Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 21 September 2015

Sawan Lipstik

Salam Isnin.....

Semalam mengukur jalan ke Alamanda, Pak Jilap nak pergi Celcom dengan Digi. Yang pasti bukan nak beli handphone. Adalah halnya tu. Mak malas nak ambik tau. Baik mak masuk Guardian, ada gak faedahnya.

Tempat yang dituju haruslah tempat mekap. Tengok lipstik, tengok bedak compact, tengok foundation. Tetiba terembat pulak lipstik Maybeline! Rm18.90. Tu yang mak malas tu, dalam pada tak mo, tak mo beli tu.....udah terbeli jugak. Udah namanya pompuan bersawan, nak buat macamana kannnn! 

Padahal dalam handbag tu dah berbatang batang lipstik kekdahnya. Sebut je warna apa nak? Hihi..... Nampak sangat propa! Entah warna apa lagi yang nak dicarinya, mak sendiri pun tak tau! Korang macam tu tak? Korang tak cenggitu ek! Ohhh kira mak soranglah ni yang suka membazir ni eh huhu...... Sedih, tak de kawan!

Tak denya..... sebenarnya susah weyh nak dapat warna yang betul betul kena dengan kulit bibir mak yang agak birat ni. Mak rasa kebiratan bibir mak ni akibat salah guna petua zaman remaja dulu dulu kot. Nak bibir merah bak delima, oleslah dengan colgate katanya. So apa lagi, sebelum nak tidur buh colgate banyak banyak, tak sabar nak bangun pagi esoknya. Sudahnya, pergh!!! Tebal weyh bibir hihi..... 

Zaman tu nak jumpa lipstik punyalah susah. Kalau ada pun, lipstik Mekah. Ingat lagi warna dia, luar dalam warna hijau, warna ikut darah kita katanya hihi......... 5 batu dah nampak merah.....

Tulah tu.....kekadang bila duk pilih lipstik , warna dia macam cantik, tapi bila buh kat bibir, jadi lain.... Tu yang jadi banyak lipstik tu. Memanjang warna tak kena!


Selalunya kalau warna berkenan, harga pulak tak berkenan. Tak kuasa hokay nak beli lipstik mahal mahal ni. Huh.....

Ececeh....macam nak tunjuk purse pemberian Jiran Bersawan jer. Hihi..... memang sengaja nak tunjuk punnnnn......Nak bagi tahu mak masih pakai lagi purse tu hokay!!!! Beg mekap Adey Manis pun masih ada lagi tau, beg tu mak buh dalam kereta. Kalaulah pemanggang ajaib Umialya, Jug Umialya, botol losyen Potamayoshawl Cik Norsyampu Cikgu Etuza pun boleh sumbat dalam handbag mak ni, mau jer mak sumbat tau!  Yelah .....nak menghargai pemberian kengkawan katanya....  ekekeke...

29 comments:

  1. macam2 sawan ada ye. hehehehe. betul tu beli yg mampu milik je liptik2 ni

    ReplyDelete
  2. saya pun baru je beli sebatang jenama ZA kekonon terbeli dek kerana tawaran dpt purchase by purchase kaedah nyer..hehehe..

    ReplyDelete
  3. cantik warna2 lipstik tu kak..:)

    ReplyDelete
  4. bila masuk gurdian ke watson ke, mesti terbeli sesuatu kan. hihihi

    ReplyDelete
  5. rara pon gila lipstik! kena WAJIB habis kan 1 1 dulu.

    ReplyDelete
  6. Kakak pun skarang ni kena juga brlipstik nk melindungi bibir yg pucat.warna dah semesti yg agak2 sesuai dgn usia

    ReplyDelete
  7. Kalau dah nama pun perempuan dinda mana boleh lari dari nak cantik.
    Kanda tapi kurang sikit bab beli lipstik - selalu anak-anak yg pilih dinda tukang calit aje..

    ReplyDelete
  8. pempuan ngn lipstik tak dpt di pisahkan...

    ReplyDelete
  9. hahaha tak boleh jik atak ada ni kan..best ja tengok gincu

    ReplyDelete
  10. cute semua colors lipstick tu:)

    ReplyDelete
  11. Mak, tu gambar selpie last tu, itu ke warna lipstick pinkalicious tu, Mak? Awat tak nampak pink pun. Cuba Mak ambil gambar selpie beratus kali dulu, Kak Ton nak belek bibir Mak... Hahaha!

    Oh, nampak gaya macam kena ganti aje pemberian pertama tu Mak! Sajalah Mak tunjuk manalah tau terbuka hati Kak Ton nak ganti barukan, kan, kan.... Nanti eh, Kak Ton tengok dompet Kak Ton dulu macamana uzurnya. Kalau sendiri punya dah uzur, memang tak dapatlah Mak pengganti dompet Mak oi... Huhuhu....

    ReplyDelete
  12. dah lama tak beli lipstik..pakai lip balm ngan lip liner je..tapi jadi sawan gak, sawan beli lip balm ekekeke....betul la...kadang beli lipstik nampak cantik kalernya tapi bila pakai macam xkena plak ngan kita huhu...

