Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 15 October 2015

Barang dari Nilai 3

Salam Khamis.....

Selamat bekerja kembali uolls.....
Puas dah berjalan semalam? Hari ni meh le kita buat aktiviti kita seperti biasa. Yang kerja, buatlah kerja, bawak bawaklah belek belek kerja yang masih outstanding atas tray tu, yang jadi cikgu, mengajarlah dengan penuh dedikasi, yang jadi penganggur macam mak ni pulak, pergilah jemur baju ke, sapu sapu sampah ke, sambil sambil keluarkan ikan ke, ayam ke, kang nak masak tengahari senang, udah cair aisnya.

Semalam Pak Jilap ajak gi Nilai 3. Entah apa nak dicarinya agaknya. Mak memang tak de apa nak beli pun. Nak cari tudung, melambak dah dalam bilik tu. Cuma kalau terjumpa cermin besar yang murah, nak jugak mak beli nanti. Senang jugak nak tengok diri sendiri dari kepala sampai ke kaki kekdahnya hihi......

Selama ni jenuh le tengok diri sendiri sampai pinggang jer. Nak pakai tudung pun berebut cermin 3 beranak tu! Huh.....

Sampai sampai je,  Pak Jilap parking depan kedai mainan. Dia masuk kedai mainan mak masuk kedai baju hihi....Pak.Jilap masuk kedai mainan tu, ingatkan nak layankan si TLBD yang memang suka tengok mainan walaupun dah besar panjang tu! Rupanya dia beli benda ni.....

Quadcopter
Baru ku tahu, teringin nak main Quadcopter rupanya walaupun dah purba kikiki....

Balik solat Isyak malam tadi,  ada orang tak sabar nak rasmi...... Sama jer terujanya macam budak kecik!!.... Main main jer, terus  langgar kipas hihi....Nasib tak putus dua benda tu! 

Ha bang...... orang punya cermin, jangan pulak buat buat lupa nak pasangkan eh!

32 comments:

  1. Jakun betul lah sy ni kak ..Quadcopter tu pun sy tak tau.. hahaha..
    Klu ke Nilai 3 ni kak memang tak sah klu tak membeli..ada shj yg kita tengok... amboii dah ade lah ya cermin besor tu..sonang nak bercermin, tak yah berebut dah dgn anak2...hihi

    ReplyDelete
  2. tak kemane pun semalam kak...dok umah masak2 ajek laa...pastu basuh baju 2 bakul...petang hujang bantai membuta....adoii heaven betul akakakakaakak....

    amboi kak kemain besar cermin tu...dah gantung snap tauuu...nak tgk rupernyer.... senang pasni.... atas bawah le belek nieh......senang cermin besar gini..tak gaduh2 nak tgk puas2 nak betul kan tudung ke kain ke baju heheheeheheh

    ReplyDelete
  3. Sesekali pak jilap terasa teringin tu Hainom..
    Dulu2 masa kecik mana nak merasa main benda tu semua..
    Biarlah pak jilap tu memenuhi keinginan nya hihihi..
    Tak boleh bayang pulak CH .. mcm mana pak jilap handle benda tu smpi langgar kipas..
    Quadcopter tu sesuai main kat padang tu pak jilap..

    Oooooii dapat juga cermin penuh satu badan tu ye hainom..
    Selain senang nak pakai tudung.. senang juga nak tengok lemak dah banyak berkumpul kat bahagian mana kan nom hihihi..

    ReplyDelete
  4. hehehe..syahmi pun mintak mainan tu tapi mak tak pernah luluskan sebab ade adik dia lagi kecik tuh..tggu la korg semua besar..

    eh mak..cermin besar it usatu kepuasan ok!

    ReplyDelete
  5. wah hainom dpt jugak ya cermin sakti tu
    mesti lepas ni cermin tu ada geng 24 jam haha
    jgn marah tau!!
    meh sedekah sehelai tudung utk KN yg berlambak dlm lemari tu hehe

    ReplyDelete
  6. ruby pun suka pg nilai.. suka membeli jugak..boleh rambang mata..hehhe..

    NAK2 frame

    ReplyDelete
  7. Tak pelah pak jilap tu nak melepaskn gian nya nak main benda tu...hu kakak pun tak tau apekebenda mainn zamn skg ni.
    Lepas ni puaslh bercermin ya nom ya...!

    ReplyDelete
  8. hehehehhe ptt main kt luara umah baru lah tak langgar apa2.... wah2 beli menan utk diri sendiri rupenyer ingat beli utk ank2 hehehhe...

    pasni jgn lupe tayang cermin ajaib tu ek kak

    ReplyDelete
  9. TUDIA BESARNYE CERMIN DIE .....

    dron ke tu ... tgk ramai org beli .... kami je tak mau beli hahahaha

    ReplyDelete
  10. bestnyeeeee mak dapat pi nilai 3....bior pon umur purba tapi hati tatappp muda u....ekekekek...besonye cermin dia jangan tetiba seru2 plak kang...."wahai cermin sakti dalam semua umat manusia siapa kah yg paling cantik???" kang tetiba cermin tu petik nama mak jangan marah hah....kahkahkah....mati la ada pompuan tua tak sedo diri komen kat sini....kahkahkah....larikkkkkk :p

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum....singgah sebentar....saya pula dah lama tak Nilai....apa barang yang terbaru di sana agaknya...

