Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 29 September 2015

Duta DBKL?

Salam Selasa.....

Semalam mak buat projek membongkar harta karun bilik bawah. Sakit mata tengoknya. Barang bawah katil pun udah mak tarik keluar. Sebenarnya tak suka ada barang bawah katil. Tapi apakan daya, rumah tak de stor. So, bawah katillah port paling 'baek'.

Banyaknya baju lelama yang dah jarang pakai. Bila nak bagi orang je, tetiba pulang sawan kedekut datang haha......  dan dan tu jugak nak pakai baju lama.....

Korang pernah dapat surat saman tak?
Tulah tu.....sejak akhir akhir ni, mak banyak betul dapat surat saman DBKLlah. Yang geramnya kesalahan kesalahan ni berlaku pada tahun 2010 pulak tu. Geram ke tak geram tu? Dah 5 tahun, baru depa nak hantar surat. Sakit hati mak tau!!! Hantarlah surat 5 tahun lepas!!! Ni mak dah jadi penganggur baru nak mintak duit! Tak suka tauuuuu..... susahkan laki ai cenggini!

Seingat mak tahun 2010, memang DBKL baru mula pacakkan meter parking kat kawasan tempat kerja mak tu. Memang ramailah yang kantoi.    

Semalam dapat lagi dua saman. Cepat cepat mak sorokkan ko. Sebab surat saman tu atas nama Pak Jilap hoho...... Hari tu, dahlah baru bayar 2 saman. Ni datang pulak dua saman! Esok lusa lagi...... Ohhh....... seram mak kalau cenggini!

DBKL ni tak boleh ke sekalikan saman dalam satu surat???

Lecehlah duk ulang alik kaunter je. Ingat mak ni duta DBKL ke hape? 

28 comments:

  1. Selamat pagi...
    wah!dah leh jadi duta dah nie..
    yela..xboleh ke anta dlm 1 surat je....
    byk² surat..pembaziran...

    ReplyDelete
  2. ayokkkk..tak tahuuu...ayokkkk....hahaha...abis la kalau kantoi dengan pak jilap....ekekekek

    ReplyDelete
  3. Salam selasa kak...
    aii..pelik plak bila 5 thn baru DBKL nak hantaq saman... lama tu... klu kumpul2 mesti byk jg jumlah nya... huhu..bertabah lah ke kaunter DBKL ye....huhuu

    ReplyDelete
  4. Siannya pak jilap lah asik kena bayo saman ajelah duit gajinya..

    ReplyDelete
  5. kita pun sama juga pot terbaik bawah katillah...tapi kita ni rajin kemas bawah2 ni..tau dah habuk klu di biar mmg berajalah dia...

    diorg tau saman jer...kereta luar kotak tak saman plk..jln teruk,lubang sana,lubang sini tak di endahkan...komplen byk manalah thun dpn baru nak buat itu ini...

    sabar jelah..

    ReplyDelete
  6. dah lama dah baru nak bagi,,,adoi,,,

    ReplyDelete
  7. mak jilapah. sy pon ade juge..tp cuma satu thun 2013..tapi kan. polis dbkl tu xkenai ka kerata kncil dgn kelisa..tu pon salah..ehe

    tak dapat la sy nk rampas title duta dbkl mak tu..haha

    ReplyDelete
  8. eh.. camtu pon boleh eh??
    saja lah tu nak kolek duit lebih. kita nak pertikaikan pon x boleh sebab dh x ingat.
    x hagak2 langsung. undang2 x boleh pakai nih! *tetiba emo. hahaha

    ReplyDelete
  9. adeii.jenuh la akak nak mbayarnya..huhu

    ReplyDelete
  10. semoga bertabahlah mak nk byr saman tuuu ;p

    ReplyDelete
  11. HAHAHA ...semua zaman kerja la ni ... tak patut2 ...ptt nye kak oke je yg saman depa balik sbb lmbt sangat surat saman tu ...

    ReplyDelete
  12. saje dbkl nk seramkan mak .hihi
    bertabahlah menanti ..
    hrp hrp xda dh la dihntaq nya kan..

    ReplyDelete
  13. apa kes kan 5thn lps baru nk anto... saja lah tu baru mule bt keje hehehhe...

    saja nk tambahkan duit tuh... halalkan jelah kan kak... dpt pahala

    ReplyDelete
  14. biar betul ...ape hal plak 2010 skrang baru nak up....takyah layan boleh tak kak...mcm terdesak plak nak pakai duit sampai korek2 balik rekod2 lame....biol ape....

    kalo pikir baju2 lame mmg leh sakit jantung...mujur kat area umah lieya ni ade pondok yg kite leh letak barang tu sedekah barang2 tu....pejam mate sumbat jek laa dlm tu....heheeheheh

    ReplyDelete
  15. DBKL daah tak de duit la tu dok korek saman lama..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh..saya komen salah tempat ye??hahaha..tak pe la..kira halal la ni ye?/ekekek

      Delete
    2. betul la ni..kan??cerita DBKL ni..aduh..tetiba sendiri pening..heheh..

      Delete
  16. hehe..ingat duta pasal apa
    apapun saya doakan moga bertabah membayar saman =)

    ReplyDelete
  17. konpius jap..memula intro, citer psl bwh katil port best simpan barang..tuptup citer psl saman dbkl plak hehehe.. salam hainom, dah lama rasanya x singgah sini *sambil melambai tangan* ^^

    ReplyDelete
  18. Tak ingat bulan bila dulu, memang bertingkek2 dapat surat saman dari DBKL bagi tahun 2009 dan 2010...

    ReplyDelete
  19. Eh, tiba-tiba teringat pasal saman DBKL ni! Saya pun ada juga tau tapi tahun 2012 kalau tak silap. Baru aje dapat! Macam biasalah bukan saya punya saman tapi HD. So kita lantingkan ajelah kepada yang empunya saman nak dibuat macamana....

    Kalau tau awal, bolehlah bayar murahkan. Kalau dah makan tahun baru tahu ada saman, memanglah saja nak cari duit lebih ni...

    ReplyDelete
  20. Nak pungut duit tu Hainom..
    Ada yg tak cukup .. tu yg selongkar balik dari 5 10 tahun dulu :D

    ReplyDelete
  21. Isk tak sistematik sungguh dbkl ni..dh tu pulak lambat bertindak
    .nnda 5 tahun br nak tuntut..adoi..bawak bsabar je la duta dbkl ye

    ReplyDelete
  22. Oh.. dbkl sedang cari duit apa kot? Tu yg rajin selongkar kes saman 5 tahun lepas ni.. haha.. tau kecut perut ya.. sikit2 lama2 jadi bukit, kena kurang beli mekap mak bulan ni, cover duit bayar saman tu yer.. haha.. lari, kang saya kena piat...

    ReplyDelete
  23. Wahh 5 thn berlalu baru hantar surat saman .. sabar sajalah okje ...

    ReplyDelete
  24. la dah berkurun tu baru nak hantar surat?! aduhai... sabar je la... sikit2... kalau kumpul ni jadi banyak ni okje...huhuhuhu

    p/s: ingat betul2 okje dapat offer jadi duta DBKL... hahahaha maklum la okje pun blogger fofular gitu kan...

    ReplyDelete
  25. aah kan. apa salahnya sekali jekan dalam satu bil tu. dah la dari tahun yg dah lama jiddan tu.

    ReplyDelete