Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 18 November 2016

You Complete Me

Salam Anniversary........

Syukur alhamdulilah, Anniversary mak kali ni jatuh pada hari Jumaat, Sayyidul Ayyam, penghulu segala hari, hari yang banyak kebaikan dan kelebihan di malam hari atau di siangnya.

Emmm....kejam celik, kejam celik, merajuk, bergaduh, baik balik, rupanya dah 21 tahun mak dah hidup bersama Pak Jilapah. Yelah, 21 tahun tu bukan satu jangka masa yang sekejap hokey!! Kalau dilihat pada fasa sesebuah peerkahwinan. Mak ni dah terlebih fasa sebenarnya weyh! Dah tak termasuk dalam fasa fasa yang ada tu tau. Yelah fasa fasa perkahwinan yang ada pun sampai 4 fasa aje ( Fasa 4 - tempoh perkahwinan antara 15 - 20 tahun). So mak ni boleh kira macam Fasa Maghriblah ek hihi..... Maghrib pun maghriblah haih.....

Walaupun ketara fizikal banyak dah berubah ( hokey! mak mengaku ni fizikal mak ), tapi mak tengok Pak Jilapah tu, tetap sama macam dulu. Perhatiannya, kasih sayangnya, cintanya...... tidak pernah berkurang, malah semakin mekar dari hari ke sehari ( macam propa je lebih ni hihi....harap jangan buat onar di belakang orang ye bang!).

Adat berumahtangga, tak semuanya sempurna, perkara yang kadang kadang kecik pun terasa besarnya, ada ketikanya kata kata biasa pun boleh membuatkan hati kita terguris jugak, layankan ajelah......Anggaplah itu simptom simptom orang hampir menapose walaupun harapnya bukan haha..... Jangan eksyen sangat, lelaki pun ada jugak tau bang, andropose namanya. So fair and square hokey!hihi....


Salam Anniversary untuk Cinta Hatiku, dunia akhirat, Yem Rambo....
Terima kasih Ya Allah kerana mengurniakan anugerah cinta ini kepada kami. Moga jodoh kami kekal bahagia hingga ke syurga Mu.....

 


*** Pemenang Giveaways Sempena Anniversary tu, insyaallah mak bagitahu minggu depanlah ek, lagi pun tarikh tutupnya pun hari ni. Jurinya pun tengah bekerja tu hihi..... Dia lum sompek boco lai pun....

40 comments:

  1. Selamt ulangtahun ke 21..moga hubungan kalian kekal bahgia ntuk selamanya, aamiin....

    pssttt: x sbr nanti ucapan terbuka pak jilap ntuk isteri TERCHINTA...

    ReplyDelete
  2. Wah... saya kena cari tisu td tau.. tp sebab xde, lap di baju je.. terharu baca ayat2 Okje ni..

    Alhamdulillah atas rezeki dan jodoh yg Allah dah berikan ini.. mmg tak mudah nk kekal lebih dua puluh tahun dlm perkahwinan dgn Okje kawin di usia muda.. moga terus tabah dan setia ya korang..

    ReplyDelete
  3. Sempat lagi senyum-senyum baca entry anniversary akak ni.. so suwitttt.... haha..
    apa pun SELAMAT MENYAMBUT ULANG TAHUN PERKAHWINAN yang ke 21 Kak Hainom & Pak Jilap.. tempoh 21 tahun bukan sekejap kan..banyak yg telah ditempuh dgn penuh sabar.. byk yg boleh dipelajari dr akak & suami..moga atie & suami dpt merasainya jg nti..amin... tetap romantik gitu..
    **Gambar ke dua.. pergh :liuk lentok model.. hahaha
    ** Celebrate kat mana malam ni kak? :)

    ReplyDelete
  4. Alahai! Nasib baik datang standby siap-siap plastik bag hitam. Serius jiwang walaupun katanya dah nak menuju menopause gitu ^_^

    Selamat ulangtahun perkahwinan yang diberkati buat kali ke-21 ya Mak. Jangan nakal-nakal tau korang. Yang Pak Yemnya tu kekal dari dulu sampai sekarang baik fizikal mahu pun hatinya. Yang Maknya tu entahlah... Mak tak main kayu 18belaskan, Mak?

    Kak Ton tau Mak memang spesies setia. Spesies Jilapah ni memang setia-setia selalunya!

    Lepas ni kena tunjuk hadiahlah, Mak. Nak juga tau PakJilap pujuk rayu sambil ucap selamatulangtahunkucupmesra bagi apa!

