Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 15 July 2016

Seyuman Orang Kaya

Salam Jumaat.....

Hari Raya ke tiga hari tu mak pergi beraya rumah kawan sepermainan mak masa kecik. Kami sebaya, sekolah pun sama, main pondok pondok pun sama. Rumah mak bapaknya pulak depan rumah mak aje tambahlah rapat jadinya.

Tapi biasalah, bila memasing dah berkahwin, memasing dah ada haluan memasing, sedikit sebanyak persahabatan tu dah jadi jauh. Nasiblah sekarang ni dah ada FB, senanglah nak berhubung. Kawan kat ceruk mana pun boleh cari.


Bila dengar dia pindah rumah baru Raya ni maka mak taklah melepaskan peluang hihi.... Nak tengok rumah dia weyh! Pompuan kan bizi body..... macam tak biasa! Hihi...

Tulah kan, tuah manusia siapa yang tahu, Allah telah menetapkan rezekinya duduk rumah banglow besar, kereta mewah berbiji biji, lori berketul ketul pada sekian sekian tahun, siapa yang boleh halang?

Untung ko weyh dapat laki kaya. Dapat tumpang senang dah kira rezeki tu. Sebagai kawan, aku tumpang bangga, jadiklah hihi....

Mintak maaflah gambo mak banyak. Pulak tu baju Raya mak macam tak tuko pulak eh hihi.... Baju Raya pertama ku ulang tayang weyh...... Ginilah kalau nama rakyat marhein hihi..... Baju Raya 2 helai lepas tu ulang tayang sampai habis Raya hihi....

Ha..... kalau korang nak muntah sediakan ajelah plastik tepi tu sambil komen ek hihi...

Senyuman orang kaya..... 
Mak cakap senyuman orang yang pakai tudung pink pekat tulah..... bukan yang pakai tudung pink belacan tu. Yang tu, kaya selpie sudahlah hihi....



Mak bangga ada kawan kawan yang kaya ni, sekurang kurangnya ada wakil orang Islam yang berharta. Sedikit sebanyak dapat jugak membela nasib orang Islam dan agama  dengan hartanya. Kan.....



Terima kasih weyh mee hoon Raya ko tu. Moga Allah murahkan lagi rezeki ko ek.


39 comments:

  1. besooor betul rumah kawan ko kak, kaya nyerr hehe..
    rexeki rahsia Allah..
    syukur alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  2. Murah rezekinya..alhamdulillah
    Tgklah lorinya mcm kata akak...berketul2 hihi

    Selamat hari raya...
    Maaf zahir batin

    ReplyDelete
  3. Memang kaya tu Nom..
    Tokeh lori apa suaminya tu Nom..
    Hihihi dah hang kata perempuan..
    Kan CH pun BZ bodi dok tanya..

    Kan dah kata 9/10 harta dari orang yg berniaga..
    Pastu meniaga penuh amanah ..
    Lagi lah melimpah ruah rezekinya..
    Memang bangga Nom bila tengok kawan berjaya..
    Pastu orang Islam pulak tu kan..

    ReplyDelete
  4. besor rumah kawan die .. untung la ada kawan org kaya dpt merasa msk banglo .... kami dpt tgk dr luar je banglo .. hehehe

    ReplyDelete
  5. Nasib baik dah kaya tak sombong, sudi menerima kedatangan rakyat marhaein mcm ko mak, eh...kenyataan dari ko ye mak, tapi aku pun rakyat marhein jugak, baju raya aku sume org kasi kain, aku suh makcik aku buatkan baju kurung, ko boleh gak tema2, aku lagi tkde tema2 pun, tk caye gi tgk kt umh aku.

    ReplyDelete
  6. Nasib baik dah kaya tak sombong, sudi menerima kedatangan rakyat marhaein mcm ko mak, eh...kenyataan dari ko ye mak, tapi aku pun rakyat marhein jugak, baju raya aku sume org kasi kain, aku suh makcik aku buatkan baju kurung, ko boleh gak tema2, aku lagi tkde tema2 pun, tk caye gi tgk kt umh aku.

