Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 19 April 2016

Nasi Kukus jerlah

Salam Selasa.....

Masa pergi The Curve hari tu bingung mencari tempat makan. Kedai makanan punyalah banyak. Tapi tetap susah nak buat pilihan. Tekak teringin nak makan western, harga pulak kurang menepati bajet. Kalau dah sepinggan cecah Rm50 henggit, mulalah sawan bakhil mak datang haha......  

Sudahnya makan nasi kukus jerlah. Kenyang jugak! Harga pun berpatutan, pakej dengan Teh O ais lagi.



Ada ayam goreng, kuah gulai, sambal, ikan bilis dan timun. Okaylah...... Cuma nasi dia sedikit peroi.  Yelah dah katanya nasi kukuskan, takkan nak lembik pulak! Hihi...... Tapi rasanya ada jugak nasi kukus yang lembut kan? 

Dah.... dah.... tak payah nak gaduh gaduh, buat kesimpulan terus, kalau nak makan nasi lembut, sila masak sendiri! Senang! haha.....

35 comments:

  1. Sebelum keluar makan kenyang dulu, dah kenyang tengok steak pun toleh ke kirik kanan kirik hehe.seolah geleng no kan.betul kalau lapar masuk ke kedai apa-apa tah, lepas tu tak puas hati, tapi kalau pegi ramai salah seorang bole menyelamatkan keadaan..comel princess aunty intai skit :))

    ReplyDelete
  2. Yelah... kalau kanda pun setakat nak isi perut yg lapar sepinggan RM50/- memang jadi bakhillah. Baik beli ikan yg harga RM50/- masak kat dapur sendiri boleh makan sekeluarga:)

    Adik apasal tenung aje nasi tu? Ngap ajelah... tak payah tunggu ibu:)

    ReplyDelete
  3. eh! nasi kukus la sedap mak oiiii...baru tengok ayam sipi2 dalam gambo petama tu je kite dan telan2 ailio tau...bila tengok gambo kedua pulak terus laju2 amik tisu pekup mulut...hahaha

    ReplyDelete
  4. nasi kukus.... perghhh sedap... mmg fav akak...

    ReplyDelete
  5. Kakcik rasa sekarang ni memang kena jadi bakhil dang sangat berkira. Duit pergi bagai angin, dapat dirasa tak dapat dilihat. Kakcik sanggup minum air sahaja bila makan di luar memandangkan perut anak-anak (atau suami) lebih perlu diutamakan...

    ReplyDelete
  6. betul la tu okje..kalau nak makan sedap ikut piawaian tekak kena la masak sendiri kan he he

    ReplyDelete
  7. Nasi kukus pun ok,akak tengok nasi dengan lauk tu banyak...tentu kenyang sangat makan sorang sebungkus .
    Kalau akak 50rm sepinggan tu memang telan air liur je lah tengok orang makan.Sebenarnya mahal ke murah janji perut kenyang ..sama je.
    Yalah knpa anak dara kecik tu merenung nasi penuh makna tu

    ReplyDelete
  8. Favourite ain tu Nasi Kukus. Kalau kat Kuantan ada Nasi Kukus Mama, sangat favourite. Hehee !

    ReplyDelete
  9. Mak dah sampai The Curve rupanya. Tak sesat ya, Mak ^_^

    Nampak macam sedap aje nasi kukus tu. Simple pun takpa janji sedap sehingga menjilat jari dan tak cukup makan sebungkus!

    Eh, kita tak sukalah Mak nasi lembik. Tak selera makan jadinya.

    ReplyDelete
  10. HUwaaaa akak buat kiter lapaaaa laaaa!

    ReplyDelete
  11. waaah kalu sepinggan rm50 mmg pikir dua kali nk mkn kak...
    hayaki mmg terkenal jgk tuh... jnji konyang... nmpak menyelerakan sgt tuh

    ReplyDelete
  12. okey la tu beralas nyiru lagi.. sama la, nasi bila lerai sangat tak syok kan, lain la kalau basmathi tu lain cerita :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jenuh pikir tadi Sue....apalah nama bekas tu....nyiru rupanya...

