Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 10 January 2017

Siapa yang beli, dialah yang kena habiskan....

Salam Selasa....

Apa khabar korang?.... 
Terasa lama betul ai tak bersiaran you!! Macam dah hilang skill menulis pulak rasanya. 

Sebenarnya tak tau dah nak merapu apa. Try jugak tekan tekan keypad semalam, tapi setakat 'Salam Isnin' je, lepas tu terstop sudah. Adoyaiilah idea........  

Hari tu jiran ada bagi Karipap Sardin. Dia beli kat tempat kerja dia. Katanya sedap. Banyak jugaklah dia bagi. Kira kenyanglah perut tu, kalau lapar. Benda memang faveret kita, orang bagi pulak tu, tak payah dah nak buat sendiri, memang layanlah! Seketul seketul mak bedal, tak sedar dah habis haha.... 

Mengenangkan anak anak dan bapak Jilap belum rasa, esoknya mak kirim dengan jiran mak tu RM15 henggit terus. Hambik!! Satu plastik penuh haha....

Tapi, macam biasalah orang dalam rumah ni, entah spesis apa agaknya. Nak beli sikit takut kurang, beli banyak, memasing pulak tak hairan! Nyampah tau! 

Hayukkkkkk !!! Siapa yang beli, dialah yang kena habiskan. Sarapan karipaplah hari hari nampaknya mak bulan ni weyh....

30 comments:

  1. ok la tu dapat makan karipap isi sardin. kadang kalau beli kat luar. katanya isi sardin la ayam la tapi yg dapatnya kentang dgn bawang je huuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju Kiera, mmg kena buat sendiri agaknya baru betul betul puas hatikan...

      Delete
  2. hahahha ....kita sokmo kena ... beli sikit taku t tak cukup .. beli banyak hadap la ko menghabiskannya... selalunya jd mcm tu sbb kite tamak ... hahaha risau kita yg tak cukup mkn ... kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wuih....macam setuju je dengan statement tu haha.... Betullah Ma, mmg hakak takut hakak yg kurang, tu yg bli banyak tu haha...

      Delete
  3. Kalau kita berjiran, boleh juga kakcik buat muka tak malu mengendeng karipap tu... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa saya beli hari tu Kak Cik mmg ligat kepala saya mencari cari jiran mana yg nak saya sedekahkan karipap ni tapi tulah, masa tu maghrib maghribkan terus terencat niat saya nak bersedekah huhu...

      Delete
  4. meh..sini..habislah karipap tu xsampai 5 minit..haha

    ReplyDelete
  5. Hanommm...fav saya ni....sedapnyaaa, inti dia banyak kann....kan best klu berjirang dgn Hanom hehe

    ReplyDelete
  6. sedapnya..kenapa diaorang tak makan..ya Allah..nikmat dunia ni..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entahlah depa ni makcik, spesis apa agaknya.... mak pun tak faham. Dah dibelikan karipap sardin, dia suka karipap kentang pulak katanya

      Delete
  7. RM15 tu berapa ketul Mak, banyaknya!!
    Siang malam makan karipap lah Mak hari ni...hihi

    Nampak inti dia macam sedap jer ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 30 ketul mak.... seketul 50 sen. Tuan Ihsan gelak sindir je kat ai. Nyampah tau tak! Pagi tadi mak baru sarapan karipap 3 ketul. Lamanya nak habis weyh...

      Delete
  8. punya banyak rm15 akak beli... tu bukan tahap tamak ke apa tuh hehehe...

    tp inti dia mmg betul2 sadin, kadang ada org jual karipap sadin tp isi nya bawang je yg banyak

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum, Mak!

    Ahah, sopan tak kita bila bertandang ke rumah jiran di tahun baru ni? Siap beri salam penuh. Muslimah sangat ^_^

    Karipap sardin ni saya pun suka tapi dengan syarat ikan sardin tu hancur betul dan bawangnya taklah banyak mana. Kalau tidak jenuh juga nak mengasingkan bawang walaupun suka makan karipap sardin ni.