    ReplyDelete
  5. Mak oii Mak, saya ni tgh khusyuk kerja tau, tetiba AN update status, terus ajer ke sini...tazzaba nak tgu lunch utk baca!

    Nak cakap apa ek? rasa terharulah perkahwinan Mak dan Pak Rambo dah cecah ke-21 tahun. Kalau dah melebihi fasa2 yg ada tu, kiranya sudah dianggap teguhlah, sukar utk diganggu-gugat lagi oleh anasir-anasir luar. Jiwa pun mesti sudah kental menghadapi apa-apa ujian dan dugaan mendatang, kan Mak. Tak lupa juga kasih sayang pun mesti dah meresap di sanubari memasing sampai membeku di lubuk hati, gitu!

    Tp kan Mak, bila tengok gambar2 tu...rasa tak tahan nak gelak lah Mak tgk korang berdua! Mujur kawan sebelah cuti bersalin. Kalau tidak mesti pelik tgk saya tak renti2 gelak sorang2 lagi...

    Ni ha CnP kata2 KakZakie, walaupun tak tahu apa butirkatanya, "Mugo diparengi seng apik-apik. Amin." hahaha

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah.. 21 tahun.. Lama! Banyak rintangan, pahit, manis, senyum, gembira, menangis, berpeluh2 hihihihi

    Reen setuju apa yang akak ckp.. Kadang perkecil pun nampak besar. Papepun, akak still nampak muda gitu. Macam baru umur 30 tahun!

    ReplyDelete
  7. Selamat ulangtahun mak...still nampak macam pengantin baru tu walapon dah 21 tahun katanya melayari bahtera rumahtangga... Maghrib pun xpe mak asalkan cintamu mekar dihati hahaha..

    Semoga terus bahagia dan ceria mak sekeluarga, dibawah lindungan Allah taala sentiasa.

    ReplyDelete
  8. Selamat ulangtahun perkahwinan mak.. 21 tahun tempoh masa yang lama mak.. dan mak masih nampak muda. Apa rahsi awet muda? 😊

    Semoga perkahwinan mak dirahmati Allah dan terus bahagia hingga je Jannah. Amin :)

    ReplyDelete
  9. Barakallahu Lakuma Fii Khair ..

    Semoga bahagian kekal hingga ke syurga buat Hainom dan Yem Rambo :)
    Baru tahu nama glamour pak jilapah ye Nom..

    Mana nak celebrate tu..
    21 tahun dah macam dapat kunci kebahagian tu Nom..
    Sebab melepas tempoh Fasa Perkahwinan..
    CH masih lagi dalam tempoh tu :)

    ReplyDelete
  10. Tahniah Kak Hainom & suami.. Happy anniversary.. Semoga terus berkekalan hingga ke jannah...

    Tumpang bahagia untuk akak.. Saya dah tak berpeluang sambut anniversary dah..Apapun tetap syukur Allah beri peluang 12 kali jer...

    ReplyDelete
  11. Salam anniversary ye mak, tumpang bahagia, tumpang gembira. Kiranya aku ngn ko ni kira masuk fasa maghrib la kan, sbb aku pun dah masuk 20 tahun anniversary. Betulla mcm ko ckp tu, 20 tahun kawen tu bukan satu jangka masa yg singkat, kalau diibaratkan anak dara, dok tgh bergetah la, haha...kira bergetahla alam rmhtgga kita ek?

    Moga kehidupan ko suami isteri terus bhgia smp bila2 ek. Gaduh sweet2 tu biasa la kan

    Apa hadiah anniversary kali ni mak?

    ReplyDelete
  12. Happy anniversary kak hainom & suami..
    Nampak muda je pasangan ni.. 😍😍
    Semoga kekal bahagia hingga ke syurga..

    ReplyDelete
  13. Entry OKje yang paling sweet dalam abad ini. Happy anniversary untuk OKje serta suami. Nampak gaya, SB pon masuk fasa ke -4 lah sudah ni..hhrrmm

    ReplyDelete
  14. hepi anniversary akak dan suami.. nasib belum tutup lagi.. nak masuk jugak!

    ReplyDelete
  15. Happy Anniversary, Hainom and hubby! Wah, bergaya awak berdua posing. Wishing both of you everlasting love and happiness forever!

    ReplyDelete
  16. semoga terus berbahagia till jannah ')

    ReplyDelete
  17. Knor mmg ketinggalan sokmo
    Doa knor semoga bahgia slmanya mnis2 selalu walau dh ganyut giteww..hahha jgn marah ye.