      Delete
  13. Zura pon berkira kalo makanan harga yg melampau camtuh.
    selalu pikir. kalo rm50, dah boleh guna utk belanja makan seminggu kat opis.
    hahahahahaha

    nasi tu sangat menggiurkan.
    huhuhuhuhu.

    ReplyDelete
  14. Nasi kukus jauh lebih sedap daripada western mak.. Hihi. Nampak menyelerakan nasi kukus tu. Haih, lapar lagiiii

    ReplyDelete
  15. Awak bikin saya kecurrrlahhhh...last beli nasi kukus raya thun lpsss...lama tuu

    ReplyDelete
  16. makk kalau rm 50 bukan mak je sawan bakhil kita pun sama makkkk.. haha. bukan berkira nak makan.. sesekali hujung bulan blh la ikut selera tekak. Kikiki.. btw, nasi kukuih mmg sodap la nak nak lagi ayam panas panas n garing.. fuh menyengat lain maciammm..

    ReplyDelete
  17. nasi kukus ermm lama dah tak makan ni kan

    ReplyDelete
  18. Alahai..sedap nya!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  19. Kak Zai pun suka makan nasi yang agak lembut. Nasi kukus pun ok lagilah kalau sambalnya sedap.

    ReplyDelete
  20. Dia biasalah Fair, tkkan adanya nk mkn dulu sbl kuar ukur jln tu, kang tk lengkap misi ukur jln dia, ha ha.
    Eh, nasi kukusla sedap, tu tgk kan main lagi lauk dia, kalo masak sendiri pun takdo do nk masak bebanyak jenis gutuh, ye tak mak? Haa..kan dia hangguk tu.

    ReplyDelete
  21. Dia biasalah Fair, tkkan adanya nk mkn dulu sbl kuar ukur jln tu, kang tk lengkap misi ukur jln dia, ha ha.
    Eh, nasi kukusla sedap, tu tgk kan main lagi lauk dia, kalo masak sendiri pun takdo do nk masak bebanyak jenis gutuh, ye tak mak? Haa..kan dia hangguk tu.

    ReplyDelete
  22. ye Anom..dah masuk kilauan emas ni..suka mkn nasi lembik. nasi kukus selalunya keras sebab di kukuskan. sereten makan.. kena tolak dengan air..hihihi

    ReplyDelete
  23. Sedap nampak nai tu. Pergi tempat standart. Harga RM50 tu dah jadi biasa. Balik makan nasi tu kan akak.

    ReplyDelete
  24. Nasi kukus makan panas-panas sedap ni mak. Sedapnya nasi kukus.

    ReplyDelete
  25. Macam seronok pula makan nasi beralaskan benda tu.

    ReplyDelete
  26. ui..nasi kukus la plk..yummy..:)

    ReplyDelete
  27. western apalah tu smp sepingga 50hinggit..makan nasik kukus 1 famili pun tak habis 50.sedap pun sedap.huhu..

    ReplyDelete
  28. sedap tu nasi kukus..nyumm3, memang entri makanan je lah ni ye mak, mujur tak puasa hari ni, kalau tak berdondang sayanglah perut ni ha

    ReplyDelete
  29. Kat tmpt CH ni nasi kukus dia lembut Nom..
    Anak2 suka..
    Kalau tak dan nak masak situ lah CH halakan kereta 😂
    "Kak nasi kukus 4"
    Hulur jer duit rm20 ..
    Senang hidup mak 😅😆

    Tapi memang nmpk peroi nasi tu Nom..
    Kurang kan mood nak mkn kan..

    👍👍👍 masak sendiri kalau nak sedapkan 😁😁

    ReplyDelete
  30. Nasi peroi pun confirm licin kannnnn? Kihkihkih :p

    ReplyDelete
  31. Mia tak suka makan nasi lembik ... yang peroi2 tu lah best okje, tambah pula dengan kuah pekat, memang bertambah2 ..

    RM50 sepinggan memang tak payahlah okje .. mahal ya amat.

    ReplyDelete
  32. nasi kukus lagi sedap klu lembut sikit ...

    ReplyDelete