Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 12 April 2016

Mana Telurnya

Salam Selasa.....

Bertabahlah dengan cerita kampung mak yang belum habis ni ek.....

Selalunya mak kalau sampai kampung petang tu, malam tu memang jarang masak. Sebab utamanya dah tentulah malas haha...... Hish !! Penat tau duduk dalam kereta 2 jam setengah tu hihi....
So jalan paling mudah, makan kedai ajelah.... Yang penting kena cari kedai yang dekat dengan rumah. Sebab kalau jauh, bonda akan bising! Sebab dia kena tinggal sorang sorang. Dahlah balik sesekali, asyik keluar jer! Ha....dia punya statement! Nak diajak sekali, memang dia tak naklah, selain daripada bertongkat empat, payah nak turun naik, memang pantang dia makan kedai. Orang dulu dulu, biasalah...... kan jimat.... 

Kedai yang selalu mak pergi, dah tentulah Nora Cafe..... Kalau ikutkan, banyak jer gerai gerai tomyam tepi jalan lebih dekat dengan rumah, tapi malaslah asyik hadap Tom Yammmm jer! Kat KL dah tentulah Tom Yam, tak kanlah balik Muo pun nak Tom Yam jugak.

Namanya pun tekak orang Muo kan, sesekali balik kampung wajiblah dia mintak Mee Bandung hihi....Budak budak ambik western, Pak Jilap mengalah malam tu, ambik paling murah,  Puding Sagu hihi.... Gasaklah...... mohon bagi laluan kat mak, mak lapo malam tu, mak nak makan Mee Bandung. 

Mee Bandung Muar
Sampai atas meja terus mak selak Mee Bandung ni ke kanan ke kiri. Mana telurnya???? Tak jumpa pun! Silaplah kan..... hidang Mee Bandung kat orang Muo tak de telur! Lainlah hidang kat Puan Kutu ka, kat Makcik Senyum ka, depa tak biasa. Hidang kosong pun dia balun.....Eh! Ya ka? hihi....

Lupa katanya..... Ceh!!! Terbantut selera makcik tau! Kasi taruk sekarang jugak! Gituu..... berani nak derhaka dengan makcik kilauan?hahaha....

Berapa lama dah meniaga ni?? Haih..... bukan ke Telur pecah sebiji tu wajib ada dalam Mee Bandung Muo!!! Makcik bukan marah ni tau, nasihattttttt.....

36 comments:

  1. Kut kut ada kat bawah kut tapi dah ngaku terlupa, jangan sampai kenyang nak nasihat, laparq baru bunyi "roar" tu berkesan hehe :)

    ReplyDelete
  2. Kelakarlah baca..mana telur niii
    bole lupa pulakkkk
    x de telur bukan mee bandung namanya haha

    ReplyDelete
  3. Betul lah nom lupa lah tu.Ganjil kan kalau mee bandung takde telor...
    Yalah penat duk dlm kereta tak kan nk bersilat kat dapur pulak...kan.

    ReplyDelete
  4. iye la kak...patut ade telurnye...baru betul2 pior mee bandung....kite anggap jek laa ni mee bandung murtad ekekekeekekeke...telur yilek ...atau lupe nak pecah telur mase kuah dah mengelegak....

    ReplyDelete
  5. blogwalking http://albumretro.blogspot.my/

    ReplyDelete
  6. nasihat makcik tu makan dalam dibuatnya hehehe

    ReplyDelete
  7. pastu dpt tak telurnya kak ....

    ReplyDelete
  8. Mak dah pastikan betul-betul telur tu tak masuk ke dalam mulut anak-anak Mak mahu pun PakJilap? Yalah, manalah tahu masa Mak sibuk nak berselfie depan kedai, mereka dah rembat telur tu dulu. Telur dalam mi bandung ni sedapnya lain macam. Berdesup masuk mulut enaknya. Hehehe.

    Ingatkan telur apalah yang hilang tadi tau, Mak! Lain kali kalau balik kampung mintalah nasi beriani gam satu. Mak dah lupa ke apa motif balik kampung? Nak makan makanan famous orang BeePee ler tu ^_^

    ReplyDelete
  9. adui...sedapnya. lama dah tak ke muar pekena mi bandung

    ReplyDelete
  10. mi bandung udang galah mak pernah try tak?tapi betul..tak rock mi bandung takde telur.nasib baik lapo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ke? Takut ar nak makan mesti mahei tu.....

      Delete
    2. kat tanjung agas...mahal la jugak, tapi bg saya xdela best mana

      Delete
  11. Hihihi..
    Tak kan tokeh mee bandung kat MUO tu tak tahu trademark mee bandung tu ada TELUR..
    Silap lah tokeh tu..
    Ada dia buat kat pinggan Orang MUO pior ni..
    Lain lah CH ni..
    Menantu orang MUO jer hahaha..

