Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 21 February 2017

Nyaman bahhhhh....

Salam Selasa....

Sabtu lepas pergi kenduri kawen ofismate Pak Jilap kat Kratong 2. Pertama kali tau mak melalui jalan 2 hala Kuala Pilah - Batu Kikir - Muadzam Shah ni. Kecik rupanya jalan ni ek. Bukan setakat kecik berbukit pulak tu. Seriau weyh.... bila Pak Jilap potong lori. Mak tutup muka empat jari. 

Balik tu tetiba mak tersesat ke Kuantan pulak! Aduhhhh.......



Dah sampai Kuantan ni tetiba teringat pulak kat Rozita Abdul Rahman. Nak teringat kat Lya Afrina tak pun nak teringat kat Nur Bijen jauh sangat lagilah pulak perjalanan hihi..... 

Sampai pun dah petang. Nasib baiklah bilik hotel masih ada kekosongan lagi. Dapat ronda ronda Telok Cempedak pun jadiklah.....

Pantai Telok Cempedak
Sambil layan Root Beer float A&W tepi pantai. Nyaman bahhhhhh......

Root Beer float
Malam pulak, mak layan seafood Tanjung Lumpur. Nak makan dekat Ana Ikan Bakar Petai, ramai pulak manusianya. Kita makan ajelah dekat gerai yang tak ada orang. Masakan sedap, cuma spoil tang Ikan Pari dengan Ketam. Kurang fresh pulak! Bergas sampai ke hidung. Kalah root beer hihi.... Tak perlah, dalam dunia ni mana ada yang sempurna, yang penting sama sama berbahagi rezeki...... Alhamdulillah....

Pepahat Sambal

30 comments:

  1. Amboiii... jalan2 carik pasal ajer yer.
    Zura dah lama x carik pasal. pikir ade anak kecik jer.
    tu yang malas nak carik pasal sgt. tunggu hero besar sket.
    panjang lah langkah mak dia.

    gambor akhir tu x tahan nak tengok saja. macam kena cuba jugak lah!

    ReplyDelete
  2. hamboi kak jejalan jer entry dia kali ni..ini mbuatkan sy jeles..haha

    ReplyDelete
  3. waaaaa ptt nyamn berjln lg dia, jln2 tepi pantai lg

    ReplyDelete
  4. Cantik Pantai Telok Cempedak tapi nmpk ombak agak kuat.. Suka betul saya duduk tepi pantai dengan cuaca mendung.. nyamannn..

    So far ai x pernah sampai Kuantan Mak Nom.. Tumpang gambar Mak Nom dulu sblm jejak ke sana.. :-(

    ReplyDelete
  5. Saja lah tu lajak ke Kuantan ..
    Makan berjimba-jimba anak beranak..
    CH jer yg layan anak menangis ni hahha..

    ReplyDelete
  6. Seronoknya jalan-jalan sampai terlajak dan dapat makan-makan serta menginap di hotel... :)

    ReplyDelete
  7. nyaman tu ditiup angin pantai teluk cempedak...kalau lepak dekat panati sepat lagi nyaman tu mak..dekat dah tu dengan pantai sepat

    ReplyDelete
  8. Jauh jalan nom..lama dah acik x sampai kuantan ni

    ReplyDelete
  9. Ala, org terlajak la lg 2 jam ke KT ni haa...
    dah alang2 terlajak, kan?

    mak, mcm x lengkap entry sbb xde gambar mak posing...
    dah bila pulak swn selfie mak "cuti" ni????

    ReplyDelete
  10. Ada jumpa monyet tak? Kt situ byk monyet, nk jln2 kena acah ngn monyet dia seringai tunjuk gigi, naik seram plak. Den dulu selalu gak gi telok cempedak sbb ank yg sulung tu belaj kt sana.

    ReplyDelete
  11. Baru balik berjalan lah ni ya...
    Yang sarapan pulut tu kat sana lah ya nom?
    Apa rasa pepahat tu nom?..
    Camna nk makan...sedut ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa SI...sarapan pulut tu masa kat Kuantan le tu. Saya suka SI pepahat tu. Rasa dia lebih kurang rasa lala gitulah ...

      Hihi....makan dia, tarik jer dari cengkerang di tu...

      Delete
  12. Untung la bila pak jilap tersesat...
    Boleh tido hotel & JJCM.
    Kalau macam ni sesat selalu pun x pe...

    Makchaq suka gak pepahat tu.. tapi yg boring kalau kulit dia hancur.. asyik2 tergigit kulit..

    ReplyDelete
  13. bestnye kak nom..terliur tengok rutbeer float tuhhh :D

    ReplyDelete
  14. suka juga makan pepahat tu time di melaka dulu. rasa masin2 lemak dia best

    ReplyDelete
  15. Rasanya dah berpuluh tahun kanda tak ke pantai telok cempedak ni. Last duduk dulu masa belum ada anak lagi duduk di hilton belakang kan teluk cempedak.

    Pepahat tu macam tak adalah kat JB ni - kanda tak pernah jumpa tau.

    ReplyDelete
  16. syoknya berjalan. kitorang dah lama tak holiday huwaaaaa

    pepahat tu first time tengok

    ReplyDelete
  17. tu jln nk blk kg laki ai tu ... haha
    merasa tak lalu lebih tun razak tu ??? seriau tak tgk tebing jln ?? hahaha
    tah bila nk siap tak tau jln tu ..

    ReplyDelete
  18. Syok nyer jenjalan..
    Sorry Mak..lama tak singgah sini

    Khabare?

    ReplyDelete
  19. seafood sedap 😍 tapi kalau x fresh boleh rosakkan kesedapan tu 😂

    ReplyDelete
  20. x nampak plak gambar okje dalam ni...selpie pun x ada .. :)

    ReplyDelete
  21. Saya kalau lalu jalan Kuala Pilah - Muadzam Shah confirm muntah.. huhuhu rasanya jalan tu lagi teruk dari Jalan Bukit Putus... rindunya Teluk Cempedak... dulu masa dok Kuantan setiap minggu turun TC... sebab Faris suka

    ReplyDelete
  22. tengok pepahat tu serius terliur...sedapnta..xpernah mkn ag..adakah ia macam.lala rasanya

    ReplyDelete
  23. wah. aida pernah skali ke town kuantan.
    beli kepok lekor and lepak tepi sungat nyer tu.
    exactly across dgn word KUANTAN yg beso tu, nom.

    ReplyDelete
  24. Alahaiii kak..awat x roger2 ni.. Klo x leh blanje akak kita.. Serius ni tauuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekat ke dgn rumah Lya?....
      Hish... kalau tau Lya nak belanja lama dah akak roger roger hihi..

      Delete
  25. Pepahat tu sedap ke kak??
    Mujur akak tak bubuh gambar ketam, kalau tak memang sha nangis.. feveret tu kak.. Tapi bukan rezeki ye dak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap Sha.....cubalah.
      Hihi...tau Sha suka sebab tu hakak tak letak gambo

      Delete