Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 26 May 2016

Tolong jaga dia untuk ku

Salam Khamis.......

Dah sarapan ke korang? Mak belum lagi.... mak nak makan epal aje pagi ni. Mak pun teringin pakai kebaya Raya tanpa korset macam Lieya Latif hihi.... Tapi bukan Raya tahun nilah, mungkin Raya 10 tahun lagi. Maklumlah nak menghapuskan lemak degil bukannya mudah kikiki.....

Masa menggeledah album lama semalam, terjumpa pulak gambar ni..... Tetiba mak jadi sayu hokey!! Macam tak biasa dengan mak kan, mak kan Neng Yatimah....      

Dah besar dah anak sulung ibu, dah masuk universiti rupanya abang sekarang ni.
Terasa baru semalam abang duduk dalam dakapan ibu, tapi hari ini abang dah terbang jauh. Kenapalah bukan terbang ke Nottingham, kalau abang ke sana, kan ibu boleh selfie dengan bunga bungaan hihihi..... 

Masih ingat lagi tak abang saat ini? Saat abang dan ayah bergurau senda, berposing sama sama. Terima kasih abang kerana buat ibu ayah gembira dengan kehadiran abang. Masa ni misai ayah lebat macam Dato' K! Memang kena sangatlah dengan tajuk entri ibu hari ni. Lagu CT hihi.....

Ayah jadi kuda, abang tunggang ayah. Tengok tu.....betapa sayangnya ayah pada abang. Untung abang ada ayah yang penyayang macam ni, cukup makan, cukup pakai. Ingat tu abang! Jangan sekali kali lupa untuk gembirakan ayah.....

Ya Allah, tolong jaga dia untuk ku!.....

28 comments:

  1. Eh..eh... ayah dak abang tu memang ada iras Dato' K la...

    Semoga Allah SWT mempermudahkan perjalanan hidup abang dan keluarga abang. AAmiin.. :)

    ReplyDelete
  2. A'alah okje ... misai pakjilap ala ala Dato K .. tu yg okje terpikat tu kan .. :P

    ReplyDelete
  3. Ni mesti kes rindu kan nom....dah lama abang kat rumah bercuti ,tiba2 terpisah semula ..
    Gitulah kita mak2 ni kan nom,akak pun bila sorang2 ,rindu anak2 ,belek2 album tengok gambar mereka masa kecik...kejap je anak2 dah besar panjang kan.
    Sukanya tengok abang dilayan oleh 'datuk K'tu .
    # tak lapar ke nom sarapan epal je :-).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Percaya ke saya sarapan epal je SI? Hihi....tak de maknanyalah....

      Delete
  4. kenagan mengusik hati ye okje

    ReplyDelete
  5. sayu pepagi baca entry akak ni...huhuhu..
    tak sedar anak dah membesar...kita makin tua... comel je abg SA masa kecik ye kak..manis senyuman... anak sulung, lambang cinta ibu ayah..:)

    ReplyDelete
  6. PI BELAJAR MANA ANAK AKAK YNG SULUNG TU .... HEHEHE
    HENSEM APAKNYE TIME MUDA YE ... SKRG N MACHO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat Perak je Eima.....dokek yo haha...

      Delete
  7. Tolong jaga dia untuk ku...sayu hati nur baca ayat tuuu
    bila tgk balik gmbr2 lama...memori indah pasti dikenang

    ReplyDelete
  8. Cewah.. kemain te buat entry jiwang pasal ank bujang kesayangan.. ini macam bakal menantunya tak boleh calang calang orang.. ai kena menantu jenis yang hebat juga..

    ReplyDelete
  9. La saja tu.
    Nak tayang pak jilap tu macam Datuk K kan Nom..
    eeehhhhh menjangkit pulak sawan MD hahaha..
    Ayat jeles hahhaha..

    Itu lah zaman yg jauh Nom..
    Masa silam..
    Yang tidak boleh dikembalikan semula..
    Tapi dekat dalam hatikan..
    Tu sebab boleh jadi Neng Yatimah ..
    Bila tengok gambar2 tu semula..

    ReplyDelete
  10. Memori yang di abadikan dalam blog. Ada gaya datuk K tu akak.

    ReplyDelete
  11. Bila tengok gambar lama macam ni boleh buat kita senyum sentiasa. Seronok abang naik 'kuda' tu.

    ReplyDelete
  12. mmg neng yatimah sgt lah kak nom oi...
    tp yelah naluri emak tuh kan mmg gitu kan kak

    ReplyDelete
  13. sedih baca entri ni nom...tu lah kita mak2 nikan. tengok gamba anak2 time kecik ni pun rasa sayu je...

    ReplyDelete
  14. Salam nom ..
    Bertapa cepat masa berlalu ..
    Perubahan fisikal Anak turut merubah fisikal ibubapanya juga ...
    Angger dipost gmbar enom ku engko Wong ngomong koyo nasir wahab ..
    Hihi

    ReplyDelete
  15. Salam nom ..
    Bertapa cepat masa berlalu ..
    Perubahan fisikal Anak turut merubah fisikal ibubapanya juga ...
    Angger dipost gmbar enom ku engko Wong ngomong koyo nasir wahab ..
    Hihi

    ReplyDelete
  16. alahai sayu kite membacanya..

    ReplyDelete
  17. Meme sejibik macam misai datuk K tu OKje..

    ReplyDelete
  18. comelnye abg masa tewcik....dah besar panjang sekarang....

    ReplyDelete
  19. Huhuhu! Kak Ton pun sedih tengok gambar SA macam kecil cute mute (bapaknya pun sama...erkkk!)

    Yalah, Mak! Dah besar panjang anak bujang Mak! Dulu-dulu dikudakan bapaknya. Kalau sekarang dibuat lagi perangai tu, patah riuk pinggang PakJilap!

    Nampak sangat kemesraan anak beranak. Yalah, masa tu anak baru satu. Sukanya pun bukan main, semuanya pengalaman pertama!

    Aduhai, Mak! Inilah yang buat kita selalu tersedih! Bila mengenang anak-anak semakin membesar. Terasa semakin menjauh dari kita yang dah berkilau diamond ni, Mak...


    Huhuhu... sambung nangis balik!

    ReplyDelete
  20. Assalam. Baru teringat nak ke sini..
    Zaman bila pic tu.. :)

    ReplyDelete
  21. Semoga abang menjadi anak soleh.. Ameeenn... Abg dah umur berapa dah ibu?

    ReplyDelete
  22. Salam Jumaat Okje..
    Terkenang semasa dulu
    Bila tengok anak dah besar, rasa tak puas nak peluk gromol macam masa kecik2 dulu..

    ReplyDelete
  23. Hensem pak jilap masa muda..misai mahal.hahaha...patutlah abang pun comel..tuurn gen ayah n ibu

    ReplyDelete
  24. anak bungsu memang neng yatimah kot ... huhuhuuu ... nangis CT sbb mak dah dpt datuk k dulu dr dia ... heheheee

    ReplyDelete