    Memang adatlah tu, Mak. Bila beli sikit, takut tak cukup. Takut ada yang kempunan. Tapi bila beli banyak, semua tak kisah nak merasa. Memanglah yang membeli/memasak kena habiskan semua. Kira memang kenyang setengah tahunlah Mak bersarapan dengan karipap sardinkan! Satu pagi, berapa keping karipap Mak wallop nak kasi habis cepat?

    Tak boleh bayangkan gelagat Mak makan karipap berulang-kali. Kalau bayangkan, mesti nak tercelupar mulut ni tau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam.....Ai????? Tak sampai 2 bulan mak mertua ada kat rumah dah bertukar jadi muslimah sejati ek? Ini memang pelik! haha..... Taulah makan tak kenyang, sawan lapo ke hape ni haha.....

      Nilah masalahnya org tak suka sayur tau, bagi orang sebelah stress je, tengok orang asing asingkan bawang, buat sendiri ajelah senang Kak Ton!

      Wuih hari ni mak belum makan karipap! OK bye.... mak nak panaskan karipap

      Delete
  10. Mak ai, sampai RM15 borong karipap?
    Ayork, tak tahu... mak kena habiskan...

    kalau dekat, boleh jugak tolong habiskan... hihihi

    ReplyDelete
  11. borong jangan tak borong.... dah semalam makan karipap tentulah esoknya dah tak berapa nak gemar lagi.. tunggu seminggu baru beli.. .baruler habis.. kuang.. kuang... tapi memangpun dilema mak2ni beli atau masak sikit berebut2 , buat banyak tak dipandangnyer..

    ReplyDelete
  12. Banyak Hainom beli. Rugi I'm not your neighbour, kalau tidak dapat jugak a few ketul heh..heh..

    ReplyDelete
  13. biasa ler tu Nom.
    time skit, tak cukup.
    bila kita beli byk, diorang pandang tak pandang ajer.
    geram kan?

    ReplyDelete
  14. Tenguk rupanya macam hodoh aje,
    sebabtu dia orang Xminat.
    Sapa beli, diala kena perabis.

    ReplyDelete
  15. Hahaha.. Gelojoh @ tamak membeli tu???

    Mentang2 le Pak Jilap bg duit belanja bulanan, sekejap jer dia tolong perabihkan (statement minta penampar kt muka ni, hi3)

    ReplyDelete
  16. Alaaaa Nom..
    Nak cover lah tu ..
    Sebenarnya memang nak menghadap sesorang karipap tu kan..
    Boleh cakap org lain pulak tak cukup :P hahahha..

    Nom kat rumah ni CH seorang jer yg makan karipap sardin ni..
    Anak2 dan en. suami tak suka..
    Mmg selalu beli utk sendiri makan jer :)

    ReplyDelete
  17. Selamat malam Nom
    Terngin nk rasa karipap sardin ni
    Tk pernah buat pun selalu buat ayam daging je
    Mcm best jugak kan

    ReplyDelete
  18. Baru terpikio2 nk buat karipap, tapi cadangnya nk buat kipap kentang ajeh.
    Karipap frozen ek? Kalo frozen ye tak ngapela simpan lame sikit pun, mane tau sok2nya tuan ihsan tu tingin gak nk makan.

    ReplyDelete
  19. emmmmm Nampak mewah sardinnya, patut sedap yumyum

    ReplyDelete
  20. Klo makanan feveret sedap, no problem makan hari2. hehe

    ReplyDelete
  21. Uih kak! Menyelerakan sungguh inti dalamnya!

    ReplyDelete
  22. Mak aih... banyaknya sampai RM15! Memang jenuhlah orang yang beli kena abiskan... rosak diet.. huhuhuu

    ReplyDelete
  23. My feveret.. tapi susah nak cari yang buat sedap.. selalunya penuh bawang dari sardin.. geram je..

    ReplyDelete