Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 26 February 2016

Kafe Beriani Gam

Salam Jumaat... 

Ada yang mengidam Nasi Beriani ke hari ni?  Pak Jilap sukalah Nasi Beriani ni. Beriani Kambing ! Mak, walaupun cuma tolak batu dengan kayu, tapi kalau diberi pilihan antara Nasi Arab dengan Nasi Beriani, mak akan pilih Nasi Arablah. Terbayang sudah kelazatan Nasi Arab weyh!!

Korang pernah gi Beriani Gam Putrajaya tak ? 

Seingat mak, kafe ni dah lama wujud. Rasanya dari zaman anak sulung mak kecik lagilah. Kalau anak sulung mak pun dah 20 tahun, agak agak sendirilah dah berapa lama wujud kafe ni. 

Mak tau tempat ni pun sebab boss yang belanja mula mula tu. Lepas tu barulah mak ajak Pak Jilapah dan anak anak try. Zaman mak muda dulu dulu, susah weyh nak cari Nasi Beriani. Kalau rasa rasa teringin nak makan, cari jerlah Nasi Beriani mamak, tak pun, paksa jerlah kengkawan cepat kawen haha..... So bila dah tau ada port Nasi Beriani Gam, memang ulang sampai jemulah jawabnya hihi.....

Tapi yang syahdunya, kafe ni tetap tak berubah sejak dulu. Pegun gitu jerlah hihi....Tak de perubahan. Salah siapakah ini? Salah Pengurusan? Salah Pelanggan? 

Nak masuk ke kafe, terpaksa melalui pemandangan kereta kereta rosak cenggini. Bila difikirkan, macam seram jugaklah. Kang tetiba ada makhluk keluar daripada celah kereta tu kang ... acane? Hihi.....


Kafe Beriani Gam kat sebelah bengkel kereta ni jer. 

Macam macam jenis beriani ada ye. Pilih ajelah yang mana suka. Harga macam biasalah, atas Rm10 henggit. Mana nak dapat harga murah sekarang ni. Kalau nak murah, makan nasi dia ajelah, lauk bawak dari rumah hihi.....

28 comments:

  1. mak kite pon sama cam hang...lebih suka nasi arab dari nasi beriani...nasi arab yg berempah sgt pon tak berapa sangat...suka yg nasik dia putih2 kuning tu...sedap makan takde lauk pon no hal la...hahaha...betol la mak cam ngeri gak ar jalan nak pi restoren tu...ni gambo siang dah seram kalau malam lagi la seram kan...tapi hang ape susah pak jilap the super hero kan ada hang peluk la dia kuat2...hahaha :p

    ReplyDelete
  2. Alamak.. LAzat.. Nasib abik hari ni hari Jumaat. Layan Nasi Beriyani sebelah masjid la cerita dia.

    ReplyDelete
  3. Kalau kanda pun lebih suka nasi arab. Nasi beryani kambing depan specialist hospital Batu Pahat tapi sedap tau dinda. Kalau balik Muar cuba pergi ke BP boleh cuba:)

    ReplyDelete
  4. Kakak pun kurang minat nasi bryani,kalau takde sapa yang teringin sangat memang kami tak kan beli....teringin nak mkn nasi beryani tiap2 minggu ada jemputan pengantin pasti ada nasi beryani.

    ReplyDelete
  5. cer kak hainom cerita skit alamatnya...kot la lalu kat putrajaya boleh singgah...

    ReplyDelete
  6. baca ntrt akak nih bersungguh... ngn perassan mcm seram lagi2 tang psl lalu deretan kereta rosak tuh... tp
    rupenyer restoren sebelah bengkel kete... cubit gak akak nih

    ReplyDelete
  7. CH pernah juga makan kat sini Nom..
    Kawan yg bawa..
    Mula2 masuk cuak juga tengok kawasan laluannya..
    Siap cakap dgn kawan tu..
    Ko biar betul kat sini ada Kafe Nasi Berani Gam..
    Dah macam masuk hutan jer tengok ni..
    Kawan kata aku dulu pun macam tu jugak cuak..
    Tapi bila sampai memang mabeles nasi dia..
    Tak caya ko rasa karang..

    Bawah pokok jer kan Nom hahhaha..
    Tapi memang sedap kan Nom..
    CH mula2 cuak suruh patah balik..
    Sampai situ..
    Boleh menonong jer gi oder ..
    Tinggal kawan hahaha..

    ReplyDelete
  8. Kedai ni yg tepi jalan dari Kajang nak gi Putrajaya tu eh? Selalu nampak signbord je tak berani nak masuk sebab tak nampak mcm ada kedai pun dalam tu...huhuhuuu...

