Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 20 February 2017

Pulut Ikan Masin

Salam Isnin.....

Selamat pagi dan selamat bersarapan korang. 
Bila mak memilih untuk bersarapan Pulut Ikan Masin semalam. Tak ada pilihan dah! Antara nasi lemak, nasi berlauk dan ini? 

Pulut dengan Ikan Masin

Aduh tersiksa jiwa raga nak menghabiskannya...... Bukan tak boleh makan, bukan tak sedap, cuma tak berapa laju macam mak bersarapan dengan Jemput Jemput Ikan Bilis.

Lain rupanya ragam tekak orang selatan dengan tekak orang pantai timur ni ek! Mengada sungguh!

33 comments:

  1. dana suke lyn plt pagi nih klu mil btkan kak...
    tp kalau balik sana lah layan sesekali, idak la selalu2...

    kak nom selalu layan pulut ngn apa? rendang ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pulut dengan rendang ke.... kari daging ke...
      Tapi yg sebenarnya kurang suka pulut kot Dana... Tp sebenarnya pulut tu sedap, terasa manis manis lemak.

      Delete
  2. Kanda rasa sebab ini bukan hidangan kita dari kecik dinda
    Cuba pulut kena dgn serunding daging mesti cepat licinnya
    Kanda pun sama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kanda....sedap jugak tu dengan serunding daging. Kalau ubi dengan ikan masin sedap jugak ek kanda haha..
      Mungkin dinda ni kurang suka pulut kot.

      Delete
  3. Semalam hari berkumpul kakcik dengan adik-adik, walaupun tidak semuanya hadir.

    Antara yang dimasak (bila adik beradik berkumpul, sebagai kakak sulung kakcik hanya sediakan dapur dan berehat...hehehe) adalah ikan masin goreng. Aduh...sampai hari ini baunya bagai melekat di mana-mana...

    Bukan kakcik tak makan ikan masin, tapi kalau ada pilihan mungkin ia akan diketepikan...

    ReplyDelete
  4. husband saya suka sgt layan pulut ikan kering ni pagi2..
    saya tak layan sgt pulut2 ni..
    ha ah, cekodok lagi jadi pilihan... sep sikit!!

    ReplyDelete
  5. kita tak suka pulut ngan ikan masin ..wlupun kita org utara ..klu pulut ngan durian kita suka ..sedap ....

    ReplyDelete
  6. sedp gak ni mak. terliur sudah

    ReplyDelete
  7. Perrgghhh.. n3 bikin marah nih.
    sedapnihhhh. i orang ganu, harus lah kata sedap!
    mmg dh lama sungguh x makan camnih.
    nangis guling2 tengok n3 nih. huhuhuhu

    ReplyDelete
  8. eh, rasa saya ini menu orang utara lah Mak. Org pantai timur pun makan pulut dgn ikan masin jugak ek?

    kalau bagi tekak saya, lazat dah tu!

    ReplyDelete
  9. Saya kalau pulut musti dengan rendang, serunding atau paling tidak sambal tumis ikan bilis... Makan dengan ikan masin mmg tak pernah buat lagi. Pada saya makan dengan kelapa tu je pun dah orait.

    ReplyDelete
  10. sdap tu kak..sy klu breakfast ngn pulut mmg bertambah la..:)

    ReplyDelete
  11. Kalau akak tambah lauk yang pedas2 barulah laju makan pulut.
    Yalah selera org Johor mana nk sama org pantai timur.

    ReplyDelete
  12. pehhh makanan paling win ni...mudah dan cepat.. lgi tuk org malas mcm sy!!! hihihihi

    ReplyDelete
  13. Bukan tekak kita nom..
    Kekadang kita boleh join juga nasi kerabu...
    Tapi kalau lain sikit regunya..
    Mula lah susah nak menghabisnya..
    CH suka layan pulut dgn rendang daging..

    ReplyDelete
  14. pulut kuning kari ayam kita suka..hehehe

    itulah kan bukan selera tekak kita, sedap pun tak berapa nak jalan kan

    ReplyDelete
  15. saya kalau pagi2 suka makan yang pedas2..heheh..pedas sikit pun ok la..kalau pulut dengan ikan masin kosong sangat rasanya..letak sambal sikit pun ok dah...

    ReplyDelete
  16. Tak boleh masuk le anom pagi2 mkn pulut dgn ikan masin. Betulah cekodok bilis lagi laju..hehe

    ReplyDelete
  17. Sesekali makan sedap juga.
    Kalau ada serawa durian, memang klass makan dengan pulut.

    ReplyDelete
  18. ain tak pernah makan pulut ikan masin. sedap ke kak? hehe..

    ReplyDelete
  19. Slow ye, Hainom? Meh, pass kat PH. Biar PH tolong perabiskan hee..hee...

    ReplyDelete
  20. baru2 ni pun mak saya ada buat ni hehe. oka ja sedap juga rasanya. meh saya tolong habiskan.

    ReplyDelete
  21. Yer la Mak Nom.. Orang selatan x biasa makan pulut utk breakfast kecuali pulut panggang.. Kalau pekena sate, lontong dan mee Bandung depan bus stand mesti mables! hehehe

    ReplyDelete
  22. kat Kedah pun pulut dengan ikan masin. tapi kira ni tekak perak. nak pulut dengan rendang ayam ke rendang daging jugak yang sedap hukkkk

    ReplyDelete
  23. Feveret kita ni geng, alya lagi suka menu2 berasaskan pulut tapi letak tepilah ikan masin tu, pulut kosongpun laju jer ditekak dia.

    ReplyDelete
  24. Alamak.. pulut durian or pulut mangga boleh layan lagi... sebab saya memang tak makan ikan masin

    ReplyDelete
  25. pulut dengan durian pernah cuba x?yg tu memang sedap giler..feveret irda tu..huhu..tp pulut mgan ikan masin ni..sampai umur ni xpernah cuba lagi..hehe

    ReplyDelete
  26. oiye....
    lain org, lain tekak ekk?
    aida ni x makan ikan masin, confirm aida x order menu ni hi hi...

    ReplyDelete
  27. Ohhh my feberet. Ye la..ni breakfast org pata timor.. Tp lya x suka mkn dgn ikn masin.. Biasa dgn ikn goreng panas2 n garing..fuhhh

    ReplyDelete
  28. Tekak saya pun tak pandai makan cengginie..
    Kalau pulut mesti nak makan dengan rendang or sambal tumis.. baru umph..

    ReplyDelete