Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 15 January 2016

Bila Pak Jilap not around

Salam Jumaat.....
Pagi ni mak sedar sedar dah 6.14. Alarm hp tak bunyi. Pak Jilapah pulak dah 2 hari outstation. Kalau dia ada, adalah jugak orang yang nak diharap. Ini tak de, harap jam ajelahhhhhh......
Nasiblah mak dah membatik malam tadi, so pagi ni kita sarapan kek batiklah jerlah weyh..... Memang itu pun tujuan mak buat.


Ni semua pasal hanglah ni Yati weyh......gara gara baca entri kek batik hanglah ni, mak jadi teringin tau. Kak Nooriah, mohon jangan persoalkan presentation tau, memang out haha.....

Pak Jilapah tu sebenarnya tak cerewet pun pasal makanan, letak apa benda pun atas meja, dibelasahnya, kalau dia tak suka, dia makan sikit. Tapi tulah, kalau dia tak de sesekali tu, raya sakanlah jugak hihi....mak tak payahlah nak masak beriya. Kita berparti jerlah kat kedai Tomyam dik!

Macam semalam petang, tetiba tekak mak teringin nak makan daging masak merah. Takkan nak gi pasar cari daging pulakkan hihi....  

 Sorry, Maggi Celup mak dah jemu hokay!

32 comments:

  1. Haha dah jemu maggi celup, wah sarapan kek batik, teringin pula cheq ni hehe..

    ReplyDelete
  2. Cuti memasak lah ya pak jilap takde..
    Wow...manisan di pagi hari.
    Oklah tu nak makan sendiri tak perlu kan cantek2 ,janji sedap kan nom.

    ReplyDelete
  3. Walaupun tanpa dengar suara, dah tau betapa gembiranya dia kalau PakJilap not around katanya yerk ^_^ Hari ni PakJilap baliklah ya? Mesti tekun aje menunggu kat sofa malam nanti *_*

    Membatik juga rupanya Mak ya. Rajin sungguh! Tapi itulah, baru kita nak puji sikit, dia dah buka cerita makan kat kedai tomyam dekat dengan rumah! Macamanalah kita nak puji melambung macam ni?

    ReplyDelete
  4. mak ni hang punya pasal la anak dara kite dah meroyan nak kek batik gak...kalau kain batik potong2 makan tak sama ke...hahaha...nampaknye kene membatik la jugak sok2 ni...kalau somi takde sekali sekala memang best mak...hahaha...sama gak la dgn kite...kadang tu hangkut anak2 pi makan kepci pon cukup...kikiki...mengelat pandai sangat

    ReplyDelete
  5. Kat rumah ni anak2 dah biasa heavy bf...paling2 tak de pun megi goreg pun jadik tapi megi yg mak goreng siap daging dan syurlah.

    ReplyDelete
  6. tomyam putih sebelah tu nampaks edap .... mentang2 laki takdak mkan luar hoi ....

    ReplyDelete
  7. Janji sedap tapi kalau dihias cantik bonuslah.

    Samalah dengan kak Zai Klau hubby takde gantung periuk.

    ReplyDelete
  8. sarapan kek batik eh...kenyang ke?

    ReplyDelete
  9. wahh..berbrekfes kek batik pepagi..rajin buat dapat la makan..dah tu sura pulak yang terliur..nak buat malas..huhu..
    sura pon suka daging masak merah..tak pernah buat pon ..selalu makan kat kedai..:)

    ReplyDelete
  10. Betullah sama jer mcm knor klu bos tkde,msk mls jer,tpi kemas kita rajin,msa tulh knor memunggah sambil mmbuang,knor suka buang brg,pinggan mgkuk pun knor buang, klu dtg mood mngemss semua nk di buanggg..

    Lps tu perut sndiri lprrr mulalh dtg idea pelik2..tu yg jdi juadah tekak sndiri tu..

    Kek batik tu mcm nk buat jer,lma dah mencanteng batikkk

    ReplyDelete
  11. Sumenye sedap. Nk la sikit.

    Long time not see u bebeh.

    ReplyDelete
  12. Sedapnya sarapan akak. Nanti abang tengok kena buat juga nanti bila dia balik.

    ReplyDelete
  13. ala sedap nyerrrrrrr~ tertelan air liurrrrr okeyyyyyyy mak!

    ReplyDelete
  14. ooohhh dah tergoda juga hang tu Nom dgn kek batik CH yg tak seberapa tu..
    Cantik juga batik jawa ko tu Nom..
    Tersusun cop batiknya tu hahahha..

    Rasa nak makan kat restorennnnn jugakkkk Nom..
    Tengok ko punya daging masak merah tu..
    Terserlah sungguh merahnya :)

    ReplyDelete
  15. sedap juga sarapan kek batik
    selalu juga buat...huhu
    tu yang badan cam kena pam aje sekarang ni =)

    ReplyDelete
  16. sesekali dpt buat ikut selera sendiri wpun mkn kedai , best pe ... hehehee

    ReplyDelete
  17. Sedap tu mak...
    Sesekali layan tekak

    ReplyDelete
  18. Dah lama tak buat kek batik ...teringin pulak..

    ReplyDelete
  19. Geng, kek batik ada lagi tak?? meh sini seketul

    ReplyDelete
  20. sedapnya kek batik.. eija suka! tak pernah membatik hihi.. sesekali makan kat kedai apa slhnya.. tukar selera kan

    ReplyDelete
  21. Bagus tu.. mmg selalu buat somethjng dlm peti air kalau lapar yg tak de masa boleh terus ngap hahaha..

    ReplyDelete
  22. Ewah. Entry rindu pak jilap la ni ya.. tersirat kat situ, kami faham.. ehem.. orang kata kalau hati merindu, makan tak kenyang tidur tak lena.. tp itu orang la.. kalau saya makan kena kenyang juga.. kalau x mula sakit perut.. haha.. kan?

    ReplyDelete
  23. kita makan biasa-biasa jer..... hahaha

    ReplyDelete
  24. wow kek batik, menggoda tu tengok...

    ReplyDelete
  25. aritu, anak kita beli kek batik, kawan dia jual kat sekolah, rasa mahal lak
    kita janji nak buatkan dia dari sehari ke sehari
    tak buat2
    janji tinggal janji
    ayokkkkkkkkk
    kena buat cepat2 ni

    ReplyDelete
  26. Kek batik tak berapa nak suka .. manis sangatlah okje .. :P

    ReplyDelete
  27. hahahaha sama lah. kalau laki outstation makan apa yang ada je. kadangi ikan masin pun jadik kihkihkih

    ReplyDelete