    ReplyDelete
  9. bryani2 ni.. JM bryani je la yang cheq kenai & dok ulang pi mkn pon.. klau pi belah2 Putrajaya tu tak sesat tak sah.. hihi, tp kot sesat2 jumpa signboard tu berbaloi la juga kan :)

    ReplyDelete
  10. nampak macam mabless sangat beriani tu

    ReplyDelete
  11. Ermmm, tau sesangat tmpt ni, laluan aku kalo ke putra jaya, tapi tk pernahla menyinggah ke situ, aku ni mak, nasi beriani ke, nasi arab ke kureng sikit, tp kalo pi kenduri aku bantai je, tu yg hairannya tu kan, wakaka...alah, mkn free sape pun tak tolak kan;)

    ReplyDelete
  12. Macam menarik aje. Ni tempat dekat dengan hospital serdang ker akak?
    Ker kat mana ni?

    ReplyDelete
  13. Nak kena singgah sekali. Rasa gam dia ;-)

    ReplyDelete
  14. ky pun lebih suka nasi arab. nasi beriani dpt mkn free taklah nolak..hehe

    ReplyDelete
  15. Nasi Hydrawmaut pun ada...sib bek x maut kihkih

    ReplyDelete
  16. Nasi Hydrawmaut pun ada...sib bek x maut kihkih

    ReplyDelete
  17. sy ni macam sedia maklum nasik2 ni kureng sikit..tp klu diberi pilihan..nasi beriani ke nasi arab bedal je..janji sedap.hehe..

    ReplyDelete
  18. Kak Zai pun sudah byk kali masuk cafe ini. Memang betul kata hainom kedainya tak berubah dan jalan nak masuk pun menakutkan.

    ReplyDelete
  19. Bunda kalau dah lapar sangat tak kiralah nasi arab ke nasi beriani ke...kalau dah ada depan mata,ngap jer...asalkan kenyang...nak2 pulak free...hahaha...

    ReplyDelete
  20. Makkkkk! aina pernah jugak makan sini. Boleh la buat lepas ngidam. hihi Sebab dkt dgn upm masa study dlu kan. Student mmg suka food hunting ni. Kikiki Dpt makan sedap je happy. ^^, Tp betul laa mmg sama tak berubah kedai nya. hihihi

    ReplyDelete
  21. tertelan air luir kita menengoknye mak

    ReplyDelete
  22. kira tak berapa gemo makan nasi2 cenggini. tambah2 kalau mamak yang masaknya huuuuu

    ReplyDelete
  23. selalu nampak signboard tapi tak pernah smp.. samalah kita kalau suruh pilih beriani ngan nasi arab mesti pilih nasi arab.. esp kalau kat arab betoi lagi sedapkan.. uish teringat2 lak...
    dah lama yer tempatni.. tapi yer jugalah... putrajaya ada diapun adalah kot..

    ReplyDelete
  24. Banyak kali dah Mak kita terjah tapi kerapnya kita tapau bawa balik. Hilang selera kita nak makan kat situ dengan suasana yang ala-ala suram dan kelam ni walaupun makan berianinya di tengah panas terik mentari.

    View memang tak cun tapi makanannya boleh tahankan, Mak. Kalau makan tetiba aje nak balik kampung makan beriani kat BP. Sebab itulah kita jarang makan kat sini. Huhuhu!

    ReplyDelete
  25. aida biasa nampak signboard tu.
    tapi tu la , tak pernah gi makan situ...

    ReplyDelete
  26. Boleh cuba nanti...
    Selalunya abang dan adik saya yang rajin makan kat sini.

    ReplyDelete
  27. gelak dlu lah okje..
    klau nk bwa lauk pauk dr rumah. ekekeke.
    saya pon suka nasi arab lg dr nasi beriani..

    ReplyDelete
  28. Masa baru2 pindah sini incek suamo dh bw mkn sekali. Masa tu rindu nk briyani gam blk segamat x sempat ngap. Dia kata org cerita sedap. LM mkn briyani ayam kg. blh la kot.. Tak la sesedap restoran pemes yg kat kg halaman daku. Harga pun jauh sgt beza. Dan paling tak best suasana, kerusi.. Kebersihan.. Kurang menepati piawaian bila bawa ank2 kecil dan ramai.

    Kereta byk masa tu. kami terpaksa pusing kat kuil india tu. sempit sgt nk selisih agak payah. Pastu kena taik lembu lak kat kuil tu tyar kereta. Adohaiii tu lah sekali gi sana.ank2 x brp nk johor x heran klu sebut briyani gam.

    ReplyDelete