    ReplyDelete
  7. Betul tu mak.. rezeki masing masing kan. Alhamdulillah murah rezeki dia. Sebagai kawan tumang bahagia jugak...! Tp kan mak, serius la mak.. besau nau rmh dia. kagum iols. tumpang bangga kejap sbb melayu kan.! Biasa la mak kita pun ulang pakai baju raya merangkap baju koje. Hihihi =D

    ReplyDelete
  8. Gambar yg mula2 tu jer pun saya dh kagum mak. Besarnya rumah dia. Tgk lori berderet2 tu lg lah. Ini baru betul2 kaya ni.
    Ye lah rezeki tu kan rahsia Allah. Mana tahu eaok2 rezeki mak pulak jadi kaya raya gitu. Sapa tau, kan.

    ReplyDelete
  9. Anom dapat kawan kaya tak sombong baguslah. Seronok kan tgk kawan2 yg berjaya dapatlah menolong pada yg kekurangan.

    ReplyDelete
  10. Rezeki masing2 Allah yang tentukan.
    kalau tak kaya harta, mungkin kaya yang lain.
    Kaya ilmu, kaya amal, kaya anak, kaya sahabat dll.

    ReplyDelete
  11. wah..semoga kak OKje pun mampu jadi sekaya ini dan membantu golongan yang memerlukan. amin..

    ReplyDelete
  12. Wah besarnya rumah..betullah kita ni sebagai kawan2 tumpang bangga ada kawan sebangsa seagama yg kaya..at least raya2 camni buleh la tumpang selfie.hahahaha

    ReplyDelete
  13. Wah besarnya rumah..betullah kita ni sebagai kawan2 tumpang bangga ada kawan sebangsa seagama yg kaya..at least raya2 camni buleh la tumpang selfie.hahahaha

    ReplyDelete
  14. Bertuah sungguh kawan hainom tu kan ...yalah rezeki masing2 kan.Bertuah juga hainom dapat kawan yang tak sombong walaupun dah kaya raya....setengah orang bila dah kaya tak kenal lagi kita ni siapa pada dia.
    Tang baju raya tu akak biasa nya gitulah nom ,cuma tahun ni je dah kurang beraya ...ialah beli 2 pasang terpaksa lah ulang2...kalau beli 20 pasang boleh lh tukar hari2 kan....
    # mengenai pertanyaan hainom pasal LI tu sebenarnya latihan industri.Akak pun dulu taktau,dah anak sebut2 selalu semua hadal dh.

    ReplyDelete
  15. Bertuah sungguh kawan hainom tu kan ...yalah rezeki masing2 kan.Bertuah juga hainom dapat kawan yang tak sombong walaupun dah kaya raya....setengah orang bila dah kaya tak kenal lagi kita ni siapa pada dia.
    Tang baju raya tu akak biasa nya gitulah nom ,cuma tahun ni je dah kurang beraya ...ialah beli 2 pasang terpaksa lah ulang2...kalau beli 20 pasang boleh lh tukar hari2 kan....
    # mengenai pertanyaan hainom pasal LI tu sebenarnya latihan industri.Akak pun dulu taktau,dah anak sebut2 selalu semua hadal dh.

    ReplyDelete
  16. salam hainom ..
    kan ada kata2 di sebalik kejayaan seorang suami mesti ada bantuan isterinya ..
    kira konco riko kuie pun ono mbantu kejayaan lanangngay ..
    selain sugeh selfie riko pun sugeh senyuman ..

    ReplyDelete
  17. bertuah badan kan...selamat hari raya dik nom

    ReplyDelete
  18. Wow, lori berbaris. Alhamdulillah, dia dan suami diberikan rezqi yang melimpah-ruah. Semoga senantiasa bersyukur atas pemberian-Nya. InshaAllah, setiap orang ada rezqi masing-masing... cuma doa, usaha dan tawaqal kepada-Nya.

