Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 26 October 2015

Macam kenyang, tapi....

Salam Isnin fren....

Sedih kan,  bila dengar berita kengkawan sebaya kita tengah diuji dengan kesakitan huhu..... Tetiba terasa insaf mak, nyah! 

Tapi, insaf, insaf jugak ler..... makan mau jugak haha..... Balik dari rumah mami semalam, perut macam kenyang. Maklumlah, macam macam disumbatnya kat sana hihi....... Biras mak bawak laksa penang masak sendiri. Satu pinggan mak bedal. Mak ? Bawak goreng pisang dan kuih muih, kedai bikin hihi..... Pemalas punya menantu!

Dalam kepala ni dah terfikir nak makan ringan ringan jer. Kenyang katanyakan..... 
Sampai kedai makan, sekali mak hoder benda ni, jangan terkejut pulak yek hihi.....
Kira ringanlah tu weyh! hihi..... Lama mak teringin Berger Bakar ni tau!!! Ni baru kali kedua mak makan Berger Bakar sejak orang kecoh kecoh dulu tu tau.

Berger Daging + Cheese  = RM 7 henggit tapi memang puas hati, sedap!



34 comments:

  1. Salam Isnin kak...amboiii sedap2 makan.. haha.. sesekali takpelah..
    kira murah ler ni kak.. cheese nya menggoda..yg atie makan burger bakar dulu tak silap dalam rm11 ..huh! mahal gila...

    ReplyDelete
  2. Kalau perut dah kenyang tapi masih nak makan tu org kata lapar mata dinda.
    Sebenarnya bukan lapar perut tapi dek mata yg teringin. Sedap pula rasanya itu yg tetap juga makan. Sendatlah perut seharian ye:)

    ReplyDelete
  3. alah Mak ni...dah kenyang baru nak menyesal..haha.nanti joging le, bagi cair balik cheese tu ye

    ReplyDelete
  4. kak..bila nak belanja cik nor..hihi

    ReplyDelete
  5. Mak punya kenyang tu memang ohsem, tak boleh percaya sangat. Ni macam kenyang, kalau tak kenyang tak tahulah apa yang dibedalnya ^_^

    Hari ni memasak ke, Mak? Atau makan di luar lagi....

    ReplyDelete
  6. Kalau kakak pun nampak laksa tak dapat nk lawan nafsu hainom...sakit tolak tepi dulu.
    Last makan berger bakar abang burn rm 7 juga...dah lama dah!

    ReplyDelete
  7. aaagghhhh., lapor la plak., terseksa batin ku tgok buger nih.,

    ReplyDelete
  8. pergh, geram tgk cheese tu,,haha

    ReplyDelete
  9. Adeh! Ini makanan ringan OKjer... kalau makanan berat tu macam manalah agaknye ye... hehe

    p/s: blog BM adalah di alamat berikut :http://www.dammahumnib.com/
    Selain dari itu bukan blog peribadi BM....hanya blog informasi jer.

    ReplyDelete
  10. alamakkkk....standard makanan ringan kite cam sama je mak....hahaha....ringan hape burger tu kalau makan nasik2 baru la beratkan.... ;p kite ni pon dah lama tak makan burger bako...kat melaka ni kat bandor je ada jual tu yg maleh nak mencarik tu...dah la bukak time memalam je...nyampah plak hati kite wak....ekekekek...sebelom telupe....kenang daku dalam burger bako mu... ;p

    ReplyDelete
  11. nmpk sedap..mendidih perut..adoii dh la suka western..bege camni sekali je ngap.

    betullah takat bege tak berat pun.hahaha

    ReplyDelete
  12. Makanan kegemaran kak Zai laksa Penang blh makan bermangkuk2 hihi....

    Burger burn pernah makan tp kurenglah hainom.

    ReplyDelete
  13. Walaupun dah kenyang. Tengok burger macam tu teringan nak makan juga kan.

    ReplyDelete
  14. Sedap burger tu. Sebab tu nak makan juga agaknya.

    ReplyDelete
  15. Ada rezeki boleh makan, makan aje. Nanti jadi membazir pula kalau tak makan. Nak jaga hati yang bawa juga kan. Sedapnya burger.

    ReplyDelete
  16. selagi sihat ni makan je la..dah sakit nanti baru pantang..ekekeke...Bahya prinsip hidup saya ni.jangan ikut sangt..hahha,

    ReplyDelete
  17. Takda la berat sangat hahaha .
    Bege cheese tu wuuu

    ReplyDelete
  18. Salam awal pagi Okje, bru lega sikit nk jenguk rmh kengkawan ni.
    Amoiii, sedapnya nengok berger tu, dah lama tak mkn berger, diet gitew..
    Utk renungan...pandangan mata selalu menipu, pandangan akal selalu keliru, pandangan nafsu selalu menipu, pandangan hati itu yg hakiki...dengan syarat hati itu bersih...

    ReplyDelete
  19. As salam berezeki bugger kita...

    ReplyDelete
  20. Salam okje!
    Sy ada tak kemana....cuma malas saje nk update blog..bole camtu...? Hik3... ntah la..bnyk kisah kejadian jadi 2 3 bln ni...mood pun jatuh merudum...klau ada masa nnti sy tulis di blog..insyallah...
    Terima kasih sudi dtg kunjung 'rumah' sy...walaupun orgnya tak der...hehe....

    ReplyDelete
  21. Sebenarnya uncle takot nak makan burger besar2 ni... tak muat mulot! huhuhu

    ReplyDelete
  22. macam kenyang la sangat ye

    tu dia bertingkek tingkek burger dia

    ReplyDelete
  23. telan ailio tengok beger OKjer tuh. meleleh2 sosnye.
    teringin pulak nak makan beger. malam ni oder beger lah.
    hehehehehe

    ReplyDelete
  24. Haha.. kenyang spesis naim gak ni. Kalau suapkan dia nasi makan sikit je dah dikatanya kenyang.. tapi lepas tu elok je dia boleh makan ais krim atau coklat yg dia suka. Banyak pun takpe.. kat mana tu okje ? Kat SK ke? Nampak sedap burger bakarnya.. mana nak tgk aje kan..

    ReplyDelete
  25. tetiba nengok terus teringin
    lamaa dh x mkn burger ni.
    skrg nk mkn kena pandang pndang. rania na ngendeng juga..

    ReplyDelete
  26. Haishhhh...nengok burger pon bley kecur ailio.

    ReplyDelete
  27. Alolo...sedapnya. Lapo ni tau
    Sorry Mak..lama tak singgah sini :(

    ReplyDelete
  28. Tak boleh jadi ni...
    Balik M'sia tak sempat lagi nak pekena burger bakar...
    Tunggulah!!
    (taip sambil ketip bibir nak tahan terliur)

    ReplyDelete
  29. dah lama tak makan beger bakar nie.... cuma pernah la mencuba sekali dua dulu masa mula2 timbul & kecoh...

    ReplyDelete
  30. fuhyoo...besonya
    saya dah berzaman tak makan

    ReplyDelete
  31. Ringan sangatlah ye okje ... sebiji burger bakar hehe

    ReplyDelete
  32. Tgh2 mlm ni, laparlah pula tgok burger tu..

    ReplyDelete