Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 7 April 2016

Bakal wakil Malaysia

Salam Khamis .....

Dah Kak Ton kata mak celebrate bezday 365 hari kan! Ambik peluanglah apa lagi hihi.....Meh mak nak tunjuk satu lagi hadiah dari Pak Jilapah. Hadiah ni sebenarnya lagi special daripada yang tu tau. Tapi biasalah manusia kan...... memandang duniawi sesaja, maklah tu hihi.... Tak denya dapat Pandora ke hape haih! Itu Lieya Latiff !!! Huh..... nampaknya  sampai habis musim pun, tak merasa Pandoralah mak ni haha.....

Tahun ni tak de kad, ucapan tulis atas wrapping paper jer! Jimat! Hihi....


Al Quran baru! Lengkap dengan panduan hukum hukum tajwid, panjang pendik dan sebutan makhraj sekali hokay! Brilliant haaa......kumpul pahala sorang sorang!

 Tahun depan mak boleh wakil Malaysia nampaknya ni hihi.... 

Untuk dengung, panjang pendik bacaan, qolqolah, waqaf, boleh tengok pada perbezakan warna pada tulisan tu. 

Sekarang ni mak bertaranum pakai Al Quran ni je. ( Ceh! bertaranum konon...... macam terer hahaha..... Taranum mengikut kamus maklah weyh, maksudnya baca qur'an macam biasa tu. Baca biasa biasa pun kelam kelibut, ada hati nak bertaranum konon hihi.....Lainlah Kanda Zakie kan, johan menunggu negeri Johor katanya hihi...... Qur'an ni mak beli dengan office mate masa kerja dulu. Sampai sudah belum khatam khatam weyh. Nampak sangatlah rajin baca Qur'an. Malu ngan Nabil. malu ngan Azhan! huhu.....




31 comments:

  1. Quran ini, pandang pun dapat pahala apatah lagi membacanya dan tambah lagi kalau faham maknanya... :)

    ReplyDelete
  2. semoga bermanfaat ;) inshaAllah tahun depan wakil Malaysia plak

    ReplyDelete
  3. hadiah yg terbaik ni...sura aminnkan bakal wakil Malaysia tu..:)
    mana tau boleh bg saingan pada kakZakie.. hihi..

    ReplyDelete
  4. akaaaaaaaaaaaaaakkkk...pandora itu hanya duniawi ajeeee ahahahaahahahah..... xpe tak dpt pun heheheeheh...

    hadiah akak ni lagi terbaik tauuu kak.....lieya penah beli alquraan ni kak bagi hadiah kat kawan opis yg nak pencen..... utk diri sendir nak beli tapi dah ade 3 alquraan kat umah ...tapi nak beli jugak nanti..saham akhirat org kataaaaaa ....kan kak??

    ReplyDelete
  5. wah byk hadiah bday...hehehe...best quran ni..

    ReplyDelete
  6. En abang dah belikan yg terbaik jgn simpan dinda. Duduk rumah tu kalau setiap habis solat waktu baca 5/6 muka kanda rasa sekejap aje dah khatam. Buat macam kita buat masa ramadhanlah..

    Bagus naskhah yg en abang dinda berikan ni. Ada satu budak yg ngaji dgn kanda guna ini. Anak lecturer..

    Pandailah dinda tu nak ajuk kanda ye:)

    ReplyDelete
  7. kerlasssss hadiah hang tu mak...bukan senang nak dapat tau...dari dapek teddybear dan seangkatan dengannye 10,000x baik hadiah hang ni...semoga hang happy2 sampai jannah mak... :')

    ReplyDelete
  8. Hadiah ni memang terbaik dari hadiah yg tu ye Nom..
    Aaamiin semoga Hainom akan mewakili Malaysia satu hari nanti..
    Semoga dimakbulkan doa CH ni Nom..
    Wakil Malaysia gi Haji tahun ni Nom sebenornya :)

    Hihihi bukan auntie hainom jer yg malu dengan Nabil..
    Mama Nabil ni lagi malu.. target nak hafaz tu tak sampai lagi..
    Memang nak kena paksa diri CH ni Nom.. :D

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah..bolehla mak bertarahainom..eh tak, bertaranum..

