Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 28 September 2015

Handbag hampir sepikul

Salam Isnin......

Selamat menyambung cuti kepada kengkawan mak yang jadi cikgu tu yer. Udah..... pi tarik balik selimut tu.....sambung mimpi!

Tersenyum mak tau, bila orang post gambar bawah ni. Macam terkena batang hidung sendiri pulak.......


Yelah...  memang pun bukan 100% barang yang ditulis dalam gambar tu ada dalam handbag mak ni.

Terutamanya tang tampon tu!  Memang tak pernah pakai pun haih!!!..... Ingatnya ahli sukan ke hape? Takat gusti lengan tu, takkan nak pakai tampon kot haha...... 

Dah namanya pun pompuan kan, memang memacamlah nak disumbat dalam handbag. Harus hampir sepikul beratnya. Hihi..... Bahu sasa mak pun boleh rebeh kalau cenggini punya gaya weyh. Nasiblah tak de anak kecik, kalau tak, mau diapers, botol susu pun ada dalam handbag.

Paling sadis kalau nak membayar, 5 kali seluk baru jumpa purse hihi..... 

27 comments:

  1. salam pagi...
    kalau en.husband tgk nie..dia setuju sgt..
    sbb lagi besar beg perempuan tu..klu boleh segala² nyer nak di bawak..huhuhu

    ReplyDelete
  2. hahahhaha..beg aku tak ler teruk cenggitu sgt..
    beg kecik tak muat boh byk sgt..
    tp yg pasti ada ialah pampers dan baju tshirt spare anak kecik tuh hehe ;p

    ReplyDelete
  3. hehehe.... edy selalu ckp hbeg dana tuh berat mcm ada batu bata kui2

    ReplyDelete
  4. Sebab tu skrang handbang saya kecik jer... cukup utk isi purse dan handset.... dah!
    kalau tak, mmg mcm2 harta karun dalam tu... Senget bahu nak menggalasnya... hahaha, ada alasan nak beli handbag baru tu mak..

    ReplyDelete
  5. beg saya pun macam2 isi. malu nak tayang..

    p/s saya baru nak "bernafas" semula ni okjer...

    ReplyDelete
  6. memang mcm2 dlm handbag.yg paling best bila suami tumpang sekali. 2 hp ngan beg duit. aduyai...

    ReplyDelete
  7. Kenapa aku macam terasa ... hahaha
    hubby aku cakap tempat yg susah sangat nak cari barang adalah di dalam handbag pompuan kihkihkih

    ReplyDelete
  8. hahahahhahahahahaha.. ciskek sangat pic tuh.. paling terasa yg bawah sekali.. kakakakakaka.
    mcm2 ade. silap2 haibulan sisa biskut. hahahahaha

    lepas nih dlm henbeg penuh ngan barang2 bb pulak.. botol susu lah, pempes lah. ape boleh buat.

    ReplyDelete
  9. saya tak tergolong dlm golongan ni ..sbb sy tak suka handbag dan tak de handbag kecuali sekadar bw pi opis tu pun kaver malu sbb takan pi opis lenggang kangkung kot ...hahahahaha

    pi jalan beg simple dimple is my handbag la ... semua ada dlm tu khas untk anak2 brg peribadi mak hanya la wristlet dan hp sahaja ... yg lain anak punya ....
    sekian terima kasih

    ReplyDelete
  10. Kalau beg ibu2 yang ada anak kecik, pampers dan tisu basah mesti ada...haha

    ReplyDelete
  11. hahahah...kan??kunci rumah mesti dok hujung2 bucu beg..memang kalau nak mencari kalau boleh kepala kena masuk dalam beg tu baru jumpa barang /..ekekek

    ReplyDelete
  12. Hahaha teruk sangat ehh gambar tu..nama pun pmpuan memang semua nak diaumbat dalam handbag..huhuhu

    ReplyDelete
  13. tampon tu ape mak., harhar2 matikla wak ;p

    ReplyDelete
  14. situasi : terkedu...terlopong sambil angguk2 kepala.....hahaha....napa cam sama je....kahkahkah

    ReplyDelete
  15. Handbag kakak ni biasanya bil2 lah yg banyak dh mcm dustbin.

    ReplyDelete
  16. haha..saya pon sama nak cr satu2 barang tu kna selongkar dlu..haha

    ReplyDelete
  17. hahaha..
    mcm mengena je.kikiki
    jns sua tangan masuk itu yg bila nk bayar pa pe mcm mcm keluar kikiki

    ReplyDelete
  18. hehe...ni lah namanya perempuan
    segala benda khazanah ada dalam tu
    cakap aje nak apa dak? hehe

    ReplyDelete
  19. Perempuan ni memang pelik sikit. Walaupun katanya teratur hidup serba-serbi, kes dalam beg tangan ni memang hampir sama aje semuanya! Handbag saya pun lebih kurang ala-ala gini rupanyalah tapi ada organiser lagi tu. Itu yang tak boleh tahan!

    Kawan saya kata suruh saya ambil semua bil-bil tu lekatkan kat kertas A4 lepas tu simpan dalam file. Tapi saya buat muka berkerut sambil tanya dia - 'Lepas tu macamana nak masukkan dengan file-file sekali dalam handbag?'

    Give terus member nak beri suggestion untuk mengemaskini handbag!

    ReplyDelete
  20. hihihi terkena batang hidung CH jugak ni..
    En suami selalu bebel .. kata handbeg CH ni adik beradik tong sampah pun ye..
    pastu berat mengalahkan ada batu bata dalam tu..
    Apa taknya power bank pun dalam tu gak duduknya :D

    ReplyDelete
  21. Haha.. insaf... beg saya pun ada masanya mmg sepikul.. macam2 ada.. budak2 kata nk tolong angkat saya tal bagi, risau ank orang sakit bahu nanti r lenguh tangan.. apa pun semua benda kalau boleh muat mmg sumbat aje.. sebab senang amil bila nak..

    ReplyDelete
  22. huhuhuhuhu kadang2 beg saya pun gini....

    ReplyDelete
  23. hahahaha sebab tu kira tak suka pakai handbag. lenguh sebelah bahu. baik pakai beg galas atau beg sling tu je. sekarang dah anak pakai beg galas anak yang simple dimple tu nak bawak pun takde malu sangat :p

    ReplyDelete
  24. Terasa weyhhhh, baru siang td kemaskini beg doraemon...macam2 ada..

    ReplyDelete