    Dah kata terlupa letak telur tu..
    Dia letak balik tak telur tu Nom...
    Mana sedap tak ada telur mata separuh masak kat mee bandung tu kan..
    Perghh macam nak mencari mee bandung pulak bila gi MUO ni semula..

    ReplyDelete
  12. over tau akak nih, udahla duk dlm kete bkn dia drive pun... compom dia membuta je hahhaha...
    pastu nk mkn kt kedai lak...

    tp mmg betul kan kak... mee bandung muar tanpa telur mmg tak ngam...
    terus jd tak sedap bila tlr tuh takde kan...

    ReplyDelete
  13. Wahh...ini boleh mendatangkan marah.
    Mana boleh tak ada telur sebiji..tak lengkap sajian...hihi

    ReplyDelete
  14. Haah.. Ni mmg dah dikira derhaka sangat dah ni.. Telur tu yg feeling dia lain macam bila makan dgn mee bandung kannn, hehe~

    ReplyDelete
  15. org johor tau lah yer.. kalo zura harus kena tipu idup2 dah.
    kita mana lah tau mee bandung kena ade telur. hahahaha
    mee bandung pon jarang skali makan. hahahaha

    ReplyDelete
  16. kan??bukan mee bandung kena ada telur ke dalam nya..ada pulak terlupa..entah2 masa Okje datang tu dia tengok muka "makcik ni macam tak cerewet je..bagi je lah mee bandung tak de telur.."...hehehhe

    tapi betul la..saya klau makan mee bandung telur bagi kat anak..hahaah...saya macam yang pecah2 sikit tu je..yang seketoi bagi kat anak..

    ReplyDelete
  17. sedapnyaaaaa...terus teringin mee bandung...balik keje ni nak makan la...huhu..

    ReplyDelete
  18. Sesekali tk mkn tolor pun takpekan org muo.....len kali bawa tolor dlm handbag tu..hihi kecemasan

    ReplyDelete
  19. cemana cef boleh terlupa ni, memang sbg pelanggan nak marah juga kita

    ReplyDelete
  20. Rasa tak lengkap kalau takde telur

    ReplyDelete
  21. Hahaha... kan dah kanda ketawa besar dibuat dinda ni kan.
    Dia tak tahu org yg order tu org mana dinda. Memangkah tak ada telur tu bukan mee bandung tempat kita kan..kan..:) habis tu dia bagi tak telur pecah sebiji dinda?
    Kelakar betullah..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagilah kanda....dah dinda tanya, bukan sekali dinda makan kedai tu. Dia ckp sorry kak terlupa huhu...Takkan tak perasan masa senduk dlm pinggan tu ek kanda...

      Delete
  22. Kita kt Brunei pun tau tau! Anom mee bandung mesti ada telur alahai mmg tk lengkap kan, mungkin kehabisan stok kot! beraNinya Anom ni maklum org Muo ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape lak tak berani KN....saya berani jer kalau kerana benar hihi...

      Delete
  23. Dia lupa dek kerana tgk wajah mskcik kilauan yg berkilau2 tu..
    Cian TAJ mkn puding sagu aje, kenyang ke, dahla kena drive, lainlah penumpang sebelah tu, lelap je lebih, aikss, dia pun dpt lebih, mmg ko istri misali la mak, kih kih..
    Aku kan mak, ada tolo tkde tolo kalo dh lapa aku balun je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hish rugi weyh.....harga tu masuk tololah hihi...lagi pun tak cukup bahan tu namanya kalau tak de tolo

      Delete
  24. mmg silap besar lah kan..
    hihihi
    nasib mak berani mintak.. kalau x x merasalah telurnya ye.hihihi

    ReplyDelete
  25. kihkih..kalau bg kat cik nor..confirm bedal jer..isinya xthu apa yang tak ckup..:)

    ReplyDelete
  26. amboi..sy jugak yg kena.huhu..mee bandung telur memang wajib kot.klu msk sendiri tak kisah la tak letak.kt kedai bnda wajib tu..potong singgit la harga mee bandung klu cmtu.hahaha

    ReplyDelete
  27. Dorang silap cust pulak malam tu ekekeke. Mjur kak nom kita x mintak ganti rugi dua bijik sebab cuai aritu ekekeke

    ReplyDelete
  28. ha ha ha... diorang gelap mata tak nampak telur bila mak kilauan masuk tu, nom :)
    sabo...
    sabo...

    ReplyDelete