Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 3 March 2017

Jika suamimu meminta izin untuk berkahwin lain....

Salam Jumaat..

Marilah kita dengar tazkirah di Hari Jumaat yang mulia ini...... 

Jika suamimu meminta izin untuk berkahwin lain, ini jawapannya.....

Boleh, silakan......

Dengan syarat, hafalkan dulu Al Quran, kalau Solat belum berjuz, Sabar belum jadi agenda, Punya waktu buat anak tidak, lantas bagaimana akan bisa membimbing, akan bisa punya waktu untuk keluarga yang lain....




Sebenarnya mak nak letak satu video jawapan dari Asma Nadia, penulis Novel Syurga Yang Tak Dirindukan pasal persoalan tu. Tapi tak mau timbul pulak videonya. Jadi kejung cenggitu.... Adoiyai....Korang tau tak macamana nak buat?

Jangan suruh mak review cerita Syurga Yang Tak Dirindukan 2, mak belum tengok, mohon tanya Siqah......



24 comments:

  1. aik mak...kosong je....hehehe....saspen taw...

    ReplyDelete
  2. Hahaha.. Win jawapan akak tu..

    Ramai yang dah tengok Cerita Syurga tu.. Sha tak tengok lagi..

    ReplyDelete
  3. perrgghhh.. takut giler kalo dpt soklan nih.
    kalo boleh x nak lalui detik2 yg menakutkan itu.
    huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  4. Acik dua dua belum tengok nom

    ReplyDelete
  5. Kalau saya tak heran dah tetiba keluar soalan gitu

    ReplyDelete
  6. benda yg ramai isteri tak suka ni...noe pun tak tengok lg cerita tu

    ReplyDelete
  7. Kata abuya teman le, poligami ni ubat paling mujarab utk didik nafsu wanita. Tapi tk semua lelaki yg boleh berpoligami

    ReplyDelete
  8. Sorry ye, straight away I take out my parang. Hainom, klik klik no video plak.

    ReplyDelete
  9. Macam bagi lampu hijau kat Yem Rambo tu nom :p :P

    ReplyDelete
  10. kih3 sesuai sgt, mau gagap terus

    ReplyDelete
  11. sy nak berpoligami tp x nak melalui proses perkahwinan lagi. serik doh ambo!

    ReplyDelete
  12. Jawab la soklan tajuk entri tu.

    ReplyDelete
  13. Rasanya tak terfikir dah nom ,dah tua dan sakit2 pulak tu....

    ReplyDelete
  14. soalan cepumas betul ni. mau kena halau tidur luar kalau tanya hihihi.

    ReplyDelete
  15. just be prepared kan kita wanita ni. macam2 boleh jadi

    ReplyDelete
  16. Makchaq tengok yg 1st..

    Makchaq rasa makchaq boleh terima kot...😬😬😬

    ReplyDelete
  17. Kalau u cam ne? izinkan?
    dah tua2 ni i rasa, silakan lah.

    nanti nak tengok SYTD di Bandung lah.
    eh ada tayang lagi ke kat sana. hehe

    ReplyDelete
  18. da suruh asben donlod citer ni part 1.
    lom tgk.
    kata nyer best, ekk?

    ReplyDelete
  19. Hehe.. Mmg win jawapan tu.. Sesuaii sgtttt!!!

    ReplyDelete
  20. kalau laki yang nak sangat poligami ni satu je jawapan dia. Sunnah nabi. itu jela modal deme

    ReplyDelete