    ReplyDelete
  12. Takda apa nak beli, takda apa nak beli padahal dari rumah dah aim cermin besar. Habislah lepas ni, tak tahu nak muntah ke mana lagi kalau dah dia selfie depan cermin besar! Penuhlah blog ni dengan gambar dia sesaja!

    Lamalah Mak kita tak pergi Nilai 3. Last sekali bila yerk... lupa pulak...rasa macam tahun lepas, ke ...tahun ni! Entahlah...lupa dah!

    Mak tak join sekali ke main quadcopter PakJilap? Ke Mak yang tukang rasmikan buka kotak? Mak ni tuduh suami dah purba tapi yang sebenarnya kalau ajak join, bukan main gembira nak join sekaki ^_^

    ReplyDelete
  13. Wahhh macam macam ada, dah lama tak ke sana :)

    ReplyDelete
  14. orang kata cermin kat nilai murah2..ala...teringin nak pi beli kat sana..tapi nak mengangkut tak muat kete...

    ReplyDelete
  15. Kat rumah kak Zai setiap bilik ada cermin panjang kadang2 rimas dibuatnya sebab boleh tengok figure seluruh badan huhu....

    ReplyDelete
  16. lama dh ky tak pergi nilai. pergi dulu pun sebab cari barang2 hantaran pengantin dan masa buat majlis cukur rambut cucu cari bunga telor..

    ReplyDelete
  17. Lepas ni bolehlah pagi petang, siang malam cerminkan diri..

    ReplyDelete
  18. Hahahaha...suruh la pakjilap main kat luar makkk oiiii...
    Berapa RM haaa quadcopter tu? Macam nak beli jerrrrr

    Cermin dah cukup besar skrg ni...so boleh la belek atas bawah yerr..kihkihkih

    ReplyDelete
  19. Emas paun tu emas 750 kak hanim :)

    ReplyDelete
  20. main kat luar lah baru best tapi jgn sampai masuk rumah jiran sudah . menangis kalo jiran tak nagku pak jilap punya ... dah dpt cermin , mesti wajib selfie ... heheheeee

    ReplyDelete
  21. Apala bendanya tu, haram ku tak tahu, mahal ke? Kot murah bole gak sambar satu utk ank, tak jauh nilai 3 tu dari rmh kita, hajat nk pi cari baju kurung blm terlaksana lagi nih

    ReplyDelete
  22. Yg pergi main dalam rumah tu apasal. Nasib baik tak rosak. Yelah baru dpt mestilah teruja sgt nak main sampai cermin buah hati sendiri pasang kemudian. Ala... tunggulah hari minggu en abang pasanglah tu. Tak puas cermin kecik nak juga cermin besar dinda ni:) Lepas ini boleh pusing-pusing tengok depan belakang sebelum keluar rumah. Alamat makin lamalah nak bersiap bila nak keluar jalan..

    ReplyDelete
  23. sama mcm bos saya dlu.
    mula mula beli teruja terus main dlm ofis.hbs langgar mcm mcm

    puas la lps ni nengok cermin, kan..

    x pnh sampak ke nilai 3 lagi.. ntah bila la dpt ke sana..

    ReplyDelete
  24. Katok n pasang sndiri jer..haha..tak sabaw2
    Bolehlh cermin2 diri lepaih ni....

    ReplyDelete
  25. Dah siap pasang ke cermin tu Okje.? Kalau kat rumah ni ada juga yg peram sampai sebulab baru pasang.. sokmo gitu.

    Amboi2 syokla main benda tu ya.. katanya boleh buat ambik gambar juga kan? Ke yang lain tu? Haha.. tak ku tau..
    Syokla bersiap lepas ni bila ada cermin besarrrr tu ya..

    ReplyDelete
  26. Mak..apa benda tu ?...kita tak tau :(

    ReplyDelete
  27. ada hikmahnya sebab bnda tuh langgar kipas...kalau Pak jilap leka sgt main,ta tergantung plak cermin mak kat dinding.hahahhahahaha.....

    ReplyDelete
  28. Besa la tu kecik2 tak dapat kan pak jilap.hehe..mak jilap jugak untung sambil menyelam minum air..pasni boleh dah tilik n cermij diri atas bawah.huhu..nk p cari gak la cermin camni satu..buat anak dara..yg suka perasan cantik depan cermin.huhu

    ReplyDelete
  29. wah... dapat dah cermin besar.... kemain vogue la okje lepas ni, sbb dpt tgk dr atas sampai ke bawah.... hahahhaha

    ReplyDelete
  30. Dah ada cermin besar boleh lah bergaya sakan hehe

    ReplyDelete
  31. Dah ada cermin besar boleh lah bergaya sakan hehe

    ReplyDelete