Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 24 October 2016

Sabtu yang saling memenuhi kehendak

Salam Isnin korang ......

Rasa macam panjang pulak mak mengharungi weekend baru ni. Dengan pergi kenduri kawen anak kawan ofisnya, dengan pergi menziarah maminya, dengan berjumpa room mate masa kat Unya.......
Pendik kata puaslah memuaskan hati diri sendiri dan hati orang. 

Terima kasih Pak Jilapah sebab sudi memenuhi kehendak bini haha..... Yelahkan....... yang kawenkan anak tu, dengan jumpa kawan tu bukannya kawan dia, kawan mak weyh! Haruslah ucap terima kasih. Ambik hati laki katanya haha.....

Macam biasalah..... baju uniform kenduri kawen mak laki bini. Baju maroon haha...... Nasiblah masih boleh dipakai. Maklum ajelah asal bertambah tahun, bertambah pulak kilonya hihi.... Memang tak sia sialah membeli baju kurung Pahang. Muat sepanjang zaman! 


Yang tengah tu mak pengantin. Tahniah Kak Zan. Senyum lebar dapat menantu nampaknya tu......


Balik dari kenduri kawen terus pergi tengok mami pulak. Barulah adil. Barulah, namanya 'Sabtu yang saling memenuhi kehendak', ha gitu haha.......Hari Ahad tu bolehlah mak lepak lepak dugong kat rumah je.

Bab jumpa room mate tu mak sambung esok ajelah yek. Kang, esok tak de ilham pulak .......... 



30 comments:

  1. Hahahhaa..
    Memenuhi kehendak hang yg lebih ye nom..
    Pak Jilap tak ada kena mengena dalam ini filem kenduri kahwin ye :D

    Pandai hang Nom..
    Ambil hati mak mertua dan anaknya...
    Dah alang2 keluar tu..
    Sekali harung jer lah ye..

    Memang untung nom..
    Beli baju kurung pahang ni..
    Sentiasa ok jer dibadan walaupun bertambah atau berkurang :P

    ReplyDelete
  2. Baju glem ni Mak..
    Kita nak cari baju kurung pahang jugak la..

    Sorry..lama tak singgah.. :(

    ReplyDelete
  3. BAIK MENANTU ... AWAT MAMI BUAT MUKA SEDIH TU ....

    ReplyDelete
  4. Hari cuti yang terisi...Alhamdulillah. Tidaklah mereput di rumah... :)

    ReplyDelete
  5. Yalah macam tu lah baru adil....masing2 puashati ikut kehendak masing2 tertunai.
    Pening kan ....musim org kawen kan anak ni kena sediakan uniform lebih sikit .Akak lah....takdapat nk tukar2 baju tukar2 tudung jadilah....

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Seronok jalan-jalan sabtu ahad. Macam-macam tempat akak pergi yea.

    ReplyDelete
  8. Memang penuh aktiviti di hari cuti....

    ReplyDelete
  9. Sabtu ahad samalah kita akak. Jika tak ke tempat kenduri, kedai dan lepak-lepak di rumah menjadi pilihan.

    ReplyDelete
  10. seronok bila dapat memenuhi kehendak sendiri & suami pun ikut join.. penuh aktiviti weekend ye kak.. baju tetap gojes ..hihi

    ReplyDelete
  11. Tahniah Pak Jilapah.
    Jadi suami yang baik dan sayang bini.

    ReplyDelete
  12. Bagus juga PakJilap ni. Sanggup juga nak pergi teman isteri mithali bertemu dengan kawan lama. Kalau HD ni, kirim salam ajelah. Dihulurkan kunci kereta suruh pergi sendiri bawa anak-anak. Hah, tang tu suami kita memang tak leh nak buat apa lah...

    Kira puaslah nak memenuhi kehendak hati hujung minggu baru ni ya. Kak Ton juga yang tak dapat memenuhi jiwa dengan kehendak hati tau. Auwww!

    ReplyDelete
  13. penuhnye jadual... kita pun sama gak lah

    ReplyDelete
  14. kiranya, keluarga Mak ni ke sana ke mari memang selalu bersama-sama lah ya. Baju pun sedondon ajer.

    Ok lah tu, lepas pergi acara Mak, ke acara cik abang pulak. Barulah adil,kan.

    ReplyDelete
  15. akakkkkk...nak resepi awet muda plisssss...

    ReplyDelete
  16. wah padat jadual ye makk, biasa la weekend memasing busy ke sana kemari.. hihiih. tp mak kurung pahang sesuai dgn mak! cantik bajuuu glam gitu =)

    ReplyDelete
  17. cantiknya warna baju akak.. weekend kami dkat rumah je, suami keje..

    ReplyDelete
  18. Sabtu kita baru ni, penuhi kehendak si suami, diajaknya keluar berjalan2 jemu katanya terperap kat umah..

    Ikut jelah w/pun dalam keadaan diri yang masih lagi lemah, maklum le demam selsema baru nak kebah..

    Tak ikut kang, tak pasal ajak orang lain lak, berputih mata kita nnt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantiknya maroon, awat x kabar awal? Kalu idok boleh kita pinjam, save bajet, ahakkkk..

      mklm le nikah kawin skrg ni bertema2...

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  19. Kadang aku singgah je baca tapi malas nk nyakat ko mak, takdo ideo..
    Aku tkde gi memane mak, lepak kt umh jr.

    ReplyDelete
  20. Kadang aku singgah je baca tapi malas nk nyakat ko mak, takdo ideo..
    Aku tkde gi memane mak, lepak kt umh jr.

    ReplyDelete
  21. Kak hanom.. Sedapnya dapat makan lauk kenduri. Lama rasanya tak makan luak kenduri..

    ReplyDelete
  22. salam nom ..
    kenduri neng ndi kuwi..
    anak wedok mu tahun iki spm kan??

    ReplyDelete
  23. "Sabtu yg saling memahami kehendak" huhuu.. weekend la masa nk jenjala oun kan :D

    ReplyDelete
  24. cantik baju akak...lawo sulamnyer...

    betul kak, jalan selamat buat ajek kurung pahang...kebaye bagai tu zaman anak dare dulu boleh laa berat masih dibawah tahap terkawal...skrang dah terkawal dah hahaahaha...mcm lieya le nie...tersadai sudah kurung moden ngan kebaye kakakaakaka

    ReplyDelete
  25. Kemain alasan smbung esok..esok takde ilham pulak.hihihi

    Lawa baju kurung pahang maroon tu mak jilap..sama la sy suka baju kurung pahang

    ReplyDelete
  26. fuh dah lama ooo tak makan kenduri.....lapar nasi minyakkkk

    ReplyDelete