Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 8 March 2017

Kerana diri kita begitu berharga....

Salam Rabu.....

"Dan (hendaklah diingat bahawa) barangsiapa yang Kami panjangkan umurnya, Kami balikkan kembali kejadiannya (kepada keadaan serba lemah ; hakikat ini memang jelas) maka mengapa mereka tidak mahu memikirkannya?" Surah Yaasin ayat 36....

Mak bukanlah nak menghuraikan ayat di atas ye, cuma nak berkongsi kat sini aje, kebetulan keluar ayat tu dan terjemahannya di TV Al Hijrah tadi.

Tua itu pasti. Sampai masa kita pun akan tua nanti,  kudrat kita pun akan jadi semakin lemah. Itu janji Allah. Tak adanya orang akan muda sampai bila bila kecuali dalam syurga. Walaupun ada kalanya mak terbabas posing perasan muda, tapi hakikat sebenarnya ai sedar diri ai ni dah wanitalah sangat hokey!!! 

Selamat Hari Wanita korang! Hargailah diri kita semua, kerana diri kita begitu berharga gitu!!...... 


Dah jangan nak kecam mak sangat!!! haha......





25 comments:

  1. Happy International Women's Day Mak..

    Teringat lagu Fauziah Latiff - Tua Mengejar Kita. Itulah hakikatnya..

    Take care Mak Nom 😍..

    ReplyDelete
  2. Selamat hari wanita nom..
    Dah hobi hang suka berposing nom..
    Ikut jer lah πŸ˜‚πŸ˜‚

    ReplyDelete
  3. selamat hari wanita mak..tua2 pun mak tetap vouge tau, iols suka tengok mak selpi tau

    ReplyDelete
  4. selamat hari wanita kak.. :)

    ReplyDelete
  5. selamat hari wanita kakak ku yang cantik jelita..:)

    ReplyDelete
  6. Selamat hari wanita kak... sentiasa muda gittew!

    ReplyDelete
  7. selamat hari wedok kak nom ye...

    ReplyDelete
  8. selamat hari rabu
    singgah sebentar here

    ReplyDelete
  9. Selamat hari wanita kak..πŸ’πŸ’ŽπŸ’πŸ˜˜πŸ˜˜

    ReplyDelete
  10. Selamat hari wanita sedunia, Anom... :)

    ReplyDelete
  11. Selamat hari wanita nom..posing la cara mana x pe tak de yang nak kecam..comel je

    ReplyDelete
  12. Selamat hari wanita juga buat akak..wanita bisa mengoncang dunia😊😊

    ReplyDelete
  13. Selamat Hari Wanita, Hainom. Muda sokmo deh :)

    ReplyDelete
  14. Selamat Hari Wanita... tapi awak nampak macam remaja la... walaupun dah wanita sangat..

    ReplyDelete
  15. Selamat Hari Wanita..
    Wanita untuk wanita..

    ReplyDelete
  16. Selamat Hari Wanita. Setiap hari Hari Wanita Sedunia

    ReplyDelete
  17. hari wanita ni semalam ke sis... hehe... sy ni mmg blur skang ni...

    ReplyDelete
  18. Selamat Hari Wanita Mak Jilap!!

    ReplyDelete
  19. selamat hari wanita juga kak. nak wish jgak walaupun dah lepas banyak hari. haha

    ReplyDelete
  20. walaupun da lepas few days.
    nak juga wish ~ selamat hari wanita, nom :)

    ReplyDelete
  21. mak memang tak Nampak tua pun. apa petua? hihihi

    ReplyDelete