Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 23 August 2016

Pertama kali seumur hidup

Salam Selasa.....

Korang selalu beli kepala ikan tak?
Memanglah selalu ye dak? hihi..... Yelah kalau beli ikan kembung ke, ikan cencaru ke, sure dengan kepala sekali takkanlah beli badan aje hihi..... Maksud mak, kepala ikan besarlah ye.....
Mak ni nama je penggemar kepala ikan, tapi jarang sangat beli kepala tau!  Tahun ni rasanya baru sekali. Geram pulak lelama tengok daging ikan salamon yang oren tu. Terus terbeli. 
Selalunya kepala ikan ni, orang masak kari, kan! Tapi hari tu, mak masak asam pedas jer. Gasaklah tekau.... sesuai ke tidak! Pertama kali seumur hidup hokey masak asam pedas ikan salmon ni !


Kuss semangat minyak dia!! Tulah tu, nama je dah purba, tapi kalau bab masak, tak pas pas sampai sekarang gayanya. Susah nak dapat yang perfect macam tangan Kak NorKak Nor, mohon jangan kembang!

Dan part yang paling mak suka tentulah part ni!Haha.......Ada yang geli ke? 


Sedap weyh! 
Nasiblah depa depa yang ada kat rumah ni tak makan, jadinya mak boleh makan dengan tenangnya.....

Dah...... mak nak mintak diri dulu, nak masak!  Hari ni teringin pulak nak makan lontong!

25 comments:

  1. wah wah asam pedas kepala ikan salmon! mahal tu~~~~

    ReplyDelete
  2. Ikan salmon taklah pernah masak asam pedas tapi kepala ikan lain adalah sebab abang tak suka kari.Hainom ni sama dengan anak akak Iman suka korek mata ikan walaupun ikan kecil terutama yg bergoreng...semua mata berlubang jadinya.
    Tu lontong nak makan dengan apa nom?sambal kacang ke atau rendang ?.

    ReplyDelete
  3. blm oernah lagi beli kepala ikan salmon. isicnya beli lah hiks
    cina suka sangat beli kepala ikan salmon ni..

    lagi tak suka mata. a'aa geli tekak lah mak nak menokaknya.
    tapi kan semalam ade buatkan rania ikann bawal goreng boleh rania pi korek mata ikan tu.. adoiii..

    ReplyDelete
  4. Morning... ♥
    sedapnya...biasa pun nieyl masak kari atau lemak cili api je... :)
    part tu nieyl pun suka..hihihi

    ReplyDelete
  5. kerlas ko kak msk asam pedas kepala ikan salamon...

    kite geng lah kak... sbb dana pun cuplik mata ikan hehehhe

    ReplyDelete
  6. ikan salamon ni ikan salmon ke weyyy ? Sedap ke idok..klu sedap nak gak try :-)

    ReplyDelete
  7. saya pernah masak salmon asam pedas dan kari. bagi saya kari lagi sedap. tapi salmon ni masak simple je pun memang dah sedap. ish. nak gi carilah salmon ni mak

    ReplyDelete
  8. Kak Ton tak makan kepala ikan, Mak. Sebab utamanya sebab Kak Ton geli mata ikanlah. Seriau geli kalau tengok orang sedut bukan main! Susah-susah aje mak ni masak kepala ikan, pergi ajelah kat tepi MV tu, restoran kepala ikan famous amos. Tapi Kak Ton masuk situ tak makan pun kepala ikan!

    Kak Ton suka salmon tapi tak pernahlah beli kepala. Pendekata, Kak Ton memang tak pernah masak mahu pun makan kepala ikanlah senang cerita!

    ReplyDelete
  9. Klau Nur tak pernah beli lg kepala ikan salmon ni tp klau hati dah suka sedap aja kan..tang mata ikan tu fev ank aida aeish..tak payah rebut dgn abg2nya sbb dia sorang aja suka

    Nak buat lontong bestnya...

    ReplyDelete
  10. sedap ke mata tu?kite memang tak makan ikan..huhuhu...

    sedap nyer lontong tahun ni dok makan sekali pun lontong..

    ReplyDelete
  11. haha..lucu plak baca entry ni..

    jie pun jrg gk mkn kepala ikan ni..lagi2 la ikan salmon..

    ReplyDelete
  12. Rajinya OKje masak kebelakangan ni. Kalau SB la jiran sebelah umah, hari-hari tak payah masak, gi hulur pinggan kosong kat OKje.hihii

    ReplyDelete
  13. rasanya saya pun tak pernah beli kepala ikan. apatah lagi ikan salamon tu. saya pun suka tang mata tu. sedap kan, mak! sedut-sedut...hihi

    ReplyDelete
  14. Beli kepala ikan merah pernahla, buat masak kari, sedap tekau..oiiitt, mana hang culik frasa tekau ni mak, ni mak mentuo den biaso la cakap.
    Aku mende yg pelik2 ni mmg tak suka lansung, ikan sungai, kaki ayam, perut babat, tongkeng ayam tu sume aku tak reti makan.
    Sedap ke mata ikan tu mak?

    ReplyDelete
  15. Beli kepala ikan merah pernahla, buat masak kari, sedap tekau..oiiitt, mana hang culik frasa tekau ni mak, ni mak mentuo den biaso la cakap.
    Aku mende yg pelik2 ni mmg tak suka lansung, ikan sungai, kaki ayam, perut babat, tongkeng ayam tu sume aku tak reti makan.
    Sedap ke mata ikan tu mak?

    ReplyDelete
  16. Selalu makan kepala ikan.
    Kepala ikan salmon X pernah lagi.

    ReplyDelete
  17. Rumah kanda selalu juga beli terutama kepala ikan merah/mayong
    Tapi anak-anak memang tak suka
    Mata ikan - kita samalah. Kanda pun suka mata ikan tau.

    ReplyDelete
  18. ha..ha... kitapun nak habaq tak penahler seumur hidup beli kepala ikan besaq gitu... makan memang retiler... sedap weh kepalaler paling sedap... mmata memang my fav jugaktu...

    ReplyDelete
  19. saya pun kalau kepala ikan ni beli kedai je..beli yang dah siap masak..hehehe...

    ReplyDelete
  20. Saya suka meratah kepala ikan Dan makan mata ikan juga ... Tak pandang nasi dah ...

    ReplyDelete
  21. Saya suka meratah kepala ikan Dan makan mata ikan juga ... Tak pandang nasi dah ...

    ReplyDelete
  22. Saya suka meratah kepala ikan Dan makan mata ikan juga ... Tak pandang nasi dah ...

    ReplyDelete
  23. yummmmss...sedapnya.. xpernah beli kepla besor gni..biasa klo mkn pom y mertua msk.. tp mata tu pom mmg feberet lah..wahh..lemak2 rasa tuh..hehe.. tp klo ikn apa2 pom..mmg lya suka mkn bhgian kepala..ratah..smpai x nmpk rupa tu.. hehe

    ReplyDelete
  24. Ekin tak pernah makan kepala ikan hihihihi

    ReplyDelete