Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 28 July 2016

Kegembiraan seorang ibu

Salam Khamis.....

Hari ni mak nak tumpang gembira dengan kejayaan cucu mak hokey! ( Ohhhhh.......pleaseee, ni yang mak malas ni, tak pasal pasal mak dah jadi double kilauan pulak hohoho.....)


Yang menerima anugerah tu cucu ke 3 kakak sulung mak. Kalau dah namanya cucu kakak sulung, maka secara tak langsung dah jadi cucu mak jugaklah. Tak gitu? Abang dia yang sulung dah nak kawen pun tahun depan. ( Huh....bakal jadi Oyang aka Buyut nampaknya mak tahun depan! Nak buat macamana, sudah suratan takdirku huhu....). Berbalik pada gambar tu, mak tak berapa pasti dia ni dapat anugerah apa, rasanya Anugerah Canselorlah kot. Bukan main tinggi piala tu nampaknya. Hollywood Award pun kalah weyh! 

Yang pompuan tu anak sedara mak, Tokey Biskut Raya yang mak cerita tu. Hokey kaum kerabat mak memang sado sado semuanya! Harap maklum hihi....

Yang nak ceritanya. bila mak tengok gambar ni, mak seolah olah dapat merasakan perasaan anak sedara mak ketika ini. Betapa bangga dan gembiranya hati seorang ibu bila melihat anaknya berjaya. ( Mak dah siap siap bayangkan ko, kegembiraan mak disaat si SA konvo esok. Moga Allah panjangkan umur, confirmed mak meraung tuh! Hihi.....) Mungkin kepada geng blogger yang dah biasa, melihat kejayaan anak anak, terasa alah bisa tegal biasa, tapi bagi yang tak biasa, ia akan menjadi sesuatu yang luar biasa.

Benarlah janji Allah itu, sesungguhnya tiap tiap kesukaran, disertai kemudahan.

Agaknya inilah penawar yang Allah berikan kepada anak sedara mak setelah dia diuji dengan pelbagai ujian dan kesedihan hidup sebelum ini. 

Tahniah Shahmir......


27 comments:

  1. Alhamdulillah...semoga perjalanan Shahmir yang seterusnya juga penuh gaya dan warna ceria... :)

    ReplyDelete
  2. Tahniah lah buat cucu hainom sebab dah berjaya dan dapat anugerah special pulak tu.Semoga kehidupan cucu dan anak sedara nom terus disinari kebahagiaan.
    Cucu sedara sebelah akak yang sulong baru 13 tahun nom.

    ReplyDelete
  3. Tahniah buat cucu sedara mak dan terutamanya kepada emak dialah ye. Yang membesarkan dan mendidik anaknya sampai ke tahap ini. Kalau saya pun berlinangan airmata jugak agaknya nih.

    Setiap ujian dan liku-liku hidup tu kan ada hikmahnya, sekarang dia dah melihat pelanginya. Amboi bersastera pulak kita!

    ReplyDelete
  4. Mak kalau rasa nak meraung time SA knovo, bawaklah saya, boleh bagi tumpang bahu

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah tahniah pada cucu dan anak sedara hang mak...kuikuikui...sama la kite ni mak...cam hang dah x lama je lagi kan kite anak baru pi matrik :'D lambat lagi le gamaknye...x zabarrr nyeee lahaiii...ape2 pon moga allah panjang kan umur kite sume...moga dapat lihat kejayaan anak memasing...

    ReplyDelete
  6. anugerah ketua jabatn kot ... dulu2 tak de censelor kat poli ..skrg tatak tau sejak poli ni dah keluar dr kpm kite pun tak amik tau dah

    ReplyDelete
  7. tahniah to syamir...
    suka tgk muka ceria mak ayah...

    tiap kali hadiri majlis konvo, mmg tenag pengajar pun kadang2 boleh mengalir air mata tgk anak2 didik yg berjaya...
    hahaha, mmg hati tisu...
    mak, jgn nak berdrama sgt bila SA konvo nanti...

    ReplyDelete
  8. wah..tahniah syamir...tumpang gembira juga

    tu baru cucu dah rasa gitu, nanti anak sendiri
    lagilah dahsyat dia punya feeling dak?
    saya ni anak kecik-kecik lagi
    anak dapat keputusan elok dari sebelum ni pun
    bangga semacam...kalau konvo nanti
    melompat gamaknya...tapi tu kalau panjang umurlah =)

    ReplyDelete
  9. Oh,kita dapat bayangkan saat-saat itu! Walaupun baru cucu sedara Mak aje, tentu Mak pun terharu tengok gambar ni. Sebabnya - sebabnya kita pun terharu samalah ^_^

    Hai, entah dapat tak kita ni peluang tengok anak-anak sendiri berkonvo. Maklumlah, anak-anak kita kecil lagi. Dapat tengok konvo habis Tingkatan 5 pun dah bersyukur sambil nangis-nangis meraung kegembiraan anak habis belajar tau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa Allah MD.
      doa byk agar Allah panjangkan umur kita :)

      Delete
  10. Alhamdulillah... tahniah dari kanda
    Begitulah naluri kesyukuran dan gembiranya hati kita bila melihat anak berjaya.

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah nenek nor tumpang bangga juga..ibunya
    Gembira tuhan saja yg tahu...pastinya..

    ReplyDelete
  12. Tahniah atas kejayaan cucu, OKje. Yelah cucu kakak sulung memang cucu kepada adik beradik yg lain jugak..

    ReplyDelete
  13. tahniah syamir...cucu mak upenye...sronok kan tgk anak anak berjaya...xlama lagi giliran anak bujang mak la plak...

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah.. tahniah! Tumpang happy.
    hihihi walaupun da bercucu maintain vogue jee iols tgk mak niii. ^^

    ReplyDelete
  15. Tahniah...tiada kata2 dpt diungkapkn melihat kejayaan depan mata

    ReplyDelete
  16. alhamduillah... mak mana yg tak hepi kak oi

    ReplyDelete
  17. salam hainom ..
    tahniah syamir. keluarga yg lain pun blh tumpang gembira ..
    tahun iki nyong pun konvo nom ...
    esik nunggu surat seko UM, kapan arep ngawe !!!

    ReplyDelete
  18. motivasi utk anak2 ko jugak Nom.
    in shaa Allah :)

    ReplyDelete
  19. Alhamdulillah..
    Tahniah buat cucu ko tu Nom..
    Tinggi sungguh hadiah piala tu..
    Mahu tak senyum smpi ke telinga mak nya tu..

    Tak tahu lah mcm senyum ko nanti nom..
    Masa SA konvo..
    Jgn ko meraung udah lah ye..
    Gembira.. gembira jugak..
    Drama jgn lebih ye nom ;)

    ReplyDelete
  20. tahniah..mmg semestinya ibu bangga dgn anaknya..

    ReplyDelete
  21. Setuju sgt mak jilap..kejayaan cucu pun rasa gembira teharu sgt macam anak sendiri..sy ni tgok gmbar kejayaan cucu mak jilap pun dah terlebih terharu.inikan pulak klu darah daging sendiri.dasyat tak..hehe

    ReplyDelete