Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 1 December 2015

Telur Separuh Masak

Salam Selasa.....

Mak ingat nak buat Roti Jalalah kejap lagi...... teringin pulak weyh! Kari ikan lebih semalam, ada lagi tu! Pergh!!! Bendanya belum ada, tapi mabelesnya mak dah dapat rasa ni... Mak memang jarang buat roti jala ni. Rasanya dah berbelas tahun jugaklah tak menjala. Selalunya buat lempeng jer. Senang ! Hihi.... 

Balik dari rumah PIL hari tu, Pak Jilapah terus masuk lencongan ke IOI Mall. Yeayy......dapat jalan jalan! 

Perut mak pulak bila masuk mall, macam tau tau jer, automatik terus pedih hihi..... Padahal baru jer makan nasi. Dasar selera Jilapah sungguh! Hihi..... 

Mak order 3 set Tradisional Bread ( roti margerin kaya + telur separuh masak + teh tarik ) cukuplah untuk mak anak beranak.

Sebenarnya kalau bab Telur Separuh Masak ni mak lebih suka yang telur kuning dia kental sikit. Memang susah nak jumpa kat kedai! Pendik kata kena masak sendiri kat rumahlah. Kalau mamak punya telur separuh masak lagilah.....

Meh mak masak sekejap, nak tunjuk kat korang....... Haaaaa cengginilah yang mak suka, boleh potong potong dengan sudu gitu hihi.....Nyum nyum.... sedap weyh!


Sebenarnya sekarang ni mak tengah menjala. So okaylah..... mak nak menyambung menjala. Redho ajelah walaupun kejadiannnya  macam lempeng gulung jer mak tengok hihi.....

28 comments:

  1. terlioqq tgk telur sepatuh masak tuhhh hihi...

    ReplyDelete
  2. saya suka makan telur putih je, kalau yang kuning, nauzubillah,,hahaaha

    ReplyDelete
  3. Kalau menjala ikan dengan roti jala ko tu Nom..
    Sure banyak ikan yg sangkut..
    Jaring jala tak berlubang banyak sangat tu hahhaha..
    Nom.. CH gurau ajer tau..
    Tak pe tak jadi jalanya..
    Yang penting sodapppppp

    ReplyDelete
  4. Tak berapa menjadi pun takpe asalkan ada kemahuan mencuba.

    Kak Zai tak suka telur separuh masak.

    ReplyDelete
  5. Telur kuning yg mak suka tu, pun saya suka...hahahhaa....
    Agaknya kalau ke mamak, kena order macam ni " telur 3/4 masak satu!!!"

    Apsal roti jala tu dah serupa macam kulit kuih ketayap? wakakakaka

    ReplyDelete
  6. lain jer kejadian roti jala tu..hehehee..

    ReplyDelete
  7. Okla tu, ada gak keinginan ko menjala, aku ritu beli acuan dia ritu ank bujang aku tk senonoh amik garuk belakang dia, terus aku humban, smp sekarang lansung tk menjala dah

    ReplyDelete
  8. ye laa kak awat jala ko kurang lubang hahaahaha...takpe laa yg penting rase marbeles..dicecah plak kari leftover mmg mengaum dibuatnyer....betul tu, lieya pun dah lama tak menjala.....last tahun lepaskot ...hahaahahaha.....

    buat telur separuh masak nikene pandai tgk timing...tapi lieya tak reti ....selalu terbabas...tu pasal beli bekas die jek...letak telur, le tak air panas....tau2 dah settle siapppp...cair kuning pun cun2 ajek....

    ReplyDelete
  9. Oh myyyyy......teloq separuh masakkkkk,......sedappppnyerrr

    ReplyDelete
  10. Kakak pun kurang selera bab telur setengah masak ni....biasanya anak kakak Iman tu yg suka sangat lagi cair dari hainom tunjuk tu...
    Takpelah nom ,walaupun takde rupa tapi sedap kan dicicah dgn kari..yg penting kesungguhan hainom ...Air tangan isteri/ ibu tu lebih bermakna.

