Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 16 November 2015

Aku dan mangkuk cendol....

Salam Isnin.........

Mak balik Muo sebenarnya minggu ni.....
Turun je jambatan Muo, terus hala ke Tanjung Mas, cari cendol bawah pokok. Padahal baru je lepas makan nasi, huh! .... Kita salahkan ajelah hormon budak ni, sebab ini permintaan dia! Hihi...... Mak memanglah dah kenyang mula mula tu, tapi yang peliknya, sampai je gerai cendol tu, automatik tak kenyang pulak dah haha.... memang dasar sungguhlah hormon mak ni ek!!  

Kata je entri cendol, tapi sebijik cendol pun tak nampak haha.... Mangkuk cendol, pun jadiklah ek.... 

Sabda Nabi...... '9/10 rezeki adalah datangnya daripada perniagaan'. Tak payah nak tanya bila mak nak meniaga hokay!! Buang karen....

Maafkan ajelah, sebab mak tengah sawan selpie tengok bawah hihi.....Haih!! Pening pulak lelama mak nengoknya



31 comments:

  1. Ko saje tak nak bagi CH terliurkan Nom..
    Tidak meraban pulak pagi2 ni nak mencari cendol..
    CH juga yg tak pandai selfie Nom..
    Lagi pening gmbr CH tu.. hahaha

    ReplyDelete
  2. Ko saje tak nak bagi CH terliurkan Nom..
    Tidak meraban pulak pagi2 ni nak mencari cendol..
    CH juga yg tak pandai selfie Nom..
    Lagi pening gmbr CH tu.. hahaha

    ReplyDelete
  3. Yalah nom,mangkuk je nampak mana pi cendolnya....
    Kakak dahlah teringin nk minum cendol warisan masa kat Rengit haritu tapi kedainya pun tak wujud lagi...tiba2 pagi ni hainom cerita cendol pulak...Huhuuu...

    ReplyDelete
  4. Lain pesen pula selpie kali ni .. nak bagi lobang hidung tu nampak jelas hihihi

    ReplyDelete
  5. seddapnya cendol kalo makan time panas,,, sawan selfie dari bawah ni tak mampu saya nak buat, nanti nampak gemok,,,haha

    ReplyDelete
  6. gambar yg tgh tu klasik cam 60an....agak2 umur mak skrg berapa eh? huhuhuhu

    ReplyDelete
  7. sedapnya cendol..

    kalau cendol, saya mesti mintak santan lebih, nak rasa lebih berlemak..
    ihiks..
    Tu yang perangai pun lemak je...
    hiihhi

    ReplyDelete
  8. hamboih makkkk...kemain mencendol bagai haaaa
    cendol santan sawit ke santan kotak..haha

    ReplyDelete
  9. heheheeh udah cendolnya dlm perut akk... itu yg ada mangkuk je....

    time pns2 layan cendol mmg syok kak... dh kenyang pun jd lapo

    ReplyDelete
  10. wah slera akak mkn cendol., x lalu plak aku nk mkn cendol skang ni., gara2 whatapp la., cm2 foto orng syer., errr., hahaha

    ReplyDelete
  11. hahahaha..posing lobang hidong dengan mangkok cendol!

    ReplyDelete
  12. kat mana ni ..pesal pi ari tu tak perasan pun ...ala.....

    ReplyDelete
  13. Tq mak sbb tak letak gambar cendol..
    nanti tak pasal2 kalau mengidam kena ke Muar pulak...
    Jauh tu dari KT nak ke muar mkn cendol :p

    ReplyDelete
  14. uishhh.. nasibbbb x de gambar cendol.
    haru gak kalo tunjuk2 gambar cendol. nanti hormon org kat sini plak bercelaru.
    mana nak cari cendol kat opis nih. hahahaha

    ReplyDelete
  15. Memang sedap dapat pekena cendol lepas makan Hainom..

    ReplyDelete
  16. Sedapnya cendol. Bawak sini sikit nak rasa.

    ReplyDelete
  17. Haha..selpie sambil makan cendol. Sedap cendol tu.

    ReplyDelete
  18. Cik boss kite pengemar cendol mak tapi kite tak berapa suka...abc pon kite tak suka sangat...tapi kalau dah takde pilihan tu kite sebat je...kite kalau lepas makan mesti nak cari gak makanan buat kunyah2...dah jadi habit pulak selalu camtu...otomatik nanti pas makan menyelongkor esbok cari jajan nak kunyah...hehehe

    ReplyDelete
  19. Balik Muo rupanya padanlah senyap sunyi sepi takda show off masakan baru kat rumah! Napa Mak tak balik kampung masa cuti sekolah? Banyak plan ya cuti ni maklumlah anak dara dah habis exam tentu Mak Daranya sibuk nak jenjalan. Mak esok result exam keluar eh? Mak nak sembunyi celah manalah tu agaknya...

    Eh, silap komen pulak!

    Cendol ni janganlah disebut-sebut Mak oi. Kalau dah kenyang makan pun nampak cendol, tetap juga nak makan lagi tau! Sedap weyh.... Awat eh Sabtu lepas pun kita teringat cendol tapi tak sempat nak pergi mencarinya! Nak buat sendiri memang tidaklah Mak...silap orang ler tu!

    ReplyDelete
  20. Dah tajuk pun mangkok cendul tentulah tak ada cendul hihi...

    Musim panas aje kak Zai cari.

    ReplyDelete
  21. Nom, nanti bg alamat kt wasap kita yea

    ReplyDelete
  22. Si dara tudung plain tu macam ayah dia ek.. lawooo!!

    ReplyDelete
  23. salam hainom ..
    alahai tanjong mas .. kenangan juga neng kono ..
    rasanay rong kali nyong ngawey entri lepak neng tanjong mas kuwi ..
    lain kali angger ngono arek ngolek cendol jugak la

    ReplyDelete
  24. bestnya lah balik Muar...
    adoii lah kak... kan dah terliurrr nak cendol... haha.. sini mmg susah benor nak jumpa yg sedap... yg menjual pun jarang...huhu

    ReplyDelete
  25. Feewweet...kita kalau balik Johor, jarang singgah Muo
    Carik cendol Pontian aje..hihi

    ReplyDelete
  26. nasib gambo mangkuk aje tunjuk
    kalau gambo cendolnya, memang meleleh ayer liur
    sampai ke muo dok cari cendol...hehe

    ReplyDelete
  27. InshaAllah rajin dan usaha tangga kejayaan ya..moga dimurahkan rezeki ya...

    ReplyDelete
  28. cendol tu buh puluh ke tak? sedapnya kalau ada pulut. onomnomnomn

    ReplyDelete
  29. ada gi tg mas ri tu.
    tapi dok lepak lepak tanpa makan cendol.
    maklum la, pendtg dari melaka...
    sesekali selpie byk skit, pe ada hal...

    ReplyDelete
  30. baru nak terliur tgok gambar cendol..sekali dok tunjuk gambaq selfie..takpelah terliur jugak apa kita tgok..kilauan pun masih nmpk muda bergetah.haha..

    ReplyDelete