Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 28 October 2015

Penceroboh

Salam Rabu......

Hasil tangkapan hari ni hihi.... 

Semalam mak pancing dengan roti gardenia je. Lepas tu letak perangkap ni dekat dengan laluan dia. Suka betul buat onar kat belakang kotak sebelah almari kasut tau dia ni! 

Geram......grrr...... Busuk pulak tu najis dia.....

Korang rasa apa hukuman yang kita nak kenakan kepada penceroboh ni? 

Mak memang seriau kalau bab bab Jenayah ni. Bab ni elok benolah kita serah kan je pada yang pakar, Pak Jilapah hihi.....

Bab Muamalat, bab jual boli,  biar omak kau yang settle...... 

35 comments:

  1. Cik ti ke tu? Kecil ke besar tu, nampak kat gambar mcm saiz kecil je..Ish.. gelinya tu.. pandai Okje pasang perangkap sampai berjaya tangkap penceroboh tu.. rendam dalam air sampai mati kan? Haha.. agak2 lupa lak apa hukuman sesuai utk penceroboh gitu..

    ReplyDelete
  2. Memang tahan bau penceroboh ni hainom..
    Berjaya juga hainom menangkap tu..
    Hati2 waktu nak membunuhnya tu hainom takut di gigit..
    Kalau CH bunuh dia rendam dlm air atau jemur tgh panas..
    Tapi skrg jerebu tak de matahari elok di rendam dlm air jer..

    ReplyDelete
  3. apa nak komen nie..
    sory belum ada pengalaman lagi jalankan hukum kat dia nie

    ReplyDelete
  4. tahniahh kerna anda telah berjaya menawan penceroboh plh dikehendaki. hikhiks
    hati hati okje.. ketika jatuhkan hukuman nnti.

    ReplyDelete
  5. erkkkk.... sya fobia tikusss... takutttt.... hahaha.. memang tak berkenan dgn tikuss...
    memang en Kuling lah yg urus kan klu ada... huhu..

    ReplyDelete
  6. dulu kat rumah nenek saya selalu buat macamni, zaman mak cik saya muda2, dia rajin tangkap binatang ni,,haha
    tq OKje sbb mengimbau my one of the best childhood memories..haha

    ReplyDelete
  7. Kat rumah kakak ni biasa jumpa yg dh kena bunuh sang kucing ....biasanya kalau takde sapa yg diharap Iman lah yang kena buat keja....kakak tak sanggup kalau bab mak menti ni.

    ReplyDelete
  8. Dinda cuba petua kanda ni. Ambil buah yg macam buah mangga tapi kulit licin selalu pihak majlis ada tanam kat tepi jalan (tak boleh makan buahnya tau). Ambil buah tu golek aje merata tempat yg dia suka dtg. Buah ni kalau org kampung kanda panggil buah tikus. Biasa dia tak berani dtg. Buahnya pun bukan jenis benyek kalau lama letak dia kering gitu aje. Jadi taklah ada bau. Tapi mak menti biasa takut. Cubalah...

    ReplyDelete
  9. nasib la kat rumah kite ni banyak kucing berkeliaran mak jadi memang tak penah lagi di serang natang ni....amboiii...mak bab2 camni terus lepas tangan kan....kalau bab soping2 laju je ....hahaha....kalau tak sanggup bunuh ape kate pi je lepaskan kat hutan jauh dari rumah...bior padan muka dia kene duduk dalam hutan...kuikuikui

    ReplyDelete
  10. Kat umah mak dulu banyak pencoroboh nih. ADa orang jemur kat panas.

    ReplyDelete
  11. klu mak cik nor rendam dalam air..biar dia lemas..:)

    ReplyDelete
  12. Amboi, Mak... bab Munakahat, bab Muamalat dia pegang. Bab-bab jenayah perang macam ni, serah pada PakJilap. By the time tunggu PakJilap balik kerja, dah terbunuh dah criminal ni tau, Mak!

    Sebenarnya kita pun geli bab ni. Kalau kita ternampak seekor jerk yang dah mati, kita punya jeritan memang minta ditempeleng aje kekdahnya. Tak tahulah Mak nak suggest buat apa dengan penceroboh macam ni. Kalau Mak berani, Mak ajelah jatuhkan talak...erkkk.... jatuhkan hukuman. Ni nak gantung sampai mati macam tak sesuai pulak... Nak penjara seumur hidup pun macam buas pulak perangai berbanding si pencerobohkan...

