Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 2 November 2015

Selamat Jalan sahabatku

Salam Isnin.....

Runtunnya jiwa bila diberitahu jiran mak, telah pulang ke rahmatullah malam tadi...

Kata jiran sebelah rumahnya, anaknya bagitahu, malam tadi kat hospital, arwah sesak nafas, setengah jam lepas tu arwah meninggal. Arwah memang ada sakit kanser payudara. Baru je operation untuk kali kedua, 3 minggu sudah. Teringat lagi riak muka ceria dia masa menyambut mak kat hospital hari tu.  

Ko okay Na?
Okay mak......Ni ha selagi air ni tak kurang 30ml aku tak boleh keluarlah mak.... Aku dah boring dah duk sepital ning. Nanti kalau aku dah balik rumah, aku nak suruh mak aku buat Nasi Dagang kita makan makan ye mak...... 

Masih tergiang giang kata kata dia yang slang Ganu kat telinga mak ni. 

Walaupun baru setahun mak dan jiran jiran mengenali arwah, tapi keramahannya membuatkan macam dah lama kami kenal dia. Arwah memang sangat positif orangnya. Baik hati, rajin masak dan rajin bagi mak kuih. Puaslah mak makan kuih hasil air tangan dia masa bulan puasa hari tu.

Tema Hitam Putih . Beriya arwah nak tema ni masa Marhaban Raya hari tu
( Arwah no 4 dari depan )
Selamat jalan sahabatku ......kembalilah kau menghadap Penciptamu dengan jiwa yang tenang lagi diredhoi....  Alfatihah buat mu sahabat!

28 comments:

  1. Innalillahhiwainnalillahhirojiun.. semoga roh arwah di tempatkan bersama orang2 yang beriman. takziah pada hainom & seluruh ahli keluarga arwah

    ReplyDelete
  2. Inalillah....

    Alfatihah bt arwah moga rohnya dicucuri rahmat

    ReplyDelete
  3. A-fatihah... sedihnya kak.. tambah2 kalau dah rapat dengan kita kan..pasti terasa kehilangannya... moga arwah di tempatkan dikalangan orang2 yg beriman.. sama2 kita doakan...

    ReplyDelete
  4. Innalillahhiwainnalillahhirojiun.. semoga roh arwah di tempatkan bersama orang2 yang beriman.
    Al fatihah..

    Teringat pula CH dengan jiran CH yg dah 4 tahun pergi meninggalkan kami.. pun kanser payu dara.. org Trengganu juga hainom.. Memang rajin org Trengganu ni masak2 kan.. pastu suka pulak beri jiran tetangga.. Nabil masa kecik rajin sungguh kerumah arwah.. bila balik rumah saya tengok sudah ada keropok ditangannya.. Al fatihah juga untuk jiran CH ni..

    ReplyDelete
  5. Innalillahhiwainnalillahhirojiun... Al-Fatihah.... semoga keluarga mereka tabah dgn kehilangannya...

    ReplyDelete
  6. salam takziah untuk jiran kak okje....

    ReplyDelete
  7. Takziah hainom,sedih kakak baca n3 ni...apatah lagi hainom yang kehilangan kawan baik...sukar nk lupakan kenangan bersama nya tentunya.

    ReplyDelete
  8. Dia dia kite datang dan jepada dia la tempat kite kembali....semoga roh arwah di cucuri rahmat....tahziah untuk keluarga dan kawan2 arwah...mak takmo sedih2 ye doakan je dia tenang di sana...sok2 giliran kite pulak...bila? Bagaimana? Dan dimana? Je kite tak tau lagi....

    ReplyDelete
  9. salam takziah Anom. ky pun dulu pernah kehilangan kawan yg sakit cancer. bulan2 terakhir arwah ky rasa sangat sedih tapi tak boleh tunjuk. arwah sentiasa positif dan sentiasa berbuat baik..sehingga hari ini masih terkenang2 kebaikannya..alfatihah..

    ReplyDelete
  10. kematian itu pasti.... semuga laluan kita ke sana juga mudah dan dipermudahkan olehNya.

    ReplyDelete
  11. salam takziah.... semoga roh arwah dicucuri rahmat-Nya

    ReplyDelete
  12. Innalillahhiwainnalillahhirojiun...Al-fatihah buat arwah.

    ReplyDelete

  13. Innalillahhiwainnalillahhirojiun...Al-fatihah buat arwah.

    ReplyDelete
  14. Al Fatihah..

    Moga rohnya di cucuri rahmat, di tempatkan dikalangan hambaNYA yg solehah..

    ReplyDelete
  15. Innalillahhiwainnalillahhirojiun..Al Fatihah buat arwah....

    ReplyDelete
  16. Al fatihah..Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditmpatkan dikalangan orang2 yg beriman dan beramal soleh. Amin.

    ReplyDelete
  17. Innalillahi wainna ilaihirojiun. ..
    Moga rohnya dicucuri rahmat Allah. .
    Takziah kakak ku

    ReplyDelete
  18. Semoga rohnya dicucuri rahmat ditempatkan bersama orang yang beriman. Alfatihah.

    ReplyDelete
  19. Setipap yang hidup pasti akan mati.Cuma masa dan caranya saja kita tak pasti.
    Insyaallah..doa kita mengiringinya.Semoga Rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang beriman.
    Al Fatihah

    ReplyDelete
  20. Allahuakbar..sedihnya
    Al fatihah untuk sahabat Mak
    Dari Allah kita datang, masa kita akan sampai juga.

    ReplyDelete
  21. Al fatihah buat seluruh ahli keluarga yang meninggal ni.. moga rohnya dirahmati oleh Allah.. sedih bila dgr kisah macam ni. Terasa dekat je dengan kita. InsyaAllah insan ni pasti orang yang baik tu..

    ReplyDelete
  22. Oh ya geng, itulah sebabnya bila dah masuk usia 40an, buatlah ujian Mamogram secara berkala, pengesanan awal tu penting..

    ReplyDelete
  23. Al-fatihah! Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman. Nampak muda aje dalam gambar ya, Mak. Terkedu pulak mendengarnya. Entah bila pulak masa kita akan tiba. Sekarang ni macam tak sempat tua dah dipanggil pulang. Seriaunya... Amalan tak juga penuh-penuh dalam diri ni!

    ReplyDelete