Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 10 November 2015

Kambing Panggang Lada Hitam

Salam Selasa.....

Amboi koranggggg..... bukan main lagi ye mengata mak semalam. Katanya mak bizi mengemas sempena Deepavali. Sebenarnya mak tak perasan esoknya tu Deepavali pun kikiki..... Kebetulan pulak ek!! Yang pasti bukan tukar sofa baru ye Ibu Lala, sofa lama, cuma ubah kedudukan aje.

Korang ingat mak ni kerja chop duit ke apa???? Agak agaklah nak tukar pun, tunggulah Hari Raya tahun depan ke, barulah meriah, semua serba baru gitu......

Sempena Deepavali ni marilah mak tempek Kambing Panggang Lada Hitam yang mabeles. Kambingnya mak beli dengan jiran mak. Siap perap. Nak tunggu beli kambing perap sendiri, entah bilalah pulak. Padahalnya bukan susah pun kan....

Mak cuma campak dalam Pemanggang Ajaib Umialya jer.

Tulah tu...... pompuan kilauan yang satu ni, tulah dia masalahnya, cepat betul terpengaruh!  Dasar sangat kan!!! Yelah, dah kawan tu duk post kambing panggang tiap tiap hari, lelama mak jadi teringin lah pulak weyh.....

Tapi, bab bab kambing ni, Pak Jilapah pun suka sebenarnya, so oklah ..... Taklah mak ni terasa 'dasar' sangat hihi....

Korang ni kan...... melampaulah kalau coleslow pun mak nak order. Mak buat hokay!! Sanggup pergi AEON sekali lagi demi nak membeli bahan coleslow tu tau.


Zaman sekarang ginilah, RM50 henggit sekali hadap jer....

20 comments:

  1. Kitapun selalu beli lamb chop readymade tp sos lada hitam buat sendiri, semua famili suka tp dsbbkn harganya boleh tahan, sesekali bolehlah, org kata wat rasa..


    Maklumlah zaman GST, kena bijak berbelanja..

    ReplyDelete
  2. Jap2 tertanya pula, kemana perginya akan2 yg lain? biasanya komen kita tercorot kt bawah tp kali ini no.1..

    ReplyDelete
  3. ** rakan2... error typing lg..

    ReplyDelete
  4. Nampak mabeles la kambing panggang tu ha...aih..kambing ada tp nk bakar guna kuali buat digelak Housemate je

    ReplyDelete
  5. Eh.. samalah menu kita pagi ni.. sedap yg okje lagi sebab ada banyak aksesorinya tu.. saya pun panggang kambing td.. juga yg dh diperap, cuma tak beli je, kebetulan ada kenalan buat jamuan semalam, dia tgk nazif makan kambing tu macam best je, dia bg sebungkus yang dah siap perap tu.. rezki budak berdua ni agaknya. Boleh buat makan tghari, sesuai mama malas masak dgn mood tak elok sebab terperap dlm rumah, papa keje.. haha..

    ReplyDelete
  6. bikin ngences aja la mak ni ... huhuhuuuu ... sodap tu .

    ReplyDelete
  7. Wah, nmpk mmg mabeles, tapi malam tadi dah bwk sekeluarga mkn ciken chop, so, tkdelah terliur pun walaupun mak tunjuk mabeles2 kt sini, hi hi

    ReplyDelete
  8. Sedap tu. baru je buat wiken lepas. Puas hati buat sendiri kan

    ReplyDelete
  9. Takpelah mahal sikit hainom ,janji puas apatah lagi masak sendiri...
    Daging kambing kakak memang tak makan tapi rakyat jelata kat rumah kakak ni memang pantang jumpa..

    ReplyDelete
  10. Wah..sedapnya. Betul tu. Masak sendiri lagi puas hati nak makan..

    ReplyDelete
  11. Memang terbaiklah kambing panggang. Meleleh air liur tengok kambing ni.

    ReplyDelete
  12. Nak rasa sikit hainom kambing panggang.

    ReplyDelete
  13. Nampak sungguh menyelerakan wlupun mia tak suka mkn kambing. X tahan bau hamis tu .. hehe

    ReplyDelete
  14. Amboi, Mak... kambing panggang ni sempena Deepavali ke apa? Sama aje warnanya... pandai Mak pilih menu sempena Deepavali tau ^_^ Kalau dah terbeli banyak dan terajin buat tu, kenapa tak hantar ke rumah semangkuk tingkat. Mak? Nampak sangat Mak and the gang di rumah tu memang suka kambing tau.

    Nasib baik buat sendiri. RM50 sekeluarga makan. Kalau makan di luar, nangis-nangis nanti Mak tengok duit upah PakJilap bagi berterbangan ke cashier restoran tau!

    ReplyDelete
  15. amboiii kak...nayang Kambing Panggang Lada Hitam... perghh...bukan calang2 ni.. tapi tulah, sy tak makan kambing kak...klu en kuling tu mmg peberet dialah... hihi..
    klu coslow kadang sy buat sendiri gak kak..sbb Pae suka makan....

    ReplyDelete
  16. Wah! Mak time deepavali makan steak kambing...sodap pulak tu...kite makan ikan masin,sambal belacan dgn pucuk ibu je tau...kahkahkah...mak makan kambing tetiba kite rase cam kambing pulak sebab sedap kan mahen meragut pucuk ubi rebus yg gebus....hahaha

    ReplyDelete
  17. fulamak jejes ayaq liuq chek..bukan boleh tahan ni nmpk kambing ka segala benda yg grilles..coleslow tu pun nmpk sedap..pandai mak buat..resepinya mana

    ReplyDelete
  18. kambing memang mabeles sangat haaaa. ktorg laki bini pun kalau dapat kambing anak kat tepi pun boleh buat2 lupa hewhewhew

    ReplyDelete