Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 27 January 2016

Kenduri Roti

Salam Khamis ....

Kak Nor, mana ada saya merajuk hihi..... Tak de apa haih nak dirajukkan.  Idea tak delah Kak Nor. Kak Nor lainlah, Master Chef, bawang goreng pun boleh jadi entri hihi.....Saya ni? Huh......

Semalam mak borong roti weyh!!!
Borong roti pun nak cerita ka? Yelah, mestilah nak cerita, kan mak tengah suram idea sekarang ni hihi..... Lepas satu entri untuk hari ni, jadilah....

Sebenarnya roti tu untuk bekal Pak Jilap pagi pagi. Dia kan sarapan dalam kereta. Sampai tempat kerja dah lambat katanya, so tak sempat nak sarapan. Memang mudahlah kerja mak. Mak cuma bancuh air jer. 

Gitulah kalau dapat bini rajin, bekfes tiap tiap hari roti hihi..... 

Pak Jilap tu, bukannya nak pun bawak mee goreng ke, nasi goreng ke, dia kata susah nak makan dalam kereta. Eh!!!  Macm tau tau je bini pemalas nak masak pagi pagi tu kan haha.......

Memang kenduri rotilah mak 2-3 hari ni nampaknya....



27 comments:

  1. roti pon sodap mak...kikiki..sama le cik boss kite pulak perut dia tak bole nak terima makanan pepagi hari...kalau makan gak tetiba dia jadi besfren dgn bilik kecik...kikiki...makanye pepagi kite buatkan dia secawan quaker oat je...sonang keje...kang dia rehat pukul 10.30 pagi baru le dia mencari makanan kat kantin tempat keje...mamat tu pon kim salam la nak bawak bekal ke hape...pukul satu nanti dia balik rumah pulak makan nasik...

    ReplyDelete
  2. Kakcik pun selalu ada stok roti ni kat rumah. Kalau anak-anak lapar tetengah malam ke, boleh ngap je... :)

    ReplyDelete
  3. Ingat kan ko buat kenduri roti Nom..
    Rupanya Tuan Anas punya ye..
    Ye lah Nom..
    Senang makan roti tu sambil drive..
    Kalau mee goreng tu susah nak menyuap.. :P

    ReplyDelete
  4. KITA PUN MKN ROTI SEDAP .....KADANG SAMPAI 2-3 KETOL KAT OPIS NI PETANG HAHAHAHA

    ReplyDelete
  5. Knor mna ni....? Aishhhh..konfiuslh...hehe

    Byknye bli roti merajuk ke,tk nk menguli lgi dh kerrr?

    ReplyDelete
  6. kat mana borong banyak2 ni u?

    ReplyDelete
  7. Banyaknya roti. Macam-macam ada tu akak.

    ReplyDelete
  8. Sarapan roti aje. Nak jaga badan ker ni akak.

    ReplyDelete
  9. Pak Jilap ni mmg patut jadi duta roti bantal Gardenia...hahaha

    ReplyDelete
  10. salam nom ..
    podola karo nyong. angger sekolah bukak mesti nyong stok roti coklet okeh2.
    ngeterkay jee nunggang motor.. masa neng moto jee mangan roti kuwi.
    biosola bocah endi iso tangi gasik ..
    arek lungo skolah baru kelam kabut kiyer kuwi ..

    ReplyDelete
  11. Samalah asben kita, bwk bekal sbb kuar keje awai, sbl subuh mak, tapi dia bole je bwk nasi goreng ke, mihon goreng ke, smp pej terus ngap adanya.

    Ko dpt potongan harga ke mak roti ni, byk borong.

    ReplyDelete
  12. Kak zai pun hantu roti tak pernah jemu. Pagi2 perut susah nak terima makanan berat.

    ReplyDelete
  13. Senangnya alahai! Sama perangai macam anak-anak kita. Tak suka breakfast berat-berat hari sekolah, baik di rumah mahu pun waktu rehat di sekolah. Untunglah kalau dapat anak-anak/suami macam ni. Macam faham aje sikap isteri/mak yang kurang suka ke dapur pepagi buta katanya.

    Kasihan PakJilap sarapan roti jerk dalam kereta padahal isteri mithali dia kat rumah sarapan kat warunglah pepagi, memacam dibantainya. Hehehe!

    ReplyDelete
  14. Banyaknya!!

    Mujur perut blh kenyang ngan roti. LM ni mkn dua bgks pun tak kenyang2, ekeke

    ReplyDelete
  15. Time2 lapar ni.. Tgk roti pun sedap..

    ReplyDelete
  16. Time2 lapar ni.. Tgk roti pun sedap..

    ReplyDelete
  17. eija pun suka roti gardenia ni yg jagung dan coklat.. lembut ja

    ReplyDelete
  18. eija pun suka roti gardenia ni yg jagung dan coklat.. lembut ja

    ReplyDelete
  19. Mia mmg borong roti klu balik dr kl. Kat sabah tak ada jual roti gardenia pesen camni..

    ReplyDelete
  20. hihihihihihi. laki kita pulak bedal je makan ape pun. kadang tak sempat makan kat rumah dia bawak bekal pegi keja. tu yang tak sampai kalau tak masak. tapi kalau penyakit malas datang sampai je hati sambil buat muka simpati sikit kata tak larat hihihihihi. tapi memang betoi tak larat tauuuuuu atau bangun lambat :p

    ReplyDelete
  21. anak2 saya sukalah makan roti nih

    ReplyDelete
  22. ala org laki mmg takkan bawa bekal punya... encik hubby saya pun sama la okje... kira okje untung lagi la pak jilap nak bawa roti... hehehe encik hubby saya nan hado... tak macho kot bawa bekal?

    ReplyDelete
  23. roti ni biasa aida buat kudapan nak gi keje.
    aida pun gi keje awal pagi.
    drive jauh. takde makanan, nanti ngantuk!!!

    ReplyDelete