Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 22 December 2015

Mereka, akan jadi milik orang

Salam Selasa .....

Mak belum jahit lencana ni weyh! 

Camne nak menjahit kalau asyik duk tengah jalan raya jer hihi...... Baru baru ni melawat anakanda SA. Sebulan lebih jugaklah tak berjumpa. Dia tengah bizi dengan projek dan final exam sekarang ni, tapi apa mak kira, dah rindu katanya hihi..... 

Sebenarnya nak bagi mereka campur adik beradik selain bawak makan dan bergader gader satu family.  


Dah besar rupanya anak anak mak huhu....
Ni yang nak sedih ni.....

Akan sampai satu masa nanti, mereka bukan lagi menjadi milik kita sepenuhnya, mereka akan menjadi milik orang .....

 

47 comments:

  1. Masa ni lah dapat luangkan masa yg berkualiti dgn org tersayangkan.. :)

    ReplyDelete
  2. salam hainom ..
    wes gedi2 anak mu ..
    adat putaran hidup ..
    sedih kan angger mikirkay anak2 enggo di gowo wong ..
    tp lebih perit mekirkay angger anak gedi tp orak disunting wong ..

    ReplyDelete
  3. suka tengok pic yang atas sekali tu..comel

    ReplyDelete
  4. alahai kak..nampak macam adik beradik jer..awet muda la kak..:)

    ReplyDelete
  5. Setuju sayang hainom
    Msa nilh masanya bergeder2..
    Azhn pun melepak jer kt rmh..tk nk kerja pun tk pe..tk kisah...pglmn tu nti dptlh..nti kerja sampai pengsan...satu hri ni., skrg jbiskn msa puas2 dgn family..

    ReplyDelete
  6. Ejaan byk kelaut hrp dinda bleh fhmlh ye..

    ReplyDelete
  7. Amboiiiiii sportingnya anak beranak, lagi2 Tuan Anas Jilap, sweet......

    ReplyDelete
  8. Assalammualaikum..

    dah besar2 anak hainomokje...

    mselim3

    ReplyDelete
  9. Salam kak.
    besar2 semua ye..ye lah masa kecik2 rasa 5 orang mcm ramai je kan..
    tp nanti akan menjadi milik orang jua.

    ReplyDelete
  10. ya....one day....moga apa yang telah mak didik dapat disampaikan pula pada anak mereka nanti

    ReplyDelete
  11. Betol kata hang tu mak yg penting togeder2...kite ni taun depan mula la jauh dgn anak sulung...pastu dengan abang ngah pulak...nasib la si mak enon ni kocik lagi bleh gak la anje lebih2 sikit...anak2 dgn hang dah nampak cam adik beradik je mak...kikiki

    ReplyDelete
  12. amboi pakat teruna & dara dah anak2 mak hainom ni.. Ingat mak hainom ni level2 anak kecik2 lagi.. hehehe

    ReplyDelete
  13. ammvoiii nak dapat cucu x lama lgi mak letteww., hehe2

    ReplyDelete
  14. masa belum jadi milik org nilah kena luangkan masa byk2..sbb lps tu susah sikit dan ada komitmen mcm2.

    tengok gambo dah mcm adik beradik je sume kak nom..^_^

    ReplyDelete
  15. Alahai sedihnya la ayat last tu... milik orang pun derang tetap anak2 sis...

    ReplyDelete
  16. Dah tak lama tu mak bakal menyandang gelaran Mak mertua.. hehehe
    Ala mak, apa susah2... Saya hari tu beli gam UHU jer lekatkan lencana sekolah anak2...
    Setakat ni masih lagi melekat hingga habis sekolah...

    ReplyDelete
  17. Itulah fitrah kehidupan kita mak...
    Pak Jilap pun sebenarnya bukan milik mak secara mutlak tau...kikikikiki..

    Lencana sekolah bukan ke jenis yg boleh lenyek dgn seterika?

    ReplyDelete
  18. mak tu..macam kakak je nampaknya, macam sebaya gitu..

    fitrahnya begitulahkan, suatu hari nanti mereka akan menjadi milik orang lain, adehh tetiba syahdu

    ReplyDelete
  19. apa pun terjadi, tetap hubungan ibu bapa dan anak-anaknya tidak boleh dipisahkan :)

    ReplyDelete
  20. Dah besar semua anak akak. Tak apa, nanti boleh jumpa lagi. Nanti kita akan rasa macam ibu bapa kita rasa juga kan.

