Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 29 June 2016

Nak muntah weyh!

Salam 24 Ramadhan.....

Dah dua hari mak membiskut korang! Nak muntah weyh! Boring!. Oven kecik pulak tu. Oh.....menduga kesabaran mak sungguh!

Tulah tu, buatnya tak berapa bekas pun, tapi mak ni dah hampir mabuk hihi...... Kalau ambik tempahan. Harus tumbang terus kikikiki.... Macamanalah orang yang ambik tempahan tu boleh tahan agaknya ek? Masa masa ginilah teringat Knor Tokey Rempeyek. Camnelah dia boleh bersemangat luar biasa cenggitu sekali! Haibat sungguh!....Makan jamu Perawan Malam ke Knor? Haha....

Semalam sambil sambil membiskut tu, mak pun menjahitlah seluar seluar baru yang labuh tu. Maklumlah keluarga mak ni bukan kategori Encik Panjang kan hihi.....
Tengah duk menjahit, mesin jahit buat hallah pulak. Boleh benang bergulung gulung tak tentu arah cenggini.....Geram tak? Geram tak? Semakin bertambah nak muntah mak jadinya weyh!..... Nasiblah lepas tu ok...... Huh!



Macam korang tak kenal mak kan!...... Bab bab masak memasak ni, bab bab jahit menjahit ni, mana mak suka! Dapat membiskut beberapa bekas, lepas untuk bonda kat kampung dengan bonda mertua, tu pun dah kira alhamdulilahlah sangat tau hihi.....

Dah Mak Garam ko jangan sebok sebok tanya rupe kuih mak macamana? Bayangkan ajelah hitam hitam manis belaka semuanya haha.....

32 comments:

  1. Hehe. Bab memasak dan menjahit pun bukan stail siqah. Semua tunjuk je senang. Hehe.

    ReplyDelete
  2. Hihihi..
    Mesin jahit CH lagi lah Nom..
    Dah monopos hahahha..
    ye lah dah 20 tahun berkhidmat..
    tak reti2 CH menghantar repair..
    Bab bergulung benang bawah tu , memang CH geram sama..
    Boleh hangin satu badan..

    Weeyyyyy..
    Menjadi juga kuih ko tu Nom..
    CH tahun ni memang menukun jer oven tu hahaha..
    apa pun tak buat..
    yang tunjuk adalah 2 3 jenis..

    ReplyDelete
  3. Rajinlah juga tu. Kakcik ni jangankan beberapa balang, sebiji biskut pun tak pernah dan tak reti buat...huhuhu...

    ReplyDelete
  4. sebab tu saya lbh suka buat kek . sekali bakar je . Nasib baik saya ramai kaki dan tangan ... heh heh heh

    ReplyDelete
  5. masa baca tajuk tuh ingat akak ngandung lg ke apa nk muntah hahahhaha....

    ok lah tu kak nom mule2 cun je cookies tu atas tu je yg agak hitam skit...
    tp kire rajin lah jgk kak nom dpt bt cookies smpai 2 hari

    ReplyDelete
  6. igt muntah kenapa la...hihihi...
    xde,klu amek tempahan..kena beli yg besar..
    cepat siap.. :)

    ReplyDelete
  7. Haha rupa biskit tak oenting janji rasanya sedap..lgpun kt tumah tu mak sorg je yg suka makan ke..klu kt rumah sy ni letak yg tentun pun habis.haha..

    Kira rajin jugak tu ada hati nk buat kuih raya sendiri

    ReplyDelete
  8. Haha rupa biskit tak oenting janji rasanya sedap..lgpun kt tumah tu mak sorg je yg suka makan ke..klu kt rumah sy ni letak yg tentun pun habis.haha..

    Kira rajin jugak tu ada hati nk buat kuih raya sendiri

    ReplyDelete
  9. Dalam pada sampai mabuk siap juga berbalang-balang dinda.
    Puas hati tengok hasil buat sendiri kan.
    Rumah kanda ada juga berbalang-balang tapi order dgn jiran tetangga:)
    Itu pun satu balang dah tinggal 3/4 dek kena makan anak dara kat rumah.
    Malam-malam org buat biskut yg ini tonton tv sambil menghabiskan biskut.

    ReplyDelete
  10. rajin ... sy mmg tak pernah terpk nk buat sendiri ..dasar pemalas

    ReplyDelete
  11. biskut raya..ala2 famous amos ni..:)

    ReplyDelete
  12. kahkahkah...hai tanye pon marah...tampo kang...hahaha :p
    kire ok la tu mak biskut hang...nampak rangup je tu...kompom sedap tu...kite ni orng pompuan mulut jew ckp malas tapi hujung2 tetap kene buat gak kan...nyampah...hahaha :p

    ReplyDelete
  13. Sorry Mak....lama tak singgah sini
    Sedap nampak tu...bole ler datang raya...