    ReplyDelete
  11. Mak, yang gambar last sekali tu roti jala ek, Mak? Memang tak pernah nampak di pasaran antarabangsalah Mak roti jala macam ni. Kak Ton rasa, kalau Kak Ton suruh bos Jepun Kak Ton menjala pun, belum tentu dapat yang macam Mak buat nih! Hahahaha!

    Mak ni semenjak dua menjak menjadi rajin di dapur ni, asal teringin aje, terus terhidang atas meja. Rajin sungguh. Bilalah Kak Ton nak ikut resmi Mak ni. Resmi lalang Kak Ton sampai la ni tak hilang-hilang. Kerja diterbangkan dek angin ke kedai makan aje, Mak! Nasib baik mak mertua nan jauh tak tahu ^_^

    Eh, Kak Ton pun suka telur kuning separa kenyal macam tu. Yang cair meleleh tu Kak Ton tak boleh hadam. Terus kenyang kalau nampak. Kalau yang macam dalam gambar tu kalau slurppp, slurppppp...sedapnya alahai!

    Buatkan satu nanti ya, Mak ^_^

    ReplyDelete
  12. Scroll terus kt bwh nmpknya roti jala menarik perhatianku
    Nmpk tk mengena ikan..nasiblh kau jala...hihi

    ReplyDelete
  13. hamboiiii...telo separuh masak mak tu sungguh mengoda...kat rumah ni stok telo tengah melambak bole le kite tiru cam mak malam2 kang....roti jala dan kari memang mebeles sgt mak...kite last buat roti jala rasenye bulan pose taun lepas...hahaha

    ReplyDelete
  14. KN pun suka telur setengah masak yang kental sikit macam tu Okjer... tak lah rasa hanyir sangat macam hak cair tu....

    Selera masing2 lah kannn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menjala jangan tak jala.. . pastu hanta kat sini sepiring...hehe..

      Delete
  15. Sedapnya telur separuh masak tu....Jap lagi pergi ke oldtown white coffee order telur separuh masak....

    Assalamualaikum....Nak jemput tuan blog & pengomen setia untuk memeriahkan giveaway MYiDEAKiNi yang sedang berlangsung...Jemput yer...

    http://www.myideakini.com/2015/11/myideakinicom-random-rm200-bloglist.html

    ReplyDelete
  16. Roti jala tu..hantar la siket kat Bangi..hihi :)

    ReplyDelete
  17. telur separuh masakk seraa xmakan pun.. mcm xboleh masuk je..tp roti jala tu best.. hehe

    ReplyDelete
  18. Terliur sungguh tengok telur tu, sis.

    ReplyDelete
  19. telur separuh masak sedapnyaaaaa tapi kadang kira termasak dia jadi penuh masak. maka makan lah telur rebus itu. skills separuh jrang sgt muncul huuuu

    ReplyDelete
  20. nampak mcm lempeng jer anom..mkn dgn sambal tumis sedap tu..

    ReplyDelete
  21. ape kena tah saya ni.. tengok telo separuh masuk pun terliur nih.. hahhaha~ stress btol kalau manjang lapar jek..

    ReplyDelete
  22. Mia bab2 merebus telor separuh masak ni mmg fail. X menjadi .. hehe
    tu roti jala ke lempeng okje ... hehe

    ReplyDelete
  23. telur separuh masak gaya tu mmg best hainom ... jadi gak roti jala tu . mana karinya ? ...

    ReplyDelete
  24. alahai kak.. lama tak makan telur separuh masak ni.. dak Tumpis tu lagi peberet dia.. roti jala mmg terbaik klu cecah kari...

    ReplyDelete
  25. saya peminat roti jala.
    telur separuh masak x berapa gheti nk mkn. dh try masa ngandung ri tu, tp x blh telan la.

    ReplyDelete
  26. Sedap, tapi kurangkan yang kuning, sebab kolesterol. hihi

    ReplyDelete