Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 27 February 2017

Makanan wajib cari kalau balik kampung

Salam Isnin.....

Hujan gerimis dari pagi kat tempat mak ni weyh. Nampak gayanya macam tak akan panas sampai ke petang je ni. Aduhhh..... kain bajuku yang banyak tu, nampaknya tak keringlah.

Mak balik kampung semalam. Biasalah kalau orang Muo balik kampung, wajiblah cari Mee Bandong. Sebabnya, tak pernah lagi jumpa Mee Bandong kat KL ni sesedap Mee Bandong kat Muo hokey! Eh!... Terpuji daerah sendiri pulak!

Dahlah kuah dia pekat, sedap pulak tu....... Sampai licin mangkuk tu ku kerjakan.

Alahhhhh....  sama je macam korang jugakkan, bila balik kampung sesekali tu. Apa yang korang wajib cari?

Nasi Kerabukah, Nasi Dagangkah, Nasi Dinginkah, Somtamkah..... padahal, berlambak je ada jual kat KL ni. Tapi kalau teringin nak makan  Keladi Telor , tak dapeklah den nak nolong, memang kena rebus sendirilah gamaknya. 

Teringin nak makan Sagu Gula Melaka boleh tolong lagi, masih boleh order hihi.....



24 comments:

  1. yes. mee bandung muo !!!
    last week ada kes kat muo. plan dah nak makan mee bandung.
    tetiba pagi tu ada hal. arahkan team pegi tanpa aida hu hu hu...
    ku rela kan...

    ReplyDelete
  2. darling nom.
    nanti email address & phone no. (adianiez@yahoo.com)
    aida nak pos gifts utk few frens blogger.
    yg rajin komen kat blog 2016. jgn lupa ekk.

    ReplyDelete
  3. Perghhh mee bandung muo..
    tak menahan den tengok nom oiii..
    nanti gi muo nak cari jugaklah..

    Amboiiii hang saja ye..
    Keladi telor.. kena kan kat den yo..
    Iyo lahhhhh dah teringin den robus lah sendiri hahhaha

    ReplyDelete
  4. balik kampung mestilah cari makanan peberet..

    perhhh sedap tu mee bandung muo, sago gula melaka tu aduhhhh mengancam jiwa raga

    ReplyDelete
  5. alahai mee bandung..sedapnya
    tak pernah lagi dapat makan mee bandung yg sedap dan pekat macam gambo tu
    mee bandung muo apatah lagi, kaki ku belum pernah jejak Johor

    saya dah memang dok kampung, jadinya makanan trademark kampungku itu rasanya dah biasa2 ajer :(

    ReplyDelete
  6. alahai teliur la pulak.. terus rasa kekesalan hingga entry ni...hahahahahahahah..tp makanan kat kg apa pun sedap lgi2 kalau mak masak

    ReplyDelete
  7. nasib baik baca post ni masa perut tgh kenyang...
    betul la mak.. kami bila balik kg mesti nak cari nasi kerabu...

    ReplyDelete
  8. setuju ngn kak nom, klu balik kg paling wajib cari sate ngn rojak petis... ns ambeng n mcm2 lg lah... yg tak jumpa kt kl or klau jumpa pun tak sesedap kt kampung sndiri

    ReplyDelete
  9. Alahai...sedapnya mee bandung....mana nak cari ni...

    ReplyDelete
  10. yummy...tgk sagu tu time pnas cam gini...

    ReplyDelete
  11. Kat kemaman ni dr ahad hujan lebat.. Arini ok skit cuaca.
    Biasalah, klo blk kg msti cari makanan feberet kan.. Malangnya lya x rsa balik kg..hahaha..dh menetap pom di kg.. Hehe.. Nmpk sedap mee bandung tu..kuah pekat molek

    ReplyDelete
  12. Yang peliknya mee bandung muo ni kat mana2 dah ada.
    Kat tenganu pun ada jual mee bandung muar (dia orang tak sebut muo).

    ReplyDelete
  13. Hainom, mesti lah kan? Balik kampung aje, first thing cari is makanan favret. Kalau PH balik TG mesti pekena keropok lekor, nasi dagang, nasi minyak, satar, pulut cawan, laksa - ish! banyaknya!

    ReplyDelete
  14. Sedapnya yg bawah tu, warnanya menawan kalbu, esh..dah lama tak buat, nak buatlah.

    Bab kain baju ni mak, hari sabtu baru ni aku basuh baju aku, ingatkan toklaki aku tolong jemur cam selalu, sekali dia letak dlm baldi, pastu baldi tu letak bawah rak tuala, pagi tadi puas aku cari mana baju sukan tadika aku, sekali jumpa belum kering, dah bau plak tu, aduihh..nk kena basuh semula.

    ReplyDelete
  15. kalau balik kelantan, paling suka cari nasi belauk la. habis diet kalau balik

    ReplyDelete
  16. lama tak ke muar .... klu mmg pi cari gerai mak pon mee bandung tu ..sedap ....
    ai cr asam pedas sedap kat tanjung mas tu ...

    ReplyDelete
  17. Tengok gambar je pun dah nampak sedap tu... Kuahnya nampak pekat... Patutlah puji daerah sendiri.

    ReplyDelete
  18. Zura kalo balik ganu mesti carik nasi minyak! rinduuuuu bau nasi minyak ganu.

    ReplyDelete
  19. Adoi... Perut dah berkeroncong nie..
    Kalaulah gambar nie boleh dimakan.. hahaha..
    Mengancam betul visual gambar dia kak..

    ReplyDelete
  20. suka juga mee bandong..bila nak pi muar ni, boleh rasa sana punya :)

    ReplyDelete
  21. kat kajang pun ada mee bandung muo ..tapi ye la..kalau g muo lagi la original ye tak..

    ReplyDelete
  22. Akak ni menyeksa perut saya betul la waktu-waktu macamni! hahaha menyesal pula tengok gambar makanan waktu ni.

    ReplyDelete
  23. aduh... meleleh air liur tengok mee bandung tu... bila nak sampai muar ni... alahai... amboih... sedapnya sagu gula melaka tu....

    ReplyDelete