Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 15 June 2016

Dayang Senandung

Salam 10 Ramadhan......

Kelmarin dah masak Caru Sambal. So semalam mak buat Nasi Ayam pulak. Marilah kita tukar tukar menu tu. Manjang ikan jemu jugak, tapi kalau manjang ayam pun jemu jugak. Ginilah kalau dah dapat kontrak jadi ibu weyh, kerja masak ajelah kita sepanjang hayat walaupun ada masanya sawan malas menyerang hihi..... 

Kebetulan pulak menu mak semalam tersama dengan Mak Nor Azimah. Bezanya ayam dia cantik ko. Nasi pun kuning berseri... 

Nasi Ayam mak ?
Huh....nasi pun tak nampak kuningnya, ayam pulak macam Dayang Senandung hahaha...... Dayang Senandung pun Dayang Senandunglah janji rasanya mabeles hihi..... Tak pe kot tempek gambar kat sini ek. Tak de sapa yang nak terliur haih dengan ayam Dayang Senandung mak tu hihi........

29 comments:

  1. simple. tapi yang penting mampu mengenyangkan kita kan mak.

    ReplyDelete
  2. Haha semua dah kuat iman dah inshaAllah Alhamdulillah :)..sauce tak letak pun ala ala bengkang tu hehe.. macam nak masak nasi ayam la pulok ptg ni.. susah jgk buat keputusan kan bila jadi DO ni... Dapur Officer hehe..

    ReplyDelete
  3. Dayang senandung takpelah nom,sendiri yang masak sedap je ...apa ada pada rupa kan.
    Semalam jiran akak beri nasi ayam juga berlaukkan ayam panggang.Sementara nak buka letakkan atas kabinet.Sekali masa nk buka haru betul kucing dah cekut dulu.Makan lah kami nasi ayam berlauk ikan je :-)'

    ReplyDelete
  4. Hihihi..
    Tu kira kategori "Intan Terpilih" Nom..
    Walaupun ireng kata ko tu..
    Rasanya tetap mencongkam jiwo kato den pulak Nom hahaha..

    Terlajak rajin juga ko tu Nom..
    CH semalam masak nasi goreng china jer berbuka puasa...
    Mujur adik ipar ada menghulur spaghetti Aglio Olio..
    Adalah penambah meja mak ni kih kih kih..

    ReplyDelete
  5. Jelesnya tgk awak masak masak. Kita hari keje ni membeli aje la jwpnya. Sabtu ahad baru masak. Anum. Awak tinggal kat mana eh.

    ReplyDelete
  6. rupa tak penting Mak, janji sedap..tak nak share resepi?haha

    ReplyDelete
  7. Kakcik pun kalau masak nasi ayam, nasinya putih je... :)

    ReplyDelete
  8. Ai.. kes gini xpe.. sb nak makan sendiri kalau senandung ke negro ke sedap aje.. kan? Haha.. asal masak dgn kasih sayang dgn iman.. dapat banyak pahala Okje di bulan mulia ni.. haha..

    ReplyDelete
  9. Cuba dinda jenguk dapur ada baki tak?
    Kalau licin tu tanda sedaplah tak payah pertikai yg dayang senandung ke apa.

    ReplyDelete
  10. Bila dah lapar dayang senandung pun cantikk...
    janji kenyang ya hihi

    ReplyDelete
  11. Dayang senandung pun asalkan rasa nya tiptop udah le maaak! Apa ada pada rupa.. ecewah. =P Semalam iols masa spaghetti je mak.. Simplelicious... gituw selera western sikik...

    ReplyDelete
  12. tak kisahlah ayam dayang senandong ke..apa ke..mkn dgn nasi beras panjang tu lagi maveles..

    ReplyDelete
  13. dayang senandung tak senangdung la kak janji licin ;)

    ReplyDelete
  14. Kalo mcm kena bg nasi ayam dayang senandung vs nasi ayam mak-mak lah sangat.
    Mmg cengginilah kan, kadang toklaki pi buka pose kat hotel ngn company dia, kita ttpla kena amik contract masak tu kan, sesenja dan sesubuh hari, huhu..redha dlm terpaksa.

    ReplyDelete
  15. Kalo mcm kena bg nasi ayam dayang senandung vs nasi ayam mak-mak lah sangat.
    Mmg cengginilah kan, kadang toklaki pi buka pose kat hotel ngn company dia, kita ttpla kena amik contract masak tu kan, sesenja dan sesubuh hari, huhu..redha dlm terpaksa.

    ReplyDelete
  16. tak kisah le dayang senandung ke tak, mak..marbeles katanya tu...mesti le sedap.

    ReplyDelete
  17. sape cakap tak terliur mak oiiiii...ayukkk tak tahu hang dah buat kite terliur ni...ayokkkk...hahaha ;p

    ReplyDelete
  18. terus rasa nk nyanyi lagu dyang senandung lak heheheheh

    ReplyDelete
  19. Rupa tak penting janji sedap .. 😊

    ReplyDelete
  20. Dah lama Mak tinggalkan trademark rentung Mak ni kan. Nampak gayanya ia dah kembali menjelma sempena nak raya ni ^_^

    Macamana boleh sama terfikir nak buat nasi ayam ni? Ni mesti sebab terbaca resepi mudah kat blog KakNoor tukan. Saya pun dah siap kopipes gitu tinggal nak buat aje. Tapi kalau dah sampai rumah lebih lewat dari yang sepatutnya memang tidaklah. Tunggulah hujung minggu.

    ReplyDelete
  21. Fulamak hitam2 pun nmpk sodap naw tu...nak tiru nak tiru

    ReplyDelete
  22. akak suka versi senandong malam ni Hainom hehee
    lawan dgn nasi putih ok lah tu baru contrast sikit kan

    wah MD dah kopipes nasi ayam mudah kaknoor ke I tungguuuuuuu U masak weekend ni tau

    ReplyDelete
  23. Salam Ramadhan Hainom. Sodapnya nasi ayam. Best berbuka dgn nasi ayam pastu pekena pulak air kelapa muda

    ReplyDelete
  24. Ha3, dayang senandungpn ok geng, janji sedap..

    ReplyDelete
  25. nasib baik saya dah hilang mengidam nasi ayam, kalau tak maunyer meleleh air liur menengok nasi ayam nih

    ReplyDelete