Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 29 December 2015

Mak tengah sawan Mee Celup

Salam Selasa weyh.....

Nak berkongsi makanan yang mak tengah sawan kalau pergi kedai ni. 

Maggi Celup!


Kedai Tom Yam area rumah je pun. Sampai naik seganlah mak kekadang hihi..... Kalau balik dari kampung ke, balik dari mengukur jalan ke, kalau belum makan, memang kedai nilah yang mak tuju. Nampak sangat malas masak ek hihi..... 

Rasa dia macam ada rasa masam masam sikit, macam Sup Siam tu, tapi ada jugak rasa pecal pecal sikit. Dapat tak bayangkan macamana mabelesnya rasa dia tu?

Sayur dalam kuah dia tu pulak, ada kangkung dengan taugeh lepas tu ada hirisan daging dan ayam.

 Pergh!! Memang sedap wey! Macam malas pulak nak masak petang ni hihi....

Agak agaknya rasa Mee Celup korang sama tak dengan Mee Celup mak ni?

42 comments:

  1. kalau rasa masam kuah dia mmg sedap ler..
    bertambah sedap kalau makan time demam,
    buat masin mulut..
    kalau time sihat rasanya mintak megi kari kot :p

    ReplyDelete
  2. Nyum nyummm...terasa-rasa pulak kat lidah dan tekak ni... :)

    ReplyDelete
  3. saya kalau makan tak suka letak kacang2 tu.. saya memang tak suka campur kacang dalam makanan.. kalau nak makan kacang kena makan kacang jer..

    ReplyDelete
  4. tak pernah rasa la pulak mee celup..huhu..sedap sgt ke tu..mana resepi..hehe

    ReplyDelete
  5. uihh kalo kate sedap cukup rase mmg ulang tayang dtg tu kak....lagi2 skrang petang2 musim hujan...mau tak heaven menghirup suppppppp.....

    ReplyDelete
  6. Sedapnya nom,telan air liur kakak baca tau...ujan2 ni perut lapar nmpak mee celup pulak.Part masam tu yg kakak suka

    ReplyDelete
  7. Sedapnya. Kat mana tu akak. Nanti nak singgah rasa juga.

    ReplyDelete
  8. Memang mengoda air liur mee celup ni. Nak kena cuba juga.

    ReplyDelete
  9. Kalau dah berulang kali pergi tu Nom..
    Sure sedap lah tu..
    CH belum pernah rasa mee celup ni..
    Macam nak mencari pulak area shah alam ni mee celup tu..

    P/s dah hilang mengantuk ko tu Nom.. smlm bertandang ke rumah CH kul 11.58mlm.. kata nak dtg lagi lepas bangun tido tu hahaha..

    ReplyDelete
  10. wah sangat hebat memasak lkah Hainom..tahniah ya

    ReplyDelete
  11. telan airliur nengoknya...tang masam2 tu yg sedap..nak jugakk!!

    ReplyDelete
  12. tak pernah makan mee celup..sedih tak.hahaha..to klu dh byk kali dok berulang makan tu..kompemlah sedap ye..kt sini takde pulak kedai mee celup yg best camtu..klu tak teringin juga ni nk try.hehe

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum..

    Kak Hainom....belum pernah cuba lagi ni...maggi tu dah ngam dah....memang kegemaran dulu2...sekarang dah jarang2....

    ReplyDelete
  14. sedap weh mee celop hehe..i pun suke :)

    ReplyDelete
  15. mee celup..pnh mkn, tapi kat mana ya?? rasa dia pun dah lupa! :D

    ReplyDelete
  16. Kita pun sawan menengoknya...
    nmpk sedappppp sgguh

    ReplyDelete
  17. mee celup memang sedap...kat kamoung hari2 makan mee celup, kadang2 sampai 2 mangkuk...

    kat sini tak banyak orang jual mee kemboja, mee kemboja kalo ikut lidah saye ni jauh lagi sedap dari mee celup..ye sangat serius, sedap sangat2 sampai teringat2...

    rase nak g pahang sekarang jugak makan mee kemboja...

    ReplyDelete
  18. kuahnya sama kak... mmg sedap lah mee celup nih... kadang dana campur2 mee ngn mehun celup... atau kuew tiaw hehehe

    ReplyDelete
  19. napok sedap sunguh mi tu...terliur plok..

    ReplyDelete
  20. dia guna mee segera ke?tak pernah makan la.agak2 apa yang dia letak dalam sup dia tu?

    ReplyDelete
  21. macam maggie sup pun ada jugak kan

    ReplyDelete
  22. Kalau yang masam dan pedas bagi dekat kak Zai memang suka sangat.

    ReplyDelete
  23. Hai cam sedap bebeno bayangan yg hang bagi tu mak...sob..sob..sob...kite dah la tak penah makan mee celop ni tau...mana la kite nak cekau mee celop kat melaka ni mak oiii...meroyan la camni...guling2 kat tanah..."nak mee celop...nak mee celop...wawawa" :p

    ReplyDelete
  24. sedapnyaaaaaaa! jadi lapar ni tetibe >.<

    ReplyDelete
  25. sodapnyaa.. lama dah xmakan mee celup..:(

    ReplyDelete
  26. nampak macam sedap tu...kalau dah berkali2 pergi tu, mmg sedap la tu....hihihih..area mana ni?

    ReplyDelete
  27. Terliur pula tengok maggi celup tu ..

    ReplyDelete
  28. Mi ke maggi celup ni, Mak? Kalau maggilah memang nampak betul kemalasan yang melanda, Mak oi! Ingatkan Mak sekarang ni tengah rajin memasak kat rumah, rupa-rupanya masih ada lagi sisa sawan makan luar tu ya, Mak...

    Entahlah tak pernah pulak kita makan mi celup kat luar. Kat rumah pulak memang tak pernah sempat nak celup mi. Hahaha!

    ReplyDelete
  29. masa kat opis lama
    bawah opis tu restoran siam
    lebih kurang la mee celopnya
    masam2 pedas, sedappppppppppppppppppp

    ReplyDelete
  30. Betul Ho, kalau ada kangkung ke hiris daging nipis tu memang menarik, mesti sedap me HO minat ni, masam2 lazat dan rasa laparq hehe

    ReplyDelete
  31. Selamat tahun baru OKje... sedapnya mee celup.. fav eija juga ni.. selalu dptkan di puchong sambil2 jalan jumpa pakcik pasti singgah kedai mee celup :)

    ReplyDelete
  32. Ai okje.. kalau mee celop tu saya mmg wajib cari bila balik kg..tp kalau magee celop rasanya baru sekali dua saya makan. Nampak sedap je mee yang Okje tunjuk ni.. bahan nampak tak kedekut, pasti sedap sangat tu..

    ReplyDelete
  33. nampak sedappp je tu, tapi saya tak pernah makan mee celup...hehehe

    ReplyDelete
  34. tetiba nak merasa lak mkn mee celup ... waaaa

    ReplyDelete
  35. tak pernah makan mee celup tapi aritu masa makan Boat Noodle tu suami kata rasa dia sama la mcm mee celup ni haaaa

    ReplyDelete