Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, 5 December 2015

Jiran jiran solehahku

Salam Isnin...
Blues ke hari ni? Dah... dah..... tak payah ngengada nak layan blues sangat! Cuti sudah, shoping sudah, apa lagi mau? Pergilah buat kerja......
Ni kisah hari Sabtu baru baru ni, dalam pada mak tengah leka basuh pinggan kat dapur tu, tetiba macam ternampak kelibat orang kat tingkap dapur. Macam dengar suara orang! Berdebar jugak mak tau, kotnya penyamun ker.... 
Laaaa...... rupanya jiran mak hantar roti. Ni bukan jiran sebelah rumah tau, tapi jiran belakang rumah selang sebaris. Ha.... dapat agak tak korang, kedudukan geografi rumah dia kat mana tu?


Masyaallah..... rezeki di pagi hari! Dahlah memang belum buat sarapan pun. Apa lagi..... mak terus belasah le 2 ketul! Terus tak payah buat sarapan! Harap harap Tuan Anas dah kenyanglah sarapan kat surau hihi..... 

Pergh!!! Memang sedap Normi, lembut, sebijik macam roti bakery La Bahome Aeon weyh! Tak sia sialah hang pi belajar buat roti hari tu!

Dua ketul nilah yang mak belasah. Faveret mak tuuuuu, Read Bean....


Nilah dia Tuan Rotinya.... yang sorang lagi tukang perabih haha.....


Petangnya pulak sorang lagi jiran mak yang balik dari umrah bagi kurma, kismis, peach, coklat dengan air zam zam....


Alahaiiii .... seronoknya dapat tengok gambar dia kat sana. Bilalah agaknya mak nak sampai sana......


Bersyukur sangat dikelilingi jiran jiran yang baik macam korang! Terima kasih jiran jiran solehahku. Moga korang sentiasa dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yang baik!

31 comments:

  1. alhamdulillah..rezeki tak dijangka...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah Nom..
    Rezeki pagi hari..
    Memang baik sungguh jiran ko Nom..
    Nak mkn pun ingat ko Nom..
    Balik umrah ingat kat ko Nom.
    Untung sungguh lah tu :D

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah pagi2 lagi dah dapat rezeki dari jiran.
    Lebih bertuah dapat rezeki dari jiran yang balik umrah.
    Hainom orang baik sebab tu jiran2 sentiasa mengingati kan...

    ReplyDelete
  4. Kalau kita baik dgn jiran tak mustahil jiran pun baik dengan kita
    Itulah hikmahnya bila berbaik dgn jiran tak rugi sebab susah, senang, nikmat semua dpt dirasai bersama.

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah..baik2 semua jirannya

    ReplyDelete
  6. Untung dapat jiran mcm ni, memang meriah hidup...

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah kak... bila kita baik ngn jiran kita mereka pun sama baik ngn kita...

    insyallah kak... ada rezeki sampailah nnti akak ke Tanah Suci tuh

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah...seronok kan mak kalau jiran2 baik hati ni...pi mana2 mesti ada je buah tangan...tu tandanye depa dok teringat kat kite le tu...kuikuikui...bini pak Jilapahkan sapa bole lupe...hehehe...cantik roti2 tu mak sebijik sejibon cam roti jual kat kedai tu kan...kalau nak beli tu sebijik je dah 3 hengget sekarang tau...pasni bole le buat bisnes jual roti gamaknye... :p

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah...rezeki dipagi hari.

    ReplyDelete
  10. Untung lah camnih..
    Zura pon nak berjiran dgn jiran OKjer jugak lah.
    untung2 dpt roti free. hahaha

    kacang merah pon feberet Zura jugak tau!
    tak pernah jemu makan ape2 roti yg ade kacang merah.
    sedap sgt2~

    ReplyDelete
  11. Sukanya dia..
    Tumpang suka..
    Dap er roti tu, nmpk pun tau sedap

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah rezeki..

    Kitapun dah bertahun tak meroti, x larat nak uli doh..

    ReplyDelete
  13. Salam mak.. 😍😍 rezeki.. Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  14. Salam mak.. 😍😍 rezeki.. Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  15. tu baiknya klu kita bercampur sesama jiran . ada aktiviti bersama . mudah juga nak minta bantuan klu terjadi sesuatu ...

    ReplyDelete
  16. Roti red bean...sdpnya! Untung ada jiran hantar2 mknn gitu tau..bkn sng nak jumpa kalo berjiran kat kota batu ni.

    ReplyDelete
  17. seronok dpt tinggal berjiran dgn yg baik2 Anom.. senang nk mjnta tolong bila ada keperluan..

    bab munjung ni lagi best kan..time mls msk nnti ada jer jiran nganto lauk.

    ReplyDelete
  18. Beruntung awak....dpt jiran2 yg pemurah
    Semoga berkekalan

    ReplyDelete
  19. Beruntung dapat jiran macam ni. Dapat makan roti macam ni memang terbaik.

    ReplyDelete
  20. Untung ada jiran-jiran yang baik hatikan, Mak. Kenyang perut jadinya. Hehehe!

    Mak bila pulak nak meroti? Sementara mood tengah rajin tu Mak apakata meroti selalu. Untung nasib, dapat pulak kat Kak Tonkan ^_^

    ReplyDelete
  21. alhamdulillah dikurniakan dengan jiran jiran yang beriman

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah, bestkn dpt jiran2 mcmni, klu cikna yg xreti msk ni beli buah je sbgi blsn,hehee...;-)

    ReplyDelete
  23. huntung la....nak berjiran jugak la. mana tau dapat tempias nya

    ReplyDelete
  24. satu rezeki juga tu dapat jiran2 yang baik

    ReplyDelete
  25. Alhamdulillah ada jiran2 yg baik hati ni kak..selalu kongsi rezeki.. sedap nampak roti tu...:)

    ReplyDelete
  26. mak balas ape pulak mak bekas hantaran dorang tu? meh la shareeeeeeeeee hihihi

    ReplyDelete
  27. aamiin
    alhamdulillah semoga ukhwah yg terjalin berkekalan.aamiin

    ReplyDelete
  28. Okje rasanya memang baik hati sebab tu jiran2 pun sayang dgn mak jilap sorang ni :P

    ReplyDelete