Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 2 February 2016

Ber Akupuntur

Salam Selasa.....

Terima kasih weyh bagi petua semalam. Nantilah mak cuba. Bab sabun mandi tu, memang mak tau terbukti berkesan untuk hilangkan kesan darah lama yang melekat kat kain. Biasalah kan..... orang perempuan.

Knor, awak macam tau tau jer kan, kekadang mak masukkan kain baju terlebih muatan haha.... Satu lagi, sebenarnya kain penapis tu dah lama koyak, bendanya dah lama tertanggal pun. Mak pasang, asyik tercabut je, pas tu bising pulak tu dalam mesin basuh, sudahnya mak cabut terus hihi.....

Semalam mak dak korek pun habuk yang macam tanah liat kat lubang tu Knor. Terima kasih Knor, kalau Knor tak cakap, tahun depan belum tentu lagi mak sedar wujudnya tanah liat kat situ hehe.....

Korang pernah cuba Akupuntur tak?
Ni cerita minggu sudah, masa melawat PIL. PIL ceritalah pengalaman mereka buat Akupuntur. Pak Jilap pun terus nak test jugak. Nak merangsang saraf katanya! Kebetulan tangan dia pun ada kebas kebas kalau lama drive. 

Guna 10 batang jarum jugaklah sepanjang lengan tu. Ingatkan tak sakit, rupanya berasa jugaklah. Kata Pak Jilapahlah....... mak mana tau, mak tak rasa hihi.....

Tapi nampak macam dalam jugaklah jarum tu terbenam dalam daging. Mak rasa ada dalam 10mm jugaklah kot. Kata orang tu, kedalaman nak mencucuk tu bergantung pada tempat. Kalau kat bahagian perut mau guna jarum panjang batang kait tu kot hihi.....

Satu batang dekat kepala!
Setakat buat sekali, manalah nak nampak  kesannya lagi kan...... 

32 comments:

  1. ramai cakap bagus
    anum teringin nak cuba

    ReplyDelete
  2. Tak pernah cubna tapi pernah bawa Allahyarham mak buat pada satu masa dulu...

    ReplyDelete
  3. Nak berbekam pun CH fikir 10 kali Nom..
    Ni nak buat akupuntur ni..
    Seram CH Nom :)

    ReplyDelete
  4. erk, tak sakit ke kak cucuk2 tu.. huhu

    ReplyDelete
  5. NGERI ... KAK OK JE KE YG CUCUK TU ....

    ReplyDelete
  6. seramnye mak...kite bab jarum2 gini kim salam...upah sate 100 cocok pon tak lepas ni...berani gak tuan anas rela badan di cocok jarum gitu ek...takde keluar darah ke pastu mak?

    ReplyDelete
  7. ngeri nya nk bt akupuntur nih... tp kalu org berani ok je...
    ooo dlm jgk yek... ingat skit je

    ReplyDelete
  8. seramnya nampak terpacak jer jarum2 tu... cucuk hidup2 ke? atau ade sapu myk2 ka?

    ReplyDelete
  9. seramnya nampak terpacak jer jarum2 tu... cucuk hidup2 ke? atau ade sapu myk2 ka?

    ReplyDelete
  10. Dulu arwah mak kak Zai pernah buat rawatan acupuntur.Dia kena stroke nak bg darah berjalan lancar.

    ReplyDelete
  11. seramnya, kalau bab2 camni saya memang seram

    ReplyDelete
  12. ramai kata bagus, bolehlah cuba

    ReplyDelete
  13. ngeri pulak akak tengok Nom..main benam2 jarum..
    apa yg kaknoor sarankan tu betul kut..terutama bab sabun basuh main togah jer tak masukkan dlm bekas dia. siap basuh sabun masih bertabur dalam kain. sah2 kain tak bersih. muatan berlebih,air tak cukup nak kumbah kain baju tu. pengalaman akak ni Anom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi.....pengalaman saya jugak KY. Nak jimat karen katanya, penuh mesin saya humban baju tu hihi....

      Mesin basuh saya mmg tak de tempat sabun KY, sabun tabur atas baju jer. Tp untuk softener tu mmg adalah tempatnya.

      Delete
  14. Ngeri pula tengo jarum tu .. mesti terasa juga pedihnya kan

    ReplyDelete
  15. BetulLs HO, belum buang tempat trap habuk tu lagi, nantik kena cucik la mesin basuh, seriaunya tengok jarum cucuk sendiri ni..

    ReplyDelete
  16. Hihi sebnrnya kita ni mcm kembar jer....sehati sejiwa..2x5.

    Beraqua plk ye...byk jarum melekat tu...lps ni ringanlh bdnn ye dakkk...

    ReplyDelete
  17. hihihi adeh. takut jarum cano ni mak... tapi siapa yg pernah buat semua cakap lega bila buat akupuntur ni. Kwan aina migrain, lpas buat jarang sangat kena migrain. =)

    ReplyDelete
  18. erkkkkkkkkkkkkkkkkkkk lieya tak kan buat kak oiiii...takut kak....lieya ni kak kene urut pun takut n tak suke ini kan plak nak becucuk2 bagai gini huhuhuhu

    ReplyDelete
  19. Tengok jarum pun takut inikan pulak nak try. Memang tidaklah jawabnya. Takut kalau gedik juga nak try, ada yang sawan nangis kang.

    Eh, PakJilap tak kata ke rasa macam kena gigit semut ke, kena gigit anjing ke bila buat akupuntur ni? Tengok letak tangan macam rileks jerk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menjengkit jengkit gak mulut ngan mata tu, menahan sakit hihi....

      Org lelaki mana tahan sakit Kak Ton....

      Delete
    2. Menjengkit jengkit gak mulut ngan mata tu, menahan sakit hihi....

      Org lelaki mana tahan sakit Kak Ton....

      Delete
  20. benda alah ni tak pernah try lagi. serammmmm

    ReplyDelete
  21. Bab cucuk² ni agak seram sket lah nak buat.

    ReplyDelete
  22. wow seram la klu bab cucuk2 ni..klu camtu kena buat byk kali la nampaknya..bila tu next treatment.hehe

    ReplyDelete
  23. tak berani haih bab cucuk-cucuk macam tu..hehehe

    ReplyDelete
  24. Adehhh...tak berani la pulak. Macam ngeri aje main cucuk2 tu

    ReplyDelete
  25. erkk.... takut pulak tgk jarum2 ni okje.. huhuhu

    ReplyDelete
  26. alamak! takut nyer hu hu hu...

    ReplyDelete