Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 29 April 2016

Gonjeng pun gonjenglah

Salam Jumaat.....

Tayar Ferari Pak Jilap kena paku pulak malam tadi so terpaksalah Pak Jilap bawak Lamborghini mak ke tempat kerja. Sajalah tu kan, nak bawak keta baru...... Mak pulak jadi mangsa, terpaksa bawak keta ke workshop. Siap suruh mak buat balancing lagi.... ceh!


Bila dah bukak tayar, tayar pulak dah makan tepi, koyak, brake plate pulak dah nipis katanya..... Mak, ha 'a kan ajelah. Nak cakap lebih bukannya tau apa pun. Tapi memang dah biasa pun dengan workshop ni. Workshop depan rumah. Ferari lama mak dulu pun selalu jugak hantar sini, so insyaallah boleh dipercayai kot..... 

So Pak Jilap cakap, tukar tayar spare jer dulu. Dah workshop tak de stock tayar yang sama saiz. Bila mak WA dia gambar ni, dia boleh tanya pulak kenapa tak tukar sport rimnya.... Gonjeng katanya! Tak puas hatilah tu!!!!! Laaaa..... mana orang terfikir!!! hehe.....

 Alahhhh.... oklah tu, gonjeng pun gonjenglah, sementara jer pun ....


21 comments:

  1. Gonjeng tu "Rare" kan mak..Yang penting body Lamborghini mak terbaik..Hihihi !

    ReplyDelete
  2. Gonjeng tu apa? kalo ikan gonjeng goreng SB tau..hihii..

    ReplyDelete
  3. sementara ok lah tu, lelaki ni macam tu lah itu pun nak kesah, pompuan tak kisah pun kalau tayar gonjeng janji boleh bawak...hehehe sayalah tu

    ReplyDelete
  4. Kira oklah boleh juga diharap bawak kereta ke workshop.macam sy isi minyak pun en suami buat.klu pergi workshop tu memamg sy nganga je la.hahaha..

    ReplyDelete
  5. Ingat apa yg gonjeng, ni bahasa jowo kan, makna botak, betul tak?
    Den dulu penah dok umh mak sedara kt batu pahat masa jaman sekolah, jadinya penah gak la dgr bbrpa pkataan jawa ni.

    ReplyDelete
  6. Ingat apa yg gonjeng, ni bahasa jowo kan, makna botak, betul tak?
    Den dulu penah dok umh mak sedara kt batu pahat masa jaman sekolah, jadinya penah gak la dgr bbrpa pkataan jawa ni.

    ReplyDelete
  7. Hantam saja lah mak..
    Pakai lah dulu..
    Gonjeng belakang kira kan..
    Hahhaha..

    Orang lelaki ni part kereta memang di jaga sangat..
    Kita yg pompuan mana ada kesah..
    Lenjan je janji bergerak..

    ReplyDelete
  8. Nanti kasi tukarrr ye....bangggg!!!

    ReplyDelete
  9. Eh, Eh! PakJilap ni ngengada tau! Dahlah hantar private secretary pergi workshop, nak demand pulak. Kata suruh tukar tayar, tukar tayar ajelah. Ya tak, Mak?

    Sebab kedai tu depan rumah, esok suruhlah PakJilap pergi sendiri tukar empat-empat tayar tu sekali siap pakej dengan sport rim baru!

    ReplyDelete
  10. saya sama macam pak jilap...kenapa gonjengggg macam tuuuu tak cantik di mata..kekekee..

    ReplyDelete
  11. org laki itu lah yang dorang amek berat sangat...kita togel mcm tu ok je pun kan kak kan...janji boleh bawak...haha...

    ReplyDelete
  12. okey je nampak..
    kita, kereta asal leh gerak okey lah...
    selalu laki kita bila naik kereta kita complint lah.. eh ada bunyi itu lah, inilah...
    kita naik x dengar pun.. padahal x pernah nk perati.

    ReplyDelete
  13. takpe nanti dah tukar baru dah tak napok gonjeng nyer

    ReplyDelete
  14. Lelaki memang suka kalau tukar tayar mesti nak tukar rim sekali.

    ReplyDelete
  15. gonjeng ya..suka ayat tu
    lps ni cantik dahhh

    ReplyDelete
  16. ha ha..gonjeng ye ok je..boleh guna perkataan tu kat kereta ke

    ReplyDelete
  17. Klu tukar spot rim kena tukar tayar skali nom ..
    Tayar/ rim spare kecil jer ..
    Angger arek spot rim yor harus tukar 1 set.

    ReplyDelete
  18. Klu tukar spot rim kena tukar tayar skali nom ..
    Tayar/ rim spare kecil jer ..
    Angger arek spot rim yor harus tukar 1 set.

    ReplyDelete
  19. biasalah kalau suruh kita bawak keta gi bengkel. yang dipesan yang itu jela dibuatnya. itu pun mau jugak kan kihkihkih

    ReplyDelete