    ReplyDelete
  14. Maakk haha biskut ni klurupa tak semegah takpe. yg penting rasa nya ohsem makK!hihih... iols rajin buat cornflakes madu je. Kuih lain nasib baik mak aina tlg buat kan. Hehehe =D

    ReplyDelete
  15. Memang sakit hati kan nom ,masa kita sibuk2 ni masa tu lah ia rosak ....apapun sabar je lah nom ...dugaan tu.
    Oklah tu ,biskut tu janji sedap,apa ada pd rupa,apatah lagi nk bagi mak ,besar pahala gembira kan hatinya.
    Akak baru cadang nk buat sendiri sebalang 2 biskut ...hmm dah bertahun2 akak tak pernah buat ...terbiat agaknya,hihiii.
    Hainom dikesempatan ini akak nk mohon ampun maaf andai sepanjang akak singgah disini ada menyinggung hati .Maaf zahir batin.

    ReplyDelete
  16. Memang sakit hati kan nom ,masa kita sibuk2 ni masa tu lah ia rosak ....apapun sabar je lah nom ...dugaan tu.
    Oklah tu ,biskut tu janji sedap,apa ada pd rupa,apatah lagi nk bagi mak ,besar pahala gembira kan hatinya.
    Akak baru cadang nk buat sendiri sebalang 2 biskut ...hmm dah bertahun2 akak tak pernah buat ...terbiat agaknya,hihiii.
    Hainom dikesempatan ini akak nk mohon ampun maaf andai sepanjang akak singgah disini ada menyinggung hati .Maaf zahir batin.

    ReplyDelete
  17. Wkmsalam.
    Pn Dapur saya main kuih tunjuk aje..

    ReplyDelete
  18. memang tensen ya kak...haha.. tapi rajin juga tu dah siap biskut raya sebalang dua.. nampak sedap! hihi.. kmi yg tempah dah dpt gak tdi.. hulur rm lah jawabnya..haha..apo nak buek....

    ReplyDelete
  19. Laaaa...ingatkan mak muntah sebab berisi...ekekeke...

    Rajin nya mak membiskut. Kita tahun ni kuih tunjuk jer. Mood nak membiskut tak datang2. Dah nak raya dah pon.

    Bab menjahit tu memang sakit hati kalau benang bergumpal macam tu. Bertabah jer lah mak.

    ReplyDelete
  20. rajin tu membiskut...sedap nampaknya tu

    bab menjahit tu betul kalau benang jadi macam tu memang geram je dibuatnya

    ReplyDelete
  21. Walaupun macam tak larat nak buat. Dapat juga siapkan banyak balang tu akak. Tahniah yea.

    ReplyDelete
  22. Nampak sedap aje biskut akak buat. Sekarang ni memang semua sibuk buat persiapan raya.

    ReplyDelete
  23. Rajin nya hainom dah berbalang2 tu
    Kaknoor tahun ni mmg oven gumbira sbb tk merasa bahang panas langsung haha

    ReplyDelete
  24. Lg dekat nak raya...kerja tak sudah2
    Time ni pula mesin buat hal...mmg angin 1 badan
    tp tetap hepi juga bila tgk berbalang biskut raya tu...

    ReplyDelete
  25. Bila baca ni saya teringat seorang kawan saya yg ada anak kembar, katanya sb dpt anak kembar, suaminya suruh fokus menjaga anak je, xmasak takpe.. tp bila anak2 dh besar, sekarang banyak biskut dia buat, masakan pun apa lagi.. tapi alasan dia, dia tauu buat apa yang anaknya suka makan aje.. kagum tu.. kalau saya, bila la nk rajin mcm Okje dan kawan saya tu.. sampai ke sudah makan apa yanh dibeli je..

    ReplyDelete
  26. Rajinnya HO, nampak sedap tu biskut famous amos tu, betullah kalau membiskut time nak abis kan tu yang ke bersabar..mula syok la duk main playdoh ni..lama-lama bersauna la sekali tuan oven nak membakar..haaa..ai jahit tu bab lain tu kena ada korsi bergoyang ke alahai rocking chair hat orang putih duduk duk mengait tu :)

    ReplyDelete
  27. Mak ni dah tahu benda macam ni memang tak biasa buat, buat apalah susah-payah di bulan puasa ni ^_^ Tunjuk ajelah yang murah-murah, janji ada habuan untuk mak dan mak mertuakan. Janji mereka tau kita ni anak/menantu mithali, udahlah.

    Nasib baik tak rentung kat dapur tau. Kalau kuih aje rentung takpa juga. Tapi kalau rentung hantar ke mak mertua, tak tahulah apa nasibnya pulak Mak ^_^

    Kak Ton kuih raya pun tak settle-settle lagi ni. Haruslah bergembira sebab tak payah susah hati nak memikirkan bahagian mak dan mak mertua. Hahaha!

    ReplyDelete
  28. hihi..mmg la menuntut ksabaran tinggi buat kuih raya.. time nk membakor tu tgu turn.. kna beli oven besar la..skali harung

    ReplyDelete
  29. ingatkan muntah lain...upanya muntah buat kuih..muntah menjahit...hehehehe...nak muntah pun..manjadi gak tu...

    ReplyDelete
  30. Ingat muntah nak tambah baby.. kekekekekek... oklah tu okje.. ada gak nak buat kudap2.. rupa tak penting yg penting kenyang...

    ReplyDelete
  31. wah dah ada biskut raya.....mintak mak kuih sepotong...saya mahu makan kerna perut kosong

    ReplyDelete