    ReplyDelete
  13. kalau dah pegi mall tempat2 camni harus la kene terjah....kikiki...akak suka kaler lembut2 cam pink ke oren2 sikit...sebabnye air muka akak ni dah cam garang je kalau pakai kaler merah2 terang tu lagi nampak garang bebeno...lagi pon tak konpiden lak nak pakai merah sangat....kikiki...kaler2 yg macam OKje pakai ni pon akak soka takde la memanco terangnye...hehehe...eh! lupe nak bagitau...akak beli gincu setahun sekali je...selalu beli la dua tiga batang camtu...maklum la akak kan tak koje duk rumah je jadi tak le selalu bergincu...

    ReplyDelete
  14. xpe, asalkan gumbira yea x?rietta pown kdg kdg terbeli jugak,cumanya bukan brgngan makeup la,barangan laen...hehehe...dengan alasan yang lamer nk ksi anak buah...bleh gtu?

    ReplyDelete
  15. kita tak suka pakai lisptik .... tatau nape ....

    ReplyDelete
  16. Oo..baru tau ada sawan lipstik! :D

    Lipstik saya ada 2 je, tak reti bergaya punya spesis. Tu pun tak abis2..bosan dah.

    ReplyDelete
  17. Betul..klu masuk farmasi guardian ke watson ke kompem nk rembat lipstik sebatang...penah aje berbatang2..hahahahaha

    ReplyDelete
  18. Betul..klu masuk farmasi guardian ke watson ke kompem nk rembat lipstik sebatang...penah aje berbatang2..hahahahaha

    ReplyDelete
  19. Tiba2 teringat gincu hubby beli td, kt mana erkkkk?

    ReplyDelete
  20. suka tgk org lain pakai lipstik

    sndiri pakai rasa semac je..
    mekap betul betuk pon masa zaman nikah dulu le..
    skrg ni biasa2 j..

    ReplyDelete
  21. Nama pun pompuan mak jilap oii..ada seratus batang lipstik pun mesti nak beli lagi.hahaha..

    Sy pun skang kena sawan mekap ni terpengaruh ngan kawan2 whatsapp la..sy beli yg basic kotak ada macam2 warna lipstik dalam tu..kiranollah buat yg malas mekap cam sy ni..tu pun silap2 dh expired tak habis guna.hehe

    ReplyDelete
  22. Saya pun mcm dua, tiga org kt atas tu, tak suka lipstik, pakai masa kawen dulu je, kalu pakai skrg rasa mcm org pandang semacam jerk, padahal org tk pandang pun, kah kah..takpe..kpd yg suka teruskan sawan tu, dan kpd yg tak suka mcam i' olls ni bole kita jimat duit kan, hi hi

    ReplyDelete
  23. bila tengok hainom beli lipstik baru teringat yg kita ni pon dah lama x beli lipstik yg berkaler..asyik beli yg putih jer..konon untuk melembab..kering jugak bibir ni..huhu..
    cantik kaler lipstik tu..:)

    ReplyDelete
  24. kita tak kawan kak hahahahaha. kira ada dua batang lipstik je. lipstik mekah tu dgn alianto. macam ntah eja nya. tu pun tak sesuai dengan bibir kita. bibir jenis alergik benda2 lipstik ni. susah beno nak rasinya. haihhhh. bila pakai byk hari sikit mula bibir pecah2. terus serik nak pakai.

    ReplyDelete
  25. saya cuma ada satu lipstik . tu pun jarang pakai . saya pakai lip tint dan lip gloss je . ada cara nak bibir merah semula jadi ni hainom . klu nak tahu , pi tgk kat sidebar blog saya tu . klik pada resepi cantik dan sihat ... heh heh heh .

    ReplyDelete
  26. Ha.. betul ni.. kalau membeli lipstik ni, nampak color lawa tp bila pakai tak lawa lak di bibir saya.. alahai.. stress betul. Tu yg penah 1 ketika saya xda langsung lipstik dlm beg? Agak lama jugala gitu.. sampai biras saya mitak sikit, saya cakap tak de, dia bg respons tekejut tu mcm saya ni lokek benar nk beli lipstik.. apa lagi, terus saya beli 1 mary kay punya lipstik.. haha.. lepas tu dah 4 bulan ni satu tu jelah ada dlm hbeg ni tp memakainya entah baru berapa kali.. idokla sebab bibir asli merah delima. Tapi spesis malas nk bermerah bibir, tu yg malas tenyeh tu.. masa dah berubah agaknya.. haha..

    ReplyDelete
  27. Mia x suka kaler merah menyala tu .. suka yg kaler natural, coklat2 gitu.
    Wah byknya pemberian dari kekawan. Murah rezeki okje ye.. :D

    ReplyDelete
  28. dah pula sawan lipstik
    saya ni tak berapa pandai pakai benda gini
    pasal tu gamaknya tak berapa nak meriah rupa...hehe

    ReplyDelete
  29. CH sekarang ni dah malas pulak nak berlipstik ni..
    Pakai lip bam jer..
    Cantik pulak tengok warna lipstik hainom tu :)

    ReplyDelete