Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 1 April 2016

Sawan Hujung Minggu

Salam Jumaat....

Hari ni Tuan Tanah mengalami sawan mabuk aka sawan hujung minggu.....

Penawarnya kena makan rebus rebus, tak boleh makan goreng goreng. Kalau makan goreng goreng jugak, nescaya boleh bawak kepada muntah dan pening kepala. Tambah kronik lagi kalau kena masak sendiri haha....



Syukur masih dapat merasai nikmat makan.
Selamat berhujung minggu korang....

29 comments:

  1. Rebus-rebus gini siapa pun suka dinda
    Pilih ajelah 'binatang' apa yg nak direbus.
    Sampai masa sauk masuk pinggan tinggal ngap!

    ReplyDelete
  2. rebus pun okey jugak..kesihatan kena jaga..Ikut style Jepun..diaorang pun banyak makan yang rebus2 jugak kan..

    ReplyDelete
  3. Makan makanan rebus-rebus pun sedap juga... Makanan sihat katanya... :)

    ReplyDelete
  4. Hihihi ingat pening2 dan rasa nak muntah..
    Agry Bird dapat adik lagi apa..
    ghupe nyer teman gi makan2 steambot ye..
    patutlah rebuih2 gitew..
    elok lah Nom..
    tak lah bertambah lemak tepu kan..
    asyik bergoreng jer hahahha

    ReplyDelete
  5. hahahaha.. mmg betul tu mak.! Makanan goreng goreng jgn amalkan selalu. Makan rebus rebus, stim stim, grill grill je pasni. =D Gaya hidup shat gitu..

    ReplyDelete
  6. eleh ngegada tau... alasan mls msk lah tu hehehe...
    sesekali layan johnys mmg best kan kak...
    dana pun baru jgk belanja family mkn situ lps gaji aritu....

    ReplyDelete
  7. Ingat sawan apalah tadiiii...mmg pns2 ni rebuslh sesuai..

    ReplyDelete
  8. sy tak berapa nk mkn hat rebus2 gini ....klu yg direbus tu sayuran boleh la masuk tekak klu lauk2 ... mmg x la .. hehehe
    sbb tu kot ai kurus kot memilih benor mkn nye

    ReplyDelete
  9. selamat malam Anom
    memang sedap rebus2 ni
    tambahan kalau ada masam2 sikit adoii ckp pun tak guna tau

    ReplyDelete
  10. Klau rebus mcm ini mknnya lg byk dr yg bergoreng. Nak dapat udang besar2 lg laju mknnya.Lainlah klau sayur dicelup dgn air mendidih aje hihihi....

    ReplyDelete
  11. Anom...yg bawa kak Zai jalan2 tu menantu oversea juga tp yg Siam bukan UK.

    ReplyDelete
  12. Cuaca panas ni elok lah makan rebus2 .Rebus2 steamboat lagi lah menyelerakan ...

    ReplyDelete
  13. saya pon merebus-rebus gak kat rumah harini, steamboat homemade, sambil makan sambil buat lawak bodoh dgn member2 rumah,,hahaha..seronok kena sawan dihujung minggu,, XD

    ReplyDelete
  14. amboiiiiiiiiiiiiiiiii geng, setiap minggu ada je sawannya, hi3

    ReplyDelete
  15. cewahhh..mmg sawan klu mcm ni..hikhik
    alhamdulillah masih boleh merasa nikmat sedap..

    ReplyDelete
  16. Ai Okje.. selamat berhujung dan selamat sambung cuti esok n seterusnya.. haha.. gi jalan ke mana tu? Sabtu ahad tak ada di Cheras la tu ye..

    ReplyDelete
  17. makan mee rebus boleh menyebabkan peluh..bagus tau!

    ReplyDelete
  18. sedap tu nampak makan steambot ye

    ReplyDelete
  19. rebus2 pun sedap..yg penting lebih sihat dr bergoreng.huhu

    ReplyDelete
  20. stimbot!!!!
    rebus = makanan sihat....

    ReplyDelete
  21. Berseoul garden ke tewww hihihi

    ReplyDelete
  22. ni dah start hujan tiap petang kat sini, molek sangat idea stimbot memalam hari

    ReplyDelete
  23. Sejak bila pulak Mak ni terkena sawan makanan berkhasiat ni? Geli pulak membacanya bila pening-pening, muntah-muntah kalau tak dapat makan makanan rebus-rebus.

    Baru nak ajak pi melantak sama-sama kat KLCC dan menjaga badan pulak dia ni....

    ReplyDelete