    Eh, sukahati Maklah nak buat apa! Kan Mak yang pandai-pandai pi jerat penceroboh ni!

    ReplyDelete
  13. Saya pun tak boleh dekat dgn penjenayah ni...
    tapi bila anak2 tengok, boleh pula mereka nak jadikan "pet"...
    tak kuasa nak melayan permintaan mereka.... ekekeke

    ReplyDelete
  14. buat bakso .... hahahahaha

    ReplyDelete
  15. curah air pansa?huraghhhh geli den!

    ReplyDelete
  16. kalau saya memang tak sampai hati sebab cikti ni masih hidup dalam sangkar tu...dulu ayah saya akan guna perangkap tikus yang kalau tikus tu makan umpan, perangkap tu akan mengepit tikus sampai mati, matinya pun cepat je...pernah jugak guna yang sangkar ni, tapi ayah saya lepaskan cikti jauh jauh dari rumah, sebab nya tak sampai hati bila tgok mata cikti tu..hehe

    ReplyDelete
  17. errkkkk.. zura bab nih pon serah kat Cinta jer. pandai2 lah dia uruskan.
    Zura ngan anak2 pakat2 naik atas kerusi jer time Cinta tangkap tikus.
    setakat nih Cinta tangkap sendiri jer.. x pernah pakai perangkap lagi.

    ReplyDelete
  18. Tikus ke cencorot..keduanya busuk,yg pling cencorotlah...suami pernah terpukul , mmg nk halau keluar,entah mcmmna terkna juga..meleleh drh keluar,arwah dia kt situ juga..ni kes tk sengaja..
    Sampai la kmi ingat ..sedihnya..sob..sob..

    Klu tk sggup bunuh,bg jer kt cina yg jnis mknan plik ni...tk pun..buang jer kt hutan...atau kt laut....keke

    ReplyDelete
  19. mmg kurang ajaq nih.... kalu jual laku tak nih kak? kalu laku itu hukuman yg sesuai

    ReplyDelete
  20. Besarnya ..napak tak berapa jelas lah Nom..ok lah tu serahkan kepada pihak lelaki..))..agaknya apa hukuman ya

    ReplyDelete
  21. kaknoor pun kalau kakti ni memang tengok dari jauh je
    dulu2 pernah jugak hubby perangkap sebab banyak snagat
    skrg ok lah
    tapi kalau dia mati kat sana tu adoiii mmg terpaksa pakai mask ni

    ReplyDelete
  22. wow besarnya cik ti tu..lama dah tak tenfok sangksr rat camni..klj tunjuk ke anak mesti dia jakun..haha kt rumah sy lipas banyak..tikus tak pernah jumpak lagi la so far

    ReplyDelete
  23. Kena hapuskan tanpa ada kesan ni. Tak pun pergi buang daerah jauh-jauh.

    ReplyDelete
  24. Penceroboh macam ni kena hapuskan akak. Nanti dia bawa kawan pula.

    ReplyDelete
  25. bibik wak selalu jirus dgn air panas je., huhu2

    ReplyDelete
  26. Saya panggil corot. Biasa letak yang macam perangkap lalat tu. tapi yang kuat, benda ni boleh lekat juga. Letak kat pintu yang dia selalu masuk. Boleh jadi juga bila mengena.

    ReplyDelete
  27. Dulu pernah juga cencurut masuk rumah....bau nya kencing nya....

    ReplyDelete
  28. ishhh tak suka benda alah ni
    kita maintain pest control 2 bulan skali kat umah
    sebab abis barang2 kat umah dikerjakan
    tensen!

    ReplyDelete
  29. buang dalam sungai dengan sangkarnya sekali Anom..

    ReplyDelete
  30. hahaha....teringat masa kecik dulu. kalau nak bercakap benda nie tak leh sebut nama dia nanti malam karang dia datang buat kecoh. betul ker? hahaha, sampai sekarang saya tak percaya

    ReplyDelete
  31. tikus mondok nampaknya tu
    memang bau busuk giler! tapi dia ni penjahanam reta benda
    dulu rumah lama saya, habis pintu rumah dia gigit semata-mata nak curi ikan =)
    selalu memang suami sayalah tukang menjatuhkan hukuman
    saya tak tahan bau dia...kuat sangat!

    ReplyDelete
  32. Mmg sangat tak tahan bau binatang ni .. busuk 1 rumah

    ReplyDelete
  33. Entri dah lama, gamaknya dah arwah kot..

    ReplyDelete