Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 10 June 2015

Segala Nikmat....

Salam Rabu.....

Malam tadi dapat tahu suami jiran OKje masuk wad sebab serangan jantung. Katanya kenanya hari Ahad petang. Mereka suami isteri rasanya sebaya dengan mak. Alhamdulilah keadaannya stabil. 
Jiran yang sorang tu pulak sedang melawan kesan kimo pertama yang baru dilaluinya. Katanya tekak tak berasa dan banyak keluar ulser dalam mulut.

Ya Allah, moga kau kuatkanlah jiwa jiwa mereka dan bersabar dalam menghadapi ujian ujian Mu Ya Allah.

Melihat keadaan mereka, rasa bersyukur sangat dalam diri ini, Allah masih memberi peluang untuk menikmati nikmat sihat, nikmat gembira .......masih boleh merasai nikmat makan bersama family dan paling utamanya, nikmat suami masih berada di sisi..... Ingatlah 5 perkara sebelum datangnya 5 perkara, salah satunya nikmat sihat sebelum sakit. Moga Allah memberikan kekuatan kepada kita, OKje terutamanya, untuk beramal sementara masih sihat ni huhu....
Memang nikmat sungguh dapat makan Laksa Penang kat Midvalley.....
Gambar beberapa minggu sudah....

31 comments:

  1. ujian datang dalam pelbagai bentuk..begitu juga rezeki..semoga jiran okje tabah dan diberi kekuatan untuk melawan penyakit

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.. masih diberikan nikmat kesihatan tubuh badan.. moga jiran OKje cepat sembuh...

    ReplyDelete
  3. Moga jiran Okje tu kuatkan semangat dan familynya bersatu padu mengatasi dugaan yang ada ni.. berat kita memandang, pasti berat lagi diorang yang mengalaminya tu.. alahai.. kuatkan semangat kita juga kalau nanti diuji sedemikian rupa..

    Sedap nampaknya laksa tu. Kegemaran Papa N juga ni.. habis dengan tak tinggal setitik kuah pun kalau dia makan rasanya sedap.

    ReplyDelete
  4. betul la okje..acik pun baru dapat berita..teman sama2 mengaji dulu meninggal semalam..

    ReplyDelete
  5. hmmm semoga jiran kak ok je tabah menghadapi semua... nikmati hidup ni sebaiknya hargai org disekieliling kita sebaiknya

    ReplyDelete
  6. alahai, simpati saya mendengarnya.
    yelah kan, nasib orang tak serupa.
    tapi yang pasti allah tak uji lebih dari apa yang mampu dia tanggung

    laksa tu nampak sedaplah.
    pak jilap nampaknya sampai berpeluh makan, sedap sangatlah tu agaknya =)

    ReplyDelete
  7. alahai kak..akak blog yang ke-8 tayang gambar makan..nangis tarik rambut keluar tudung ar canni..kekeke...

    ReplyDelete
  8. amboi kak..mkn tak ajak..hihi

    ReplyDelete
  9. semoga yang baik2 aje utk suami jiran

    aduyaiiiiiiiiiiiiiii sodapnya!

    ReplyDelete
  10. sedih kan, bila dpt tahu org di sekeliling kita sakit yg serius. Moga mereka segera diberi kesembuhan.

    saya tak gemar mkn laksa penang, tapi terliur tengok gambo tu..sbb kuah pekat kot. :)

    ReplyDelete
  11. takut nya memikirkan tentang kesihatan ni..lagi2 kalau serangan jantung bukan dia bagi signal pun..tak semena2 je dah kena...orang aktif pun boleh kena ni kan pulak saya yang bersenam sebulan sekali..erm...

    ReplyDelete
  12. ermmmmm.....lapar ni, lama dh tk mkn laksa...
    Semoga semuanya baik2 saje.

    ReplyDelete
  13. harap semua nyer selamat..bersyukur lah dengan nikmat yang Allah bagi untuk kite semua..

    tapi laksa tu memang mengancam kalbu..