    ReplyDelete
  21. Dah besar semua anak hainomokje. Harap semuanya berjaya.

    ReplyDelete
  22. "Akan sampai satu masa nanti, mereka bukan lagi menjadi milik kita sepenuhnya, mereka akan menjadi milik orang"..
    xdpt bayangkan bila seraa dh jd milik org.. I love my family.. huhu

    ReplyDelete
  23. Pelok diorang ketat ketat, selagi boleh!

    ReplyDelete
  24. cantiknya pic ni okje.
    leh buat frame ni. serius !
    betul tu okje..

    ReplyDelete
  25. Kalau boleh sebelum menjadi milik orang jadikan mereka sahabat karib.
    Kak Zai sudah dua orang anak milik orang.

    ReplyDelete
  26. Kalau boleh sebelum menjadi milik orang jadikan mereka sahabat karib.
    Kak Zai sudah dua orang anak milik orang.

    ReplyDelete
  27. sakan satu famili sporting bergambar.yg pic 1st tu pak jilap dh kenapa.hahahaha

    ReplyDelete
  28. Nak2 anak perempuan kan nom,dah kawen milik suami..
    Sebab tu kakak kalau ada kesempatan akan kumpulkan anak2,sampai masanya nnti akan ke haluan masing2.

    ReplyDelete
  29. anak2 amanah Allah, semoga berjaya kita didik dgn baik

    ReplyDelete
  30. skarang pun mereka juga bukan milik kita yang mutlak....cuma di beri pinjam sekejap oleh Nya untuk kita merasai manisnya kebahagiaan

    ReplyDelete
  31. jalan2 dengan adik2 ke ni?hheheh

    ReplyDelete
  32. Itulah putaran hidup ye Nom...
    Esok tau2 jer dah tinggal berdua jer dgn pak jilapah tu..
    Bagus tu Nom..
    Waktu gini lah nak habiskan masa dgn mereka..
    Sebelum mrk jadi milik org..

    ReplyDelete
  33. masa inilah zamannya nak berseronok dgn mereka.boleh berkongsi cerita suka duka..berebut2 apa saja. bila dah jadi milik orang belum tentu 50% kehidupan mereka boleh di kongsi lagi. mereka dah ada orang lain.untuk berkongsi..huhu

    ReplyDelete
  34. Asalam nom..usah sedih sangat ya, ketika masih bersama beri yang terbaik pada anak agar mereka akan kenang hingga bila2 inshaAllah.realiti itu kita dah laluinya kan..

    ReplyDelete
  35. http://madey09.blogspot.my/2015/12/seiras-dengan-blogger-hainom-okje.html
    mohon maaf saya copy gambar satu ya..ada keperluan mohon dimaafkan ..nanti klik ya entri ni

    ReplyDelete
  36. posing yang amat menarik..ada kelas gitu.

    ReplyDelete
  37. Ha ah dah besar panjang dah. ..sikit lagi boleh kawen...

    ReplyDelete
  38. Ha ah dah besar panjang dah. ..sikit lagi boleh kawen...

    ReplyDelete
  39. Assalamualaikum Kak Hainom...

    Jadi milik orang nanti...betullah tu....tapi Kak Hainom pula akan dapat keluarga besau nanti.....

    Kat Masjid UTP ker gambor tu....

    ReplyDelete
  40. datang menyapa semoga sihat semuannya ya..lama tak ada entri baru..sibuk agaknya kan

    ReplyDelete
  41. Dah jd anak dara dan teruna dah anak2 okje ni ... tapi yg menjadi kemusykilan napa mak jilap ni tak nampak tua ... rahsia tu tolong share ... pleaseee :P

    ReplyDelete
  42. Yalah, Mak! Anak-anak Mak semua dah besar panjang cuma Mak aje yang tak besar-besar nampak gayanya ^_^ Sadislah kalau dok fikir bila mereka akan jadi milik orang. Jadi milik makpak orang lain tu lagilah tak tahan nak bayangkan.

    Eh, tapi kita ni lama lagi! Over berangan jerk lebih ^_^

    ReplyDelete
  43. mak apaknya nampak muda betul
    tu aje nak ckp!

    ReplyDelete
  44. Inila untung bg orang yg kawin muda.. anak dah besar panjang, mak masih lagi nampak muda belia.. syoknya tau.. saya kalau umo Okje, anak2 baru awl belasan tahun.. tapi dh rezeki masing2 tak sama ye..

    ReplyDelete