    ReplyDelete
  10. hadiah yg lg bermakna dr lambogini akak tuh kan...
    alhamdulillah pasni blh la lawan nabil kak yati ek

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah...seimbang dunia dan akhirat... :)

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah...hadiah yang sangat bermakna tu, bagus ada al-Quran yang macam tu, amboi mak hebat tu bertaranum

    ReplyDelete
  13. Hadiah yang bernilai sungguh ni nom untuk melangkah ke syurga .pandai pak jilap pilih hadiah.
    Akak pun skg selain sibuk ngadap blog ,mengaji juga ,3/4 mukasurat setiap hari...kesakitan yang akak akami ni banyak menginsafkan akak.

    ReplyDelete
  14. Malu pd perkara baik sgt2 bgus tau dear..bila kita terasa mkna nya dlm diri ada iman,takut klu tk terasa lgsung itu yg tkut..knor pun ada tafsir yg bwh tu..tu setiap minggu kita org terjemah sama2..klu sorang2 ke laut jugalh..
    Mengaji hari2 kecuali period..utk mgjr mmd knor ajar juga klu period pun..tgok mna silap jer sbb mmd dh lncar,tpi blum khatam.kna hri2 bca sbb buat hafazan,klu nk kuatkn ingatan bca lps mgrib dn lps subuh..yasin seeloknya bca setiap hri lps subuh...byk sgguh kebaikkn bca yasin setiap hri lps subuh tau in shaa Allah syg hainom.

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah
    hadiahyg sgt bernilai.

    ReplyDelete
  16. ini lagi sy jeles... nak beli tak jgk terbeli nyer..hihi

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah dapat hadiah istimewa. Melangkah ke syurga jika diamalkan. Semoga satu hari hajat anom dimakbulkan.

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah. Lepas ni boleh jadi wakil negara. Bagus Quran macam tu akak.

    ReplyDelete
  19. Alhamdulillah dapat hadiah Quran cantik dari abam Sado.

    ReplyDelete
  20. Lepas ni boleh selalu-selalu baca Quran akak. Nanti abg akak pun dapat pahala juga hasil dari bagi hadiah kat akak.

    ReplyDelete
  21. Ni nak tanya sikit... tang bila tu nak wakil Malaysia agaknya? Tahun ni memang tak dapatlahkan, dah ada dah pemenangnya.

    Mak, Quran dah cantik. Hadiah daripada yang tersayang lagi. Betul-betul taranum ya, Mak. Jangan tertidur pulak masa mengaji. Lambatlah kalau gitu nak khatam Mak oi ^_^

    ReplyDelete
  22. hadiah lagi???wah..sayang sungguh cik abang kat dia..heheh..
    Ni tahun depan kalau tak dapat wakil malaysia kami harap dapat wakil johor pun jadi la ye..berharap sangat nih..jangan dihampa kan ye..


    hahhah

    ReplyDelete
  23. trus tak tau nak komen ape bila tengok hadiahnye.
    good luck yer kawan.

    i rasa mcm tamparan hebat singgah di pipi.. kenapa entah.

    ReplyDelete
  24. Kat umah ni pun ada 1..tah bila nak khatam pun tak tahu...haha
    Mmg bole wakil malaysia ni

    ReplyDelete
  25. Manfaat jgn tk manfaat, sehari sehelai mukasurat, in shaa Allah hujung syawal ke bolelah khatam..

    ReplyDelete
  26. alhamdulillah...nanti boleh tadarus sama2..

    ReplyDelete
  27. wah terbaik ni Nom.
    alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  28. hadiah yg sgt bermakna..so tak faham2 lagi ke..rajin2 sikit tanam azam at least setahun sekali kena la khatam.hahaha

    ReplyDelete
  29. bestnya...moga dapat kebaikan bersama
    Makk.....Romantik gitew :)

    ReplyDelete
  30. Best hadiah ni mak. Sambil2 mak jilapah kumpui pahala dapat tempias kat pak jilapah sekalim auchhh sweeettttt

    ReplyDelete