Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 20 November 2015

Namanya pun, ibu

Salam Jumaat ......

Mengekek mak semalam tau! Entahlah gara gara tengok blog sapa gamaknya. Senang aje, guna tepung kek Vanilla siap yang beli kat Bagus hari tu. Cuma tambah minyak dengan telur aje. Kerja senang, bertambahlah senangnya! 


Si TLBDlah  yang memilih tepung ni, dia tak berapa suka kek coklat katanya, dia nak kek Vanilla. Penggemar kek coklat dalam rumah ni, Angry Bird dengan Pak Jilapah. Si SA tu pemilih sikit, tapi muffin keras kebatun yang mak buat hari tu, macam suka pulak. Katanya sedap. Hish .....aneh sungguhlah manusia dalam rumah ni. Mak pulak? Semua kek, mak belasah! Lagi aneh! Haha......

Namanya pun ibu ek, selagi mampu, selagi reti, selagi ada bahan selagi tak bersawan 'M' boleh je mak tunaikan permintaan mereka. 

Habis tu ? Permintaan mak ni, sapa nak tunaikan??? Kedaiiiii ek?....

38 comments:

  1. Salam Jumaat kak...
    mengekek lah pulok yeee...haha..rajin cik kak... senang nak buat....
    nampaknya permintaan kak kena tunaikan di kedai lah ye.. mintak pak jilap belanja..haha

    ReplyDelete
  2. bagusnya akak,,,hahaa
    sedap tu ^_^

    ReplyDelete
  3. Senang jer tu Nom..
    Tinggal tambah minyak dan telor jer..
    Memang kena rajin lah Mak ni..

    CH kurang sikit kek vanila..
    Kek Cokelat juga yg menjadi pujaan hati CH anak beranak hahha

    ReplyDelete
  4. Malas macam mana pun kalau rumah ada ibu anak tak akan lapar
    Apa lagi kalau bahan dah depan mata
    Olah sikit jadilah hidangan special..
    Gebulah dinda keknya - kanda terliur pulak hihi..

    ReplyDelete
  5. dap nyer pepagi tgk nom nyer kek.
    mak-mak memang gitu, teringin gi kedai aje ler.

    ReplyDelete
  6. Permintaan mak suruh itu pak jilapah tunaikan..ahakssss

    ReplyDelete
  7. Saya ni satu hapa kek pun tak reti nak buat. setakat cekodok & lempeng je hahaha.. Almaklum la sebab tak permintaan dari sesapa. hahaha

    ReplyDelete
  8. Boleh lah buat selalu kek mudah ni nom...
    Anak2 kakak kalau kakak nya buat kek ada je komernya tapi tak sampai 1/2 jam habis licin dibedal adek2nya.

    ReplyDelete
  9. Senang la mak kalau dah ada tepung camtu...nampak cam sedap je...biasa la tu walau duduk satu rumah selera tetap lain2...ni kalau duduk dekat2 nak gak kite pow sepotong dua...hahaha

    ReplyDelete
  10. saya yakin.... dengan kredibiliti yang ada pada mak, mustahil M akan bersawan

    ReplyDelete
  11. Nampak sedap keknya bolehlah buat selalu. Demi anak apa pun ibu sanggup buat.

    ReplyDelete
  12. oklah tu selagi masih ada permintaan..buatkan aje. dah macam ky ni sape pun dah taknak mintak apa2. masak pun takde sape nak mkn..huhuh

    ReplyDelete
  13. assalamualaikum hainom
    amboii rajin ye, kaknoor pun kalau kt brunei ni ada kedai Bagus tu mesti nk pergi hari2 sbb bagus sngtlah Bagus tu mcm2 ada utk org yg kurang vitamen R elok ke Bagus kan hahaha jgn marah tauuu

    ReplyDelete
  14. Tak apa Pn Hainom....kat kedai puan boleh minta kek yang lain kat Pak Jilapah nya...

    ReplyDelete
  15. Yang penting sedap, kerja senang dan licin....lain kali rajinlah buat lagi...

    ReplyDelete
  16. Nampak sedap boleh cuba juga resepi macam ni.

    ReplyDelete
  17. Sedapnya kek tu. Balik nanti nak cuba kek ni.

    ReplyDelete
  18. Permintaan mak mak ni....selalunya bapak la kena tunaikan...kat habib ke...kat wah chan ke...hahahaha

    ReplyDelete
  19. Buat la apa saja asalkan anak anak suke. Kite dah lama x buat kek ni. Teringin la pulak tgk kek ok je ni. Kalau rumah dekat pi serbu dah

    ReplyDelete
  20. Haha.. apa pulak permintaan mak tu? Meh saya try tgk.. eh try tgk je, nak try penuhi permintaan tu pastinya tak mampu.. kek biasa pun kalau buat, pernah sekali dua cuba akhirnya bantat.. huhu..

    Sukala orang2 kat rumah Okje ya.. boleh request kek yang digemari..

    ReplyDelete
  21. Mak, ko rajin gak wat kek, aku tk reti nak wat kek, kek ni, reti wat cekodok je, hu hu
    Tapi aku penah try kek segera camtu, coklat moist, tapi ank2 tak berapa suka, kuat sgt rasa baking powdernya.

    ReplyDelete
  22. rajinnyer mak okeje buat kek utk anak2., ;p

    ReplyDelete
  23. namanya ibu kan manakan sampai hati tak tunaikan permintaan anak..permintaan sndri tunaikanlah sndri..jangan malas sgt sebut kedai je.huhuhu

    ReplyDelete
  24. sedap dah tu. KA pun semalam duk membaking kek dengan adik dan angah. X sempat nak snap pic, dah habis masuk ke mulut he3

    ReplyDelete
  25. nampak lembut gebu sedap sekali ni ..

    ReplyDelete
  26. Ni yang nak marah ni... Penat-penat taip komen panjang lebar tetiba blogspot kata ada konflik! Angin satu badan Kak Ton kena menaip semula tau!

    Terkedu dah ni Mak. Tak tahu nak komen apa. Luar biasa kerajinan Mak di dapur sekarang ni. Kak Ton pun tak sangguplah nak puaskan hati seisi rumah dengan masak macam-macam. Kira ada baiknya Mak lama bertapa dalam gua dulu. Keluar-keluar gua aje, nampak matahari aje, terus datang kerajinan merasuk dalam badan Mak! Kita ni baru aje pasang azam nak jadi rajin tahun depan ^_^

    ReplyDelete
  27. Cantik hasil kejadiannya..nampak gebu2 gitu

    ReplyDelete
  28. banyak keanehan yang berlaku hari ini hehehe

    ReplyDelete
  29. opkos la permintaan ibu2 mak2 order di kedai.hikhiks
    asyik dok mkn menu kita msk sndirii pin naik jemu gak, kan !

    ReplyDelete
  30. hehe...betul sangatlah tu OKJE
    namanya ibu tu memang seboleh mungkin tunaikan ikut kemampuan kan
    saya pun gitu juga
    kalau diri sendiri teringin, memang sendiri juga buat...hehe.

    ReplyDelete
  31. kan kak. sejak jadi bini. sejak jadi mak. selera kita macam susah je nak masuk list rumah hukhukhuk tapi dah namanya isteri dan ummi solehah gituuuu hihihihi :p

    ReplyDelete
  32. Kan okje ... permintaan kita sapa nak tunai .. last2 kat kedai jugalah jawabnya. :)

    ReplyDelete