    ReplyDelete
  18. Happy Annoversary....eeeh baru pasan ada GA, jap nk join...

    ReplyDelete
  19. Selamat ulangtahun nom....semoga berbahagia hingga ke Jannah.Adat lah hidup berrumahtangga ni ada pahit ,manis ,masin masam semua menjadikan kita lebih matang .

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah.. Gembira bila melihat pasangan seperti puan (sebenarnya Sha tak pasti nak panggil apa.. macam nak panggil kakak tapi cam nak panggil Mak juga tapi..) so Sha panggil puan je lah.. Sambung balik.. Sha suka melihat perkahwinan yang bertahan lama seperti puan.. ya banyak dugaan dan onak yg perlu ditempuh bersama.. Sha doakan semoga perkahwinan ini akan kekal bersatu hingga ke Jannah..

    ReplyDelete
  21. ala... nk tgk gambar kawin dulu2 tuh...
    hehehe apapun eppy anniversary kak, moga kekal bahagia hingga ke akhir hayat

    ReplyDelete
  22. Kejap aja dh 21 thn bersama..dlm tempoh tu pelbagai dugaan agaknya kan kak...ttp bersama menempuhinya

    Tahniah n selamat ulangtahun berkasih sayang tauuu...moga berbahagia till jannah, aminnn

    Nk tgk hadiahhhh hihi

    ReplyDelete
  23. alahaii suwitnyee akak anom ni..

    Happy anniversary to akak n suami. Semoga bahagia sentiasa melalui fasa maghrib, isyak mahupun subuh..😍

    ReplyDelete
  24. Allahuakbar moga jadi pasangan syurga <3 so sawit :) until Jannah yer dan diermudhkn urusan dunia akhirt..amin ya rabbal

    ReplyDelete
  25. Selamat hari ulang tahun perkahwinan kita yang ke-21.
    Semoga rahmat dan kasih sayang ALLAH dianugerahkan ke-atas kita sekeluarga.
    Terima kasih kerana terus bersabar melayari suka duka kehidupan ini.
    Tahun berganti tahun hanyalah sebagai suatu angka jika tiada pengisian di dalamnya.
    Akhir kata semoga dipertemukan kembali di Jannah.

    ReplyDelete
  26. slmt hari aniversary kak..

    semoga sentiasa hbt dan awesome..

    ReplyDelete
  27. Happy anniversary Anom yg ke21!!!
    Tkpelah dua kali wish pun kan
    Rasa nya masa Anom ckp nk buat giveway anniversary tu kaknoor dah wish kan
    Semoga semuanya yg indah2 belaka bakal mendampingi Anom, gi holiday mana ji sempena anniversary Nom!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ke mana KN....celebrate kat rumah je, yg pasti saya tak masak hihi...

      Delete
  28. semoga terus bahagia dunia dan akhirat

    ReplyDelete
  29. Syoknya bila mengharungi zaman awal berumahtangga sampai la anak-anak dan bujang/dara... Allah, terharu pula... Moga saya dan encik suami saya pun kekal la bersama lamanya macam okje dan pak jilapah... amin...

    ReplyDelete
  30. Eppi anniversari.
    Semoga kekal bahagia hingga ke jannah.

    ReplyDelete
  31. Selamat Ulangtahun Perkahwinan yang ke-21 kak.. lama tempoh tu. Moga2 bahagia hendaknya hingga ke alam syurga. 💝💝

    ReplyDelete
  32. happy annivesary kak yang ke21..semoga bahagia hingga ke jannah..terima kasih ucapan birthday buat mv tue

    ReplyDelete
  33. Alhamdulillah...happny annyversari kak... kite bln ni br nk genap 9 tahun

    ReplyDelete
  34. terlambat pula saya. happy anniversary mak. saya baru tahun ni 10 tahun. mak dah 21 tahun. semoga bahagia selalu

    ReplyDelete

  35. Hi, I came across your blog and I enjoyed reading your amazing stories. Interested to collaborate? Email me at nurul.aini@my.zalora.com I couldn't find your email so I am leaving a comment to u. Hope to hear soon. Thanks! Ps: this is NOT a spam yah haha :)

    ReplyDelete
  36. semoga berkekalan hingga ke syurga...

    ReplyDelete
  37. happy wedding anniversary kak ..semoga kasih hingga ke jannah ...sweet entry kali ni tau

    ReplyDelete
  38. duhhh sweet hahaha. slmt ulang tahun akak.. 21 tu dh 2 dekat ye.

    ReplyDelete