    ReplyDelete
  14. Moga jiran-jiran Mak yang ditimpa dugaan, tabah melaluinya ya. Harapnya cepat sihatlah jiran Mak yang masuk wad Ahad lepas tu. Juga buat jiran yang sedang menjalani chemo tu... Aduhai, kalau tengok keliling, memang takutlah Mak. Rakan-rakan sebaya kita ni memang macam lagi sikit. Balik-balik itu jugalah penyakit yang datang....Seram!

    Itulah masih ada nikmat makan, makanlah sepuasnya. Ni nak berdiet sungguh-sungguh buat apa. Nanti dah tak dapat merasai nikmat makan, memang slim melim jadinya...

    Aha, ni masa pergi MV selfie dengan minion eh....

    Awat Mak tak keluarkan gambar Mak selfie tak ingat dunia dengan minion? Mak malu eh... Itulah terlajak perahu boleh undur, terlajak kata, kan dah feeling malu-malu kucing gitu dengan Kak Ton *_*

    ReplyDelete
  15. Tiba2 bermuhasabah diri, byk lagi kelemahan diri.. urmmm

    Laksa, feveret kita tu geng

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah... Kak zai pun macam hainom masih lagi diberikan nikmat yang pelbagai. Terima kasih Allah.

    Ada rakan2 kak zai yang tak boleh makan banyak benda, mengidap macam2 penyakit dan yang paling sedih suami pun dah menemui penciptanya.

    ReplyDelete
  17. nikmat kesihatan yang paling bernilai....

    ReplyDelete
  18. alhamdulilah yah masih di berikan nikmat oleh Allah SWT

    ReplyDelete
  19. Laksa asam kat MV tu mmg nikmat!
    Dulu masa rajin ke MV, tak pernah miss gi makan..
    Rasa rasanya, dah lebih 3 tahun kot tak jejak kaki kat MV..hahaha

    Moga jiran2 OKje sembuh, diberikan kesihatan...

    ReplyDelete
  20. semoga kita sentiasa sihat-sihat hendaknya :)

    ReplyDelete
  21. semoga jiran kak OKje yang sakit tu akan sembuh ye n semoga kakak dan abang mertuaku ini dipanjangkan umur dan dikurniakan kesihatan yang baik.ehehe

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah...syukur di atas segala nikmat.
    Sedap pulak nampak kuah laksa tu...nyum2

    ReplyDelete
  23. Ye betul tu Hainom..
    Hargai lah masa sihat ni sebelum datang masa sakit kan..
    Semoga jiran hainom diberi kekuatan dan ketabahan ..
    Sedap tengok laksa penang tu hainom..
    Pekat likat kuahnya tu.. tentu banyak isi ikannya kan..
    dah lama juga tak pekena laksa ni..
    Tiba2 rindu pulak pada laksa mak buat huhuhu..

    ReplyDelete
  24. Nampak laksa ni teringin lagi nak mkn.
    moga jiran okje tu cepat sembuh

    ReplyDelete
  25. Nabi ajar kita, selalu pandang orang di bawah kita...
    masa tu kita akan bersyukur dengan apa yang kita ada....
    tak perlu jeles dengan mereka yang ada di atas kita..

    ReplyDelete
  26. saya selalu pujuk diri , wpun masih seorg tapi saya sebenanya lebih bernasib baik berbanding dgn org lain . saya x de masalah kewangan , saya x de hutang bank , saya x de penyakit , yg pasti , saya cuma perlu jaga diri sendiri je ...

    ReplyDelete
  27. Ujian Allah turunkan untuk menguji sejauh mana kita mampu tangani dan sabar menempuhnya...

    ReplyDelete
  28. huuuuu sedih hati ini tengok laksa ituuuuuu. tengok pulak bulan2 pose ni kan haishhhh

    minggu lepas baru je opismate meninggal sebab kanser. muda lagi. baru 30 lebih. sian sgt. anak kecik2 lagi huuuu

    ReplyDelete