Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 13 November 2015

Mengepai kita.....

Salam Jumaat penuh barokah korang.....

Weyh.... mak nak bagi tahu ni, semalam mak dah rasmikan Tart Pan yang baru beli tu. Eleh.....tak percayalah tu! Makcik jangan berani berani nak mendown gradekan keupayaan mak hokey!!  Eleh..... cakap ajelah makcik jeles sebenarnya kannnn!!! Hihi.....

Beef Pie
Bukti buat sendiri!!! Sebab tulah selekeh!! Haha..... Al maklumlah mak ni cincai bocai orangnya. Nasib baiklah Pak Jilap nak dengan mak haha........

Beef Pie
Mesti kena gelak dengan Kak Nooriah Abdullah ni .... Ada hati jugak orang tu nak buat pattern tiko kat atas tu Kak Noor hihi......Tak payahlah nak selet telur kuning bagai, sebab telur mak dah habis stok!

Beef Pie
Beef Pie
Udah siap.... meh le  kita kenduri anak beranak! Haha.....
Eh, jap......jap.......


v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Selamat berhujung minggu korang.... kikiki.....

36 comments:

  1. Amboi mak pepagi jemaat dah bersiaran secara langsung...mengigil tau pundi perut tengok pie mak yg perang2 tu....kite tak penah buat pie cam gini...sob...sob..sob...kalau kite yg buat mesti rentung punye la....salahkan oven...hahaha...ovel kite kan gile pincang tugas selalu bertindak tak mengikut arahan....pastu kite nak kabo ni yg sebenonye pak jilap kawen dgn mak sebab mak lawaaaa...hehehe...dah2 tak payah nak kembang vontot sangat ye tampo kang....kahkahkah...larikkkk

    ReplyDelete
  2. sedap pie mak hainim oke je tuu ;p

    ReplyDelete
  3. Wah KIPIDAP hainom..
    Menjadi jugak hainom buat Beef Pie tu..
    Udah jeles CH kat sini tau..
    Nak terjah rumah hainom..
    Sure dah habis di kendurikan anak beranak tu..
    Nak buat sendiri tart pan tu tak de..
    Boleh pinjam kat CH tart pan tu Nom..

    ReplyDelete
  4. Mana yg cincai bocai nya...Oklah tu.tengok je pun dah nampak sedap...kalau dekat boleh Kakak ketuk pintu bawa piring mintak sikit pie tu buat sarapan....hihiio.

    ReplyDelete
  5. tak danya cincai cincai tu okje..
    kalau berjiran leh p ketuk pintu, nak juga merasa :)

    ReplyDelete
  6. rajinnya.lea belum datang kerajinan lagi untuk mengepai

    ReplyDelete
  7. Semangat membaking mak jilap ye. Pagi2 dah tayang beef pie ..
    gambar bawah tu motif sangat. Kononnnya nak bagitaulah pak jilap makin sayang sebab bini dah pandai membaking :P

    ReplyDelete
  8. w/pun gitu tetap nampak sedap pai maknom...hihi

    ReplyDelete
  9. macam best je.. boleh try pasni

    ReplyDelete
  10. hamboih kak... apasal makin rajin nih.... bagus betul lah

    mcm2 dia msk skrg nih... nk ngoder lah kak

    ReplyDelete
  11. amboiii cik kak..jelesss kamekk..menjadik lah beef pie tu...haha..nampak pun mcm sodap tu...
    gambar manyak lomantik arr...aweeet mudo... haha

    ReplyDelete
  12. Pandainya buat. Bawak sini sikit nak cuba akak.

    ReplyDelete
  13. Hilang terus selera nak makan tau!

    Kalau dah entri pasal beef pie, tak payahlah masukkan umat manusia dalam entri ni Mak. Mak ni sesaja tau suruh orang 'beli' beef pie lepas tu muntah terbelahak sambil makan sambil tengok gambar! Taulah baru kena puji awet muda sampai sekarang tak turun lagi terawang-awangan tu, tapi biarlah berpada, Mak!

    Errrr... Mak! Kenapa duduk jauh sangat dengan PakJilap tu? Teringat zaman-zaman baru kenal tackle dek Pak Jilap ke apa ni? Sekarang dah SAH, duduk ajelah peluk bahu macam selalu!

    Next entry jangan lupa letak gambar Jilap and family ya, Mak! Hujung minggu ni Kak Ton stock up beg plastik hitam size XL banyak-banyak buat isi muntah ^_^

    ReplyDelete
  14. Jadi pun...tak cantik tapi homemade terjamin kebersihannya.

    ReplyDelete
  15. Bolehlah saya singgah Seri Iskandar nak merasa sikit yer....hehehe (Dah habis kot Kak Hainom...)

    ReplyDelete
  16. Yg penting jadi...
    Bak sepinggan ...

    ReplyDelete
  17. sedap ker tu? hahahaha...jangan marah mak...gurau jer

    ReplyDelete
  18. Amboi geng, dah mahir masak pai, minta sikit..

    ReplyDelete
  19. ingatkan mengepai tu apa, baut pai rupanya,,hahahaa
    pandai akak okje ni ^_^

    ReplyDelete
  20. wow tererlah mak..tak salah pak jilap pilih mak..serba serbi tahu..solute ni nmpk pienya gebu n menjadi.hehe..

    sempat lagi tu selfie.mesti berbulu mata jiran mak tu kan.hahaha

    ReplyDelete
  21. pandainye OKjer mengepai. hahahahaha
    zura makan pon x pernah.. ape lagi nak mengepai.

    ReplyDelete
  22. wah! buat pai tu!
    dah boleh dikategorikan hebat lah ni =)
    saya reti makan aje...nak buat tak reti

    ReplyDelete
  23. Wah Mak hanom pandai memasak ya...luarbiasa henat...

    ReplyDelete
  24. ohoiiiiiiii sedapnyaaaaaa meleleh ailio nengoknya haaaa!!!!

    ReplyDelete
  25. mak aii sodap nyer.
    memang kenduri pai ler anak beranak.
    gambo last skali tu paling win :) suwiiitt...

    ReplyDelete