambar Okje berhujan lebat tak de ke??nak tengok muka insaf tu..hahah

    ReplyDelete
  10. tak gi motivasi pun hujan lebat
    camner tu hehehehhee

    ReplyDelete
  11. mati2 lah ingat duit betol tadi..hahahah

    ReplyDelete
  12. masa yg gambar akak ngn angry bird tuh... dh hujan lebat belum?

    tp seronoknyer kem motivasi tuh sbb ada hujan lebat lah kan kak... teringat zaman remaja dulu2 kui3

    ReplyDelete
  13. Formula DUIT untuk dapat DUIT..hihi...btw, suami saya cikgu pon masih bertugas lagi..hihi...tak apa,,,ikhlas... :)

    ReplyDelete
  14. salam. wahh chantek uoolss., ;p

    ReplyDelete
  15. hi hi..jadilah..at least dapat juga utk share kt sini.

    ReplyDelete
  16. hi hi hi.... sessi hujan lebat namanya yer. mesti best kan?

    ReplyDelete
  17. Belah mana yang hujan lebatnya Mak? Mak ke atau si TLBD atau kedua-duanya sekali? Tapi takpa, hujan kalau lebat, sekejap aje turunnya. Hahaha!

    Tak baik tau Mak ambil gambar belakang boypren. Habis semua nampak. Keh3x.

    Okeylah dapat juga sikit ilmu yang ditimba, ingat dalam kepala dan sudi nak kongsi bersama. Buatnya dapat selfie aje di kem motivasi, lagilah haru biru Mak oi....

    ReplyDelete
  18. Ini barulah bukan anak jak bermotivasi, mak bapa pun sama ... klu dah dua2 pihak termotivasi barulah matlamat tercapai ... tak gitu okje ...

    ReplyDelete
  19. eh anak dara ada iras OKje lah bila berkaca mata
    dulu abah saya selalu kata, ko p kem motivasi
    jangan buat air liur basi...hehe

    ReplyDelete
  20. zaman saya sekolah dulu awat takde sesi hujan lebat ni..mesti sebab saya ni baik orangnya..haha

    ReplyDelete
  21. sampai tak larat dgr motivator dh sama jer kdg topiknya...yg penting belajar tu kena duduk dlm hati tu...mahu bel tu yg pertama..kalu tak nak bel atau tak minat btlah mcm mana pun..tak jadinya...masuk telinga kanan kuar kut kiri....bila pgg buku menguap tak hbis,pgg tap bulat jer mata...

    ReplyDelete
  22. ada lagi sesi hujan lebat tu selepas kem motivasi , masa nikah ... hohohooo ... woit , kan nampak semua lemak boyfren tu , aish ... amboi mak , mulusnya kulit . meh share sikit pakai produk apa ...

    ReplyDelete
  23. rajinya okjer temankan... bab hujan lebat tu best gak kan.. tapi kalu dpt anak ati kering payahlah.. dapat hujan renyaijer..

    ReplyDelete
  24. rasanya penceramah ni jugalah yang datang ke sekolah saya awal tahun hari tu, eh ke yang lain.. hihi, nampak sangat cikgu lelap masa dgr ceramah ya.. tapi insyaAllah, moga ank-anak mendapat manfaatnya daripada sesi ceramah yang penuh keberkatan ni.. hihi, nak juga tanya soalan yang sama dengan MD tu.. cer jawab sikit..

    ReplyDelete
  25. Sy juga susah nak ngalir air mata.. " kepala batu kot"

    ReplyDelete
  26. Part air mata yg syok..baeu ni ada attend kusus yg bikin derai air mata juga..tigakali dh dpt penceramah yg bley tahan best tp bertukun nak update perkongsian ilmu..last2 basi terus.haha

    ReplyDelete
  27. sangat bagus makna DUIT tu kak..senang nak ingat..moga bermanfaat pada kita semua.. harap TLB makin semangat lepas ni:)

    ReplyDelete
  28. kihkihkih kannnn selalu memang gitu la haaaa. dari zaman sekolah sampai lah plkn dlu. selalu je hujan lebat lepas tu mula lah tak boleh tido malam mata bengkak ingt kt mama papa hihihihi

    ReplyDelete