Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 12 August 2016

Tabung Subuh

Salam Jumaat....

Moga Allah sentiasa limpahkan rahmat ke atas kita semua. Insyaallah...... 

Haih..... hari Jumaatkan, entry tu pun biarlah nampak macam hari Jumaat jugak hihi...... Baru hari ni tersedar rupanya! Patutlah kan kehkehkeh....... 

Sebenarnya dah banyak kali terbaca, terdengar, pasal Tabung Subuh ni. 2 - 3 tahun lepas jugaklah kot..... Korang pun for sure pernah baca dan dengar jugakkan. Tapi biasalah manusia namanya........ Benda benda baik cenggini memang banyak Syaiton yang halang. Jadinya baru baru ni jugaklah kewujudan Tabung Subuh atas rak buku mak tu. 


Tak kisahlah apa pun hikmah dan keajaiban disebaliknya, itu semua rahsia Allah, yang penting niat kita tu kan....... kerana Allah sudah!.

32 comments:

  1. Alhamdulillah..
    Dah ada tabung subuh mak ye..
    Bak mai sini..
    CH nak sedekah gak ..

    Tabung Subuh CH selalunya Nabil yg bawa pergi surau..
    Dia yg isikan setiap hari.. :)
    Selalulah dia korek dalam beg duit mamanya :D
    Pastu siap cakap ..
    Mama tadi abah pun ada tukar duit juga kat beg mama tu :D

    ReplyDelete
  2. Alhamdullilah mak. Terima kasih kongsi mengenai tabung subuh. Siqah tak tahu pun nanye. Huhu. Insyallah siqah buat juga nanti satu tabung subuh. Tq sharing mak =)

    ReplyDelete
  3. Betullah, Mak. Benda baik macam ni memang syaitan kiri-kanan, depan-belakang menghalang kita buat tau. Kenalah kuatkan iman, kalau tidak tak jalan.

    Kita pun pernah baca lepas tu pernah buat lepas tu pernah lupa. Eh eh eh!

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah.... moga trs kuat iman kak nom utk teruskan... dana pun kene bt gk nih

    ReplyDelete
  5. Almaklum iman sejengkal nafsu sedepa tu yang benda baik syaiton senang nak halang katanya.. erkkk cakap pasal diri sendiri pulak hehehee

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah, semoga 'tukang tulis amalan di bahu kanan' mak tu, sentiasa tak menang tangan, banyak betul keje dia.

    semoga istiqomah ye mak!

    ReplyDelete
  7. Pernah baca pasal ni. Tapi lupa nak buat. Alhamdulillah... Sis dah start buat. Rasa macam nak buat jugak lah. Thanks sebab mengingatkan balik ☺☺

    ReplyDelete
  8. tabung subuh....jap nk gugel....

    ReplyDelete
  9. Alhamdulilah....semoga niat yang baik ni akan diteruskan .

    ReplyDelete
  10. Bukan mudah nak istiqomah dinda kalau calang-calang iman
    Tahniah dari kanda buat dinda. Dan pastinya buat arjuna buah hati dinda yg menjadi source utama buat dinda melakukan ini semua kan:)

    ReplyDelete
  11. macam mana tabung subuh nih berfungsi ??
    menabung di waktu subuh saja kah??
    huhuhuhu.. ketinggalan ketapi kah i neh??

    ReplyDelete
  12. Nak dpt doa dari malaikat itulah caranya, bersedekah slp subuh.

    ReplyDelete
  13. Nak dpt doa dari malaikat itulah caranya, bersedekah slp subuh.

    ReplyDelete
  14. Bagus buat tabung ni. Insyallah ada ganjaran besar menanti. Amin.

    ReplyDelete
  15. Amalan yang baik wajar untuk dicontohi.

    ReplyDelete
  16. kaknoor pun pernah dengar tapi sampai skrg belum jugak ada tabung subuh ke zohor ke heee, isnya Allah soon lah nak buat jugak tabung ni

    ReplyDelete
  17. Bagos nya hang mak...chek nak polow la...jom sama2 kute buat benda baik...tq mak share kat sini...moga bertambah rezeki hang pasni...:)

    ReplyDelete
  18. wah, baru dengar jugak ni pasal tabung subuh...

    ReplyDelete
  19. haha..Alhamdulillah..smoga stisa diteruskan..

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah, semakin banyak kita memberi semakin banyak rezeki yang Allah berikan

    ReplyDelete
  21. salam hainom ..
    memang dah lama ustat2 kt kuliah bercakap psl tabung subuh dan fungsinya ..
    alhamdulillah hati riko digerak kay Allah swt utk ngawey tabong kuwi ..
    nyong pun orak ngawey ..
    arek melu koyo riko jugak la ..

    ReplyDelete
  22. Sekian lama nak buat tabung subh tp blom jd kenyataan. Tabung wujud tapi kalau ingat jer diisi.. selalu lupa

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum kak :)

    ada dengar gak tabung subuh. tapi tula dah namanya manusia yang banyak hasutan syaitonnnn (alasan) kofkofkof

    ReplyDelete
  24. serius lya baru tahu...
    blh la buat jugak..mudahan dimurahkan rezeki hendakNya

    ReplyDelete
  25. iki dino lungo layat ..
    tengok buletin utama iki mbengi ..
    pasal kmau mentu neng brita pokol 1.00
    psl penunggang moto kuasa tinggi rentung dalam satu kemalangan ..

    ReplyDelete
  26. Dlu ada buat tabung subuh. Skg ni xde.

    ReplyDelete
  27. Baru tau pasal tabung subuh ni. kena google ni...

    ReplyDelete
  28. tahniah mak, saya dah buat awal tahun ni. alhamdulillah banyak juga yang boleh disimpan

    ReplyDelete
  29. tq for sharing.
    nak wujud kan la :)

    ReplyDelete