Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 31 August 2016

Abuk Abuk Merdeka

Salam Rabu .......

Salam Merdeka korang....... Ada yang pergi ke Dataran Merdeka ke? Mak tidaklah kuasa weyh..... Duk depan TV tengok perbarisan lagi best. Tak panas, tak bersesak sesak dengan orang ramai. Tapi yelah..... mungkin semangat patriotik tu lainlah kot bila ada kat Dataran Merdeka beramai ramai tu kan....

Sempena Merdeka katanya mak mengabuk ngabuk you semalam hihi...... Biasalah tekak kilauan kan, keinginan semuanya kuih kuih tradisonal aje hihi.....

Ginilah rupa kuih Abuk Abuk kalau yang buatnya pemalas hihi........Buat dalam loyang, sudah! Sedap jugak......

Sesiapa yang tak pernah tahu rupa sebenar kuih Abuk Abuk tu macamana. Inilah dia. Pinjam gambar ye Norkhamsiah....

Image result for kuih abuk abuk

18 comments:

  1. Mengabuk di hari merdeka ni, OKje.. SB dok rumah, malas nak merayau.

    ReplyDelete
  2. Sorry nom,sekali pandang akak ingat kuih dangai tadi...rupanya kuih abuk2.Kenapa tak balut daun pisang...kan comel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah katanya malas SI hihi....lagi pun nak mencari daun pisang kat sini susahlah SI....

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. ooo ini kuih abok2, ya..

    mkan sambil tgk sambutan merdeka...

    ReplyDelete
  5. bak sini sikit abuk2 tu, nak rasa.. hi3

    ReplyDelete
  6. Salam Merdeka.
    Selalunya bila kenduri, adalah kuih ni.

    ReplyDelete
  7. Salam merdeka..
    Ingatkan apa abuk2 merdeka.. rupanya sejenis kuih..
    Sedap nmpknya tu.. nk skit..😜😜
    Kita pegi dataran semalam.. 😎😎

    ReplyDelete
  8. tu lah kak... baru nk tanya nape rupe abuk2nya lain...
    sbb dana selalu kalu bt mcm yg kak kamsiah tuh tp akak rupe moden sgt heheheh...

    ReplyDelete
  9. oh rajinnya mak buat kuih-kuih gitu. macam tu rupanya abuk-abuk ye. takde pulak berhabuk. ingatkan kuih abuk-abuk tu, kuih tepung gomak, yg liat-liat tu!

    hari merdeka saya dok rumah rumah je mak. lagi best.

    ReplyDelete
  10. sedapnya...susah nak jumpa orang jual kuih ni

    ReplyDelete
  11. adehhhh...terlior sudah ni...nak habuk2 gak la berbuka petang ni...tu pon kalau rajinnnn...hahaha...habuk2 yg bergentayangan kat rumah ni byk la...tu x payah buat pon dia pandai je memuncul kan diri... :p

    ReplyDelete
  12. oh itu kuih namanya abuk2 ye..pernah makan tapi nggak tahu namanya, sedap kuih tu,versi dalam bekas pun sedap mak..kalau ada depan mata saya ngappp je

    ReplyDelete
  13. salam nom ..
    enak abuk2 tu ..
    lembut jer klu kt dalam mulut ..
    Merdeka neng ngomah waeh yor ..

    ReplyDelete
  14. Hari merdeka itu hari pun kita duduk2 kat rumah ja okje. Bukan tak patriotik tp penat sbb esoknya nak kerja lg .. anak2 pun nak sek lagi ..
    Kuih tradisional ni tak payah yg berusia kilauan emas, Mia pun suka makan.

    ReplyDelete
  15. Nampak sedap kuih tu okje... tapi saya tak pernah makan..

    ReplyDelete