    ReplyDelete
  19. waduh besarnya umah dia kak... pastu ngn lori berbiji2...
    mmg rezeki tuh Allah yg tetapkan...

    mcm tak caya je kak nom baju raya 2 lai je... bkn kata nk raya sakan ke thn ni hehehhe

    ReplyDelete
  20. Rezeki kawan okje .. alhamdulillah. Okje ambik aura jer ye .. mana tau esok lusa rezeki okje, jgn lupa rakan2 di sini .. hehe

    ReplyDelete
  21. gituhhhhh senyum org kaya..kekeke.

    ReplyDelete
  22. hebat senyuman orang kaya tu ek? yg tudung pink pekat tu lah. heeeee

    ReplyDelete
  23. wahh cantik rumah nye tu ! akak rindu !!!!!! ingat Na lagi dok? Selamat hari Raya kak !

    ReplyDelete
  24. Tumpng gembira ada kawan macam ni. Nanti akak pula.

    ReplyDelete
  25. Alhamdulillah rezeki dia dan akak juga tu.

    ReplyDelete
  26. saya pun mengulang baju raya yang sama je nom..

    Alhamdulillah rezeki kawankan..tudiaa senyum orang kaya bertudung pink tu, inshaAllah yang itu pun kaya jugakan, kaya senyuman

    ReplyDelete
  27. Hu hu hu. Nak jugak banglo besar tu. X dpt lori berketul ketul pun x pe la janji dpt rmh besar. Amin

    ReplyDelete
  28. lawoo rumahnye kak....tu diaa lori bersusun2 belakang tuh... alhamdulillah..suke tgk org melayu berjaya mcm tu...bertuah kawan akak..moga terus bahagia dan dimurahkan rezeki gitu....

    kak nape tak snap pic dapur ke ruang dining ke hahahaah...tingin nak tgk kak heheehehe

    ReplyDelete
  29. Mak aiiih...cantiknya rumah dia.
    Luar dalam cantik tu

    ReplyDelete
  30. bestnya hainom bersahabat dngn orang kayo rayo ni kan
    kita tumpang happy jugak nom
    btw selamat hariraya dari kaknoor ya

    ReplyDelete
  31. Wah2 kekayaan apakh ini...jual rempeyek guna lori ke dik hainomm..tumpang bgga juga..klu utkmislam kayo knor sonkong sgttt2 tau..kipidappp

    ReplyDelete
  32. hai lamanya sahabat orang kaya ni senyum...
    tak habis2 lagi ke senyumannya tuuu??

    ReplyDelete
  33. Tok tok tok..

    Assalamualaikum Nom..
    Penat ke semalam jiran datang beraya ke rumah..
    kata nak update entri hari ni jiran datang raya tu..

    Ko masak apa yg special Nom..
    Jiran alam maya ni tak nak jemput ke Nom.. :P

    ReplyDelete
  34. Alhamdulillah...x dapat umah beso camtu dpt tengok sambil telan2 ailio pon dah kire bersyukur sgt mak..betol tu rezeki masing2 kan...tumpang bangga jugak la bila ada saudara seislam yg berjaya camni...mak angpow raya bila nak pos??? 😋😋😋

    ReplyDelete
  35. Wah besarnya rumah alhamdulillah rezeki namanya

    ReplyDelete
  36. kan. tmpang appy tgk kengkawan senang..
    rezeki

    ReplyDelete
  37. Memang bertuah badan, besar betul rumahnya! Itulah tuah manusia bukan nampak. Manalah tahu dulu-dulu main pondok-pondok bersama sambil-sambil goreng rumput dalam tempurung kelapa, tetiba sekarang ni jadi hartawan dah kawan Mak ni.

    Mak memang tak boleh lawanlah, memang kaya selfie. Itu tak boleh dinafikanlah sampai juara baru muncul!

    ReplyDelete