Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 8 January 2016

Endut Onyeng

Salam Jumaat...

Lama tak cerita pasal anak tiri mak, Onyeng ek. Meh lah mak cerita, walaupun anak tiri katanya, tapi bila dah duduk serumah, lama lama jadi sayanglah jugak hihi..... 

Nak nak lagi bila dia tak pernah miss menunggu kitaorang depan pagar rumah, walau kemana pun kitaorang pergi. Biasanya kalau balik kampung, mak memang lepas kat luar rumah jer. Buh makanan kat luar, lepas tu pandai pandailah dia cari makan sendiri kalau dah habis. Itu yang senang bela kucing kampung ni hihi..... Tak de sapa pun teringin nak kebas.

Tapi  tulah.... Onyeng dah ada endut weyh.... jangan tak tahu!


Nilah endut si Onyeng. Si TLBD namakan dia Tompok. Hari hari duk menunggu Onyeng kat luar rumah! Bising pulak tu mulut dia. Meow, meow, meow..... lepas tu sesekali mengeow gatal! Huh.......

Rasanya dah beberapa kali percubaan jugak tu, tapi tak berhasil, memanjang keguguran haha..... Mak rasa Onyeng tu sakit kot. 

Tapi mak memang dah siap siap warning kat Onyeng.... 'Mu kalau bunting Onyeng, memang mek buang!! '

Amboih !!! Kecek Kelate sokmo bila maroh hihi.....

Hihi...... mau tak geram si Tompok tu!

30 comments:

  1. Haha.. mak ni sj tau.. tayang kucing gebu dia nak buat orang jeles la tu. Bagusnya onyeng ni pandai tunggu tuannya balik rumah..tak lama lagi mak dapat cucu tiri la tu...hahaha..meriah nanti

    ReplyDelete
  2. Onyeng pun ada endut, kak sal jugak yang solo..nasiblah mak.

    ReplyDelete
  3. sama la dengan kite mak...bela kucing kampong je...depa duk luar rumah...asalnye dulu time bebaru pindah datang sekor kucing bunting...cik boss kesian kasi le makan...tu yg lekat dia dah sampai tujuh keturunan sekarang ni...bela kucing betina ni tu la yg lemah jap2 bunting...jap2 bunting...dah la beranak tak pakai barut tak makan jamu...kahkahkah

    ReplyDelete
  4. Hahahha nak gelak guling2 rasanya CH ni Nom ooii..
    Possing seksi Onyeng tu yg tak menahan tu..
    Hahaha aduh masih gelak CH ni Nom..
    Nasib baik MD dah jelaskan apa maksud "Endut" tu..
    Tak lah tertanya-tanya..

    ReplyDelete
  5. Kasihan dia, dah kena bagi amaran tu. Kene hata kelik kampung lah kalu gitu.. hehe. Betul tak bahasa saya?

    ReplyDelete
  6. Comel dua-dua. Kasihan dia kalau tak boleh bunting. 'Membesar' dah warning tu.

    ReplyDelete
  7. Saya kalau balik rumah isteri boleh tengok banyak kucing. ;-)

    ReplyDelete
  8. Klu salam lh kt onyeng2 tu...kita tk nk dkt2 dia...tgok dri sini blehlh..kucing2 nmpk knor tk brani dkt..klu nmpk..suami..bermnja2 kt kaki...

    ReplyDelete
  9. Camtu lah nom bela betina ni,jantan2 asik mengendeng je.Samalah kucing kakak dulu pun bela sekor je last2 ntah brapa bnyak lah anak kalau dah 10/11 kali beranak dah...banyak juga yg dah buang.Dah tu ada yg sumbang mahram dgn ibu nya...aduhai membiak2.
    Pelik juga onyeng hainom ni memang sakit kut asik keguguran...

    ReplyDelete
  10. Hamboiiiii...posing maut si Onyeng tu!

    ReplyDelete
  11. Kanda rasa sekarang musim kucing tengah mianglah dinda
    Kat luar pagar rumah kanda ni pun sama tau. Memalam pun sibuk nak mengurat. Geram!

    ReplyDelete
  12. wah endut kemain cantik bulu tu
    awat la nak buang onyeng kalau dia ngandung
    cian tau!

    tapi
    kita kan kan kan
    takut kucing kahkahkahkah

    ReplyDelete
  13. Itu tandanya Mak tak lama lagi bakal terima menantu tirilah yerk! Mahu lepas tu terus dapat cucu(s) tapi dah Onyeng tak sihat, kesian Mak kenalah tunggu nak menimang cucu-cucu tiri yerk, Mak. Sabar ajelah...

    Kita tak suka bulu kucing makanya kita memang tak pernah membela kucing. Dah kucing jeling pun kita lari, macamanalah nak membelanyakan!

    ReplyDelete
  14. OOO OYENG TU TINO YE ...KAWE DOK INGAT JATE TADI .... MUKO MACE JATE !!

    ReplyDelete
  15. hhahahahaha.... kalu tak dpt cucu lah akak kan.... siap kene sound lg onyeng... nk ngendut pun tak blh tau

    ReplyDelete
  16. anak i suke je kucing, tergedik gedik kalo jumpe especially yg adik tu..
    i tak berape sgr dgn binatang ni..alah bulu ;p

    ReplyDelete
  17. Si onyeng pun pandai posing maut mcm ko mak yea. Tapi mmg comeylah dia, geram tengok.
    Aku tkleh bela kucing, bebi aku tu asma. Bagi mkn kucing luar pun laki aku tk suka sbb pastu depa tu dok memancut kat luar, baunya, heh..ada satu kali tu diberaknya dlm kasut ank aku, sib baik kasut tu dah buruk, buang jelah.
    Apapun aku tak benci depa.

    ReplyDelete
  18. wah dah pandai berendutlah dia..sah sah tak lama lagi timang cuculer tu..he..he
    rezeki jugak tuuu

    ReplyDelete
  19. Hahaha....menggoda...

    Sama style macam kucing kak zai cuma montel tak boleh bunting sebab dah kena kasi.

    ReplyDelete
  20. Pandainya ambil hati mak dia...hehe

    ReplyDelete
  21. Hahaha. Teringat kucing kat opis... Kecil lagi dan dibunting kan.

    Ala jangan la buang dia kak okjer

    ReplyDelete
  22. hahahahaha.. kucing pon boleh kena yer.
    pergi kasi lah anak tiri tuh. baru x beranak pinak.

    ReplyDelete
  23. samalah mcm my kucing ni . si kucing jantan tu buat rumah ni mcm rumah sendiri . pastu suka2 buat bising depan bilik tuan rumah . dah jadi alarm ... hehehee

    ReplyDelete
  24. Comei nyaaa & bulu cantikkk.. hehe. =)

    ReplyDelete
  25. haha.. Onyeng mu xsoh dok wat galok laa mek warning doh tu..

    ReplyDelete
  26. dengar suara petir mak pun onyeng takut2 nak pregnant ekekekekeke larikkkkkk :p

    ReplyDelete
  27. Posing gitu mmglah kucing jantan nak menggatal okje ... kihkihkih

    ReplyDelete