Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 2 June 2015

Kenduri Kawen anak Jiran

Salam Selasa.....

Makan kenduri rumah jiran setaman hari Sabtu baru ni. Nasi hujan panas.....


Sejak dah kilauan ni ...... nikmat makan mak agaknya sudah ditarik sikit kot, agak kurang berselera berbanding dulu...... Tapi, dalam kata kurang selera tu, lauk separuh pinggan jugak kih kih kih...... 

OKje ingatkan kacang kuda, tapi 'replika' aje rupanya, sedap.......rasa macam jajan.


Pakcik ni jiran mak jugak. Mula mula pakcik ni tak mau makan, tapi bila nampak kitaorang tengah makan, dia terus tukar fikiran. Ginilah kita esok esok, bila ditinggal pasangan. Kesana sini sorang huhu.... Pakcik ni baru kematian isterinya beberapa bulan sudah. Walaupun anak ada, tapi manalah sama ....... sedih ar...

30 comments:

  1. amboi kak meriah lauk dalam pinggan...hihi..mlm td cik nor g knduri pukul 9mlm baru sampai umah..haha

    ReplyDelete
  2. Tak selera tapi pinggan meriah pula okje ... hehe

    Sedih pula bila pasangan dah tak ada ... huhu

    ReplyDelete
  3. ish2... org takde selera penuh pinggan ngn lauk2 yek... kui3 almaklum dh ada dpn mata yek

    sian lak baca kisah pakcik tuh, yelah kak... dulu ada yg neman itu bile tkade teman nk mkn pun tak selera... nsb ada akak n suami...

    ReplyDelete
  4. Tak terbayang kanda kalau kena tinggal sendiri kelak. Tapi itulah betul kata dinda semua yg kita ada ni pinjaman semata-mata kena sedia selalu. Takut pulak kanda bila fikirkan itu semua dinda..

    ReplyDelete
  5. dah kilauan emas ni..selera kurang sebab dah banyak sangat makan dari muda..hehe..
    disuruh untuk mula jaga pemakanan le tu..

    ReplyDelete
  6. biasa ke kenduri bersama pasanagn..bila sendirian terasalah kelainan..makan pun tak lalu..

    ReplyDelete
  7. Meriah lauk dalam pinggan tu hainom..
    CH tengok pun berselera..
    Macam mana hainom kata tak ada selera..
    Habis tak makan tu..
    Tengok pinggan Pak Jilap.. elok jer licin kihkihkih..

    Aduh tak tau lah macam mana nanti hidup bersendirian pulak kan..
    Teringat pulak mak CH dirumah.. sedih..

    ReplyDelete
  8. hahahaha..replika kacang kuda!

    ReplyDelete
  9. Nasi hujan panas digandingkan dengan acar buah sedapnya kak zai suka.

    ReplyDelete
  10. Replika kacang kuda?..ada jugak rupanya. Nasib baik la yg boleh dimakan.kalo yg jenis tuk hiasan saja..hihii

    ReplyDelete
  11. Walaupun Mak dah tak berselera katanya, meriah suasana dalam pinggan Mak tu. Ni sebab faktor usia ke atau sebab Mak tengah berdiet atas sebab-sebab yang tak boleh diceritakan dalam blog. Keh3x.

    Yalah, Mak.. macam itulah kalau kita dah tua nanti. Entah kita yang merasa ke atau pasangan kita, tak tahulahkan.. Memang sedih bila teman sebantal sudah tiada. Walaupun muka nampak ceria, dalam hati hanya Tuhan aje yang tau....

    ReplyDelete
  12. huishhh nasi hujan panas tu membuatkan i is terliur... sebab favourite tu...

    ReplyDelete
  13. "walau anak ada tapi tak sama...." satu ayat yang membuatkan saya terpikir panjang

    ReplyDelete
  14. salam okje...maaf lama tak menyinggah sini
    wah, sedap nampaknya menu tu, bikin lapo plak
    replika horse nut? ada gitu ye? hehe
    alahai...siannya pakcik tu. simpati saya tengok wajah dia tu

    ReplyDelete
  15. tu tara takde selera, kalau ada cmanelah kan...huhuhu.

    ReplyDelete
  16. teknik gambaq nasik ujan panaih tu sangat mengiurkan~ sampai terliuq is (^___^)

    ReplyDelete
  17. sedih plk dgn pak cik sampai tak ada selera makan....
    betul esok2 kita pun gitu

    ReplyDelete
  18. banyak lauk dr nasi . mangan tenan jeneng nge kwe ... hehehee ... adat org hidup mcm tu lah hainom . klu tak kita , sebelah kita lah yg ' pergi ' dulu ... klu x de anak lagilah sunyi . ngadap sejadah jela ...

    ReplyDelete
  19. Kalau saya makan separuh pinggan jugak..tapi lepas tu tambah lagi..

    ReplyDelete
  20. Sedapnya lauk org kawin. Dh lama x makan.

    ReplyDelete
  21. haha, yang gambar last tu cerita pasal jiran tapi motif nak tunjuk bf dia, kan??? haha..tau dah..

    sedih kan kalau jadi macam pak cik tu, dah biasa buat apa2 dengan pasangan, kalau dah tiada lain rasanya.. anak tak sama.. moga kalau sampai giliran kita, akan dimudahkan urusan kita nanti...

    ReplyDelete
  22. Kitakan, jika di beri pilihan samada nasi minyak, nasi hujan panas, nasi beriani, nasi putih, pastinya nasi biasa + masakan kg juga yg dikejar.

    ReplyDelete
  23. Terbaiklah nasi hujan panas..mmg gitu kot makin tua makin kurang makan

    ReplyDelete
  24. dah lama tak makan nasi hujan panas ni kak..sini susah nak jumpa lah...huhu

    ReplyDelete
  25. tetiba sebak huuuuuuu

    teitba rasa nak nanges. sensitip kalau sebut tinggal tinggal ni huuu

    p/s : everything is everything tu bukan somi kita hihihihihi

    ReplyDelete
  26. As salam konco mampir isuk ki...huhu

    Whassapku problem saiki

    Boringggggg

    Rugi wae nak langgan internet

    So lepaks neng blog la wae

    Ada hikmah d setiap kejadian

    Bersyukur dan bermuhasabah

    Selamat menjalani ibadah d Ramadhan karem

    Wes shopping royo ke

    Kirim salam neng konco2 tikl group